مرکز اطلاعاتی ضدتروریسم و جنایات سازمان‌یافته

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مرکز اطلاعاتی ضدتروریسم و جنایات سازمان‌یافته
Emblem of the CITCO
سازمان اطلاعاتی دید کلی
بنیان‌گذاری۱۵ اکتبر ۲۰۱۴؛ ۹ سال پیش (۲۰۱۴-15}})
سازمان‌های پیشین
  • مرکز هماهنگی ملی ضدتروریسم
  • مرکز اطلاعات در برابر جرایم سازمان یافته
ستادمادرید،  اسپانیا
سازمان اطلاعاتی اجرایی
  • خوزه لوئیس اولیورا سررانو، مدیر
سازمان اطلاعاتی بالادستمعاونت امنیت وزارت داخله

مرکز اطلاعاتی ضدتروریسم و جنایات سازمان‌یافته (انگلیسی: Intelligence Center for Counter-Terrorism and Organized Crime) (CITCO) یک سازمان اطلاعاتی اسپانیایی است که مسئولیتش جلوگیری از تروریسم محلی، جرائم سازمان یافته و سایر سازمان‌های تندور توسط تجزیه و تحلیل تمام اطلاعات داخلی کشور است.

این مؤسسه در ۱۵اکتبر۲۰۱۴ توسط فرمان سلطنتی ۸۷۳/۲۰۱۴ بتاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۴ که فرمان سلطنتی ۴۰۰/۲۰۱۲ بتاریخ ۱۷ فوریه ۲۰۱۲ تأسیس شد که در ساختار بنیانی وزارت داخله ایجاد شد. این مؤسسه در نتیجه بهم پیوستن دو مؤسسه اطلاعاتی محلی و منطقه ای به وجود آمد که مرکز هماهنگی ضد تروریسم ملی (CNCA) و مرکز اطلاعاتی ضد جنایت سازمان یافته (CICO)، هر دو وابسته به معاونت امنیت وزارت داخله بودند. این اتحاد برای هدف خوشبینانه ای در عملکرد هر دو مؤسسه و بکارگیری مزایا و منابع آن‌ها در مقابله با تهدیدات رشدیابنده از جانب ارتباطات نزدیک سازمان‌های تندرو با فطرت خشونت طلبانه و جنایات سازمان یافته با گرایش تروریستی بود.

کادرهای مؤسسه[ویرایش]

کادرهای این مؤسسه تشکیل شده‌است از:

عملکرد[ویرایش]

بنابه فرمان سلطنتی ۸۷۳/۲۰۱۴ مرکز اطلاعاتی ضدتروریسم و جرائم سازمان یافته CITCO مسئول گردآوری تجزیه و تحلیل اطلاعات استراتژیک در مبارزه علیه جنایات سازمان یافته و تروریسیم و نیروهای رادیکال، طراحی استراتژی مشخص برای مقابله با تهدیدات از جانب آن‌ها و در صورت لزوم، مشخص کردن معیار برای اقدام‌های لازم عملی و هماهنگی عملیاتی قسمت‌هایی که در موارد برخورد یا به ویژه در تحقیقات نیاز باشد.

  • برای دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات و بررسی و تحلیل عملیاتی مربوط به جرایم سازمان یافته یا به ویژه جرایم سنگین، تروریسم و رادیکالیزم خشونت‌آمیز که مربوط به توسعه اطلاعات هوشمندانه جنایی استراتژیک و آینده نگر در ارتباط با این پدیده‌ها هستند، تمام اطلاعات عملیاتی که دریافت یا جمع‌آوری می‌کند را در طرح‌های ملی و بین‌المللی، ادغام و به نیروهای امنیتی و نظامی کشور منتقل می‌کند.
  • به منظور تصمیم‌گیری، صدور فرامین و ایجاد هماهنگی عملیاتی در موارد مداخله مشترک یا همزمان عملکرد واحدهای عملیاتی نیروهای امنیتی دولتی و ارتش، و سایر نفرات از آژانس‌های دخیل، بر اساس نیازمندی‌های آن‌ها در عملیات مشترک عمل می‌کند.
  • تهیه گزارش سالانه در مورد وضعیت جرایم سازمان یافته، تروریسم و رادیکالیسم خشونت‌آمیز در اسپانیا، و نیز ارزیابی دوره ای از تهدیدات در این زمینه.
  • اقدام به توزیع و انتشار اطلاعات آماری مرتبط با مسائل مربوطه.
  • تهیه پیشنهادها در رابطه با استراتژی ملی علیه جرائم سازمان یافته، تروریسم و رادیکالیسم خشونت‌آمیز و به روز کردن هماهنگی‌ها و طرح‌های تأیید شده و پیاده‌سازی آن‌ها به‌طور مستمر.
  • برای ترفیع صلاحیت‌های مشخص که مقررات و موافقت نامه‌های مختلف، ملی و بین‌المللی، به وزارت کشور در مبارزه علیه تروریسم و جرایم سازمان یافته اختصاص داده‌اند.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]