محمدرضا مهرانپور

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محمدرضا مهران‌پور
اطلاعات شخصی
زادروز ۱۲ تیر ۱۳۴۹
پست هافبک
باشگاه‌های جوانان
پرسپولیس
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۷۷–۱۳۷۲ استقلال ۱۱۰ (12)
پاس
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است.

محمدرضا مهران‌پور یک بازیکن و مربی فوتبال ایرانی است. مهران‌پور سابقه بازی در تیم‌های جوانان پرسپولیس، استقلال و پاس را دارد.[۱]

دوران حرفه‌ای[ویرایش]

مهران‌پور از ابتدای فصل ۱۳۷۲ به استقلال پیوست و سابقه قهرمانی و نائب قهرمانی در لیگ آزادگان و قهرمانی جام حذفی ایران و سوپرجام تهران را با این تیم دارد. مهران‌پور پس از حضور در استقلال به پاس پیوست.

اولین بازی برای استقلال[ویرایش]

مهرانپور در تاریخ دهم اردیبهشت ۱۳۷۲ در بازی با راه‌آهن شاهرود برای اولین بار برای استقلال بازی کرد که در همین بازی موفق به زدن اولین گلش با پیراهن این تیم شد.

مهرانپور کلا ۱۱۰ بازی رسمی برای استقلال انجام داد و ۱۲ گل برای آبی‌پوشان به ثمر رساند. مهرانپور نزدیک به ۲۶ بازی غیر رسمی نیز در کارنامه خود در تیم استقلال دارد.

گل به باد ماندنی[ویرایش]

مهرانپور در بازی استقلال و سایپا در دی ماه سال ۱۳۷۳ از راهی دور و با ضربه‌ای والی دروزاه جلال بشرزاد دروازه‌بان سایپا را باز کرد که به یکی از زیباترین گلهای ان سالها بدل گشت. هواداران استقلال سالها از این گل یاد میکردند و همیشه مهرانپور را با این گل به یاد می‌اوردند.

دوران مربی‌گری[ویرایش]

مهران‌پور در تیم‌های امید سایپا و امید استیل‌آذین به مربی‌گری پرداخته و سابقه کسب مقام قهرمانی با این تیم‌ها را نیز دارد. مهران‌پور در تیم‌های همچون داماش گیلان و مس کرمان نیز کمک مربی بوده است.[۲]

افتخارات[ویرایش]

باشگاه فوتبال استقلال تهران

1 قهرمان لیگ سوم فوتبال ایران ۱۳۷۳

1 قهرمان سوپر جام تهران ۱۳۷۳

1 قهرمان جام حذفی فوتبال ایران ۷۵–۱۳۷۴

1 قهرمان لیگ فوتبال ایران ۷۷–۱۳۷۶

1 قهرمان جام بین المللی خزر ۱۳۷۶

1 قهرمان جام پرزیدنت ترکمنستان ۱۹۹۸

2 نایب قهرمان لیگ آزادگان ۱۳۷۳

منابع[ویرایش]

  1. http://targan.ir، Targan Management Systems-. «گفتگوی اختصاصی با محمدرضا مهرانپور:باید اخلاق و رفتار ناصرخان را سر لوحه کار خود قرار دهیم». پایگاه اطلاع رسانی ناصر حجازی هواداران استقلال. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۱ مارس ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۴-۱۷.
  2. «بیوگرافی محمدرضا مهرانپور به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی». مجله اینترنتی استاربینو. ۲۰۱۹-۰۸-۰۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۴-۱۷.