مارس مثل یک شیر می‌آید

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مارس مثل یک شیر می‌آید
جلد نخست تانکوبون با حضور ری کیریاما
۳月のライオン
(Sangatsu no Raion)
ژانربلوغ
عاشقانه
برشی از زندگی
مانگا
نویسندهچیکا اومینو
ناشرهاکوسنشا
ناشر انگلیسی
Denpa
مجلهٔیانگ انیمال
جمعیت آماریسینن
تاریخ انتشار۱۳ ژوئیه ۲۰۰۷ – اکنون
جلدها۱۶
مجموعه تلویزیونی انیمه
استودیوشفت
شبکهNHK G
پخش اصلی ۸ اکتبر ۲۰۱۶ ۳۱ مارس ۲۰۱۸
تحت لایسنس
Aniplex of America
Anime Limited
قسمت‌ها۴۴
فیلم لایو اکشن
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

مارس مثل یک شیر می‌آید (به انگلیسی: March Comes In like a Lion)  (ژاپنی: ۳月のライオン هپبورن: Sangatsu no Raion؟) مجموعه مانگا ژاپنی است که توسط چیکا اومینو نوشته و تصویرگری شده که از ژوئیه ۲۰۰۷ در مجله یانگ انیمال به صورت سریالی در حال انتشار است و تا سپتامبر ۲۰۲۱ فصل‌های آن در شانزده جلد تانکوبون جمع‌آوری شده‌است. داستان دربارهٔ زندگی ری کیریاما، یک فرد افسرده، درونگرا و بازیکن حرفه ای شوگی است که به تدریج هم بازی خود و هم رابطه خود را با دیگران را توسعه می‌دهد.

مجموعه تلویزیونی انیمه اقتباسی ساخته استودیو شفت از اکتبر ۲۰۱۶ تا مارس ۲۰۱۷ و فصل دوم آن از اکتبر ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۸ پخش شد که هر فصل شامل ۲۲ قسمت است. همچنین یک فیلم لایو اکشن دو قسمتی در سال ۲۰۱۷ نیز منتشر شد.

مارس مثل یک شیر می‌آید سی و پنجمین جایزه مانگای کودانشا در دسته‌بندی کلی، هجدهمین جایزه فرهنگی تزوکا اوسامو و جایزه بزرگ بخش مانگا در بیست و چهارمین جشنواره هنرهای رسانه‌ای ژاپن را از آن خود کرد. داستان به دلیل ترسیم روانی شخصیت‌هایش مورد تحسین قرار گرفته و انیمه اقتباسی در مجموع با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد و به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های دهه ۲۰۱۰ شناخته می‌شود.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]