ماجراجویی کربی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ماجراجویی کربی
توسعه‌دهنده(ها)HAL Laboratory
ناشر(ها)نینتندو
کارگردان(ـان)Masahiro Sakurai
Shinichi Shimomura
تهیه‌کننده(ها)Hiroaki Suga
Masayoshi Tanimura
آهنگساز(ان)Shogo Sakai
Jun Ishikawa
Hirokazu Ando
Tadashi Ikegami
سکو(ها)گیم بوی ادوانس
سیستم سرگرمی نینتندو
تاریخ(های) انتشار
ژانر(ها)سکوبازی
حالت(ها)بازی ویدئویی تک‌نفره

«ماجراجویی کربی» (انگلیسی: Kirby's Adventure) یک بازی ویدئویی در سبک سکوبازی است که توسط نینتندو و در سال در ۲۳ مارس ۱۹۹۳ در ژاپن و در اول ماه مه همان سال در آمریکای شمالی و در پلت‌فرم‌های گیم بوی ادوانس و سیستم سرگرمی نینتندو منتشر شده‌است.

این بازی تنها بازی از سری خود است که برای سیستم سرگرمی نینتندو منتشر شده‌است.

کربی: کابوس در سرزمین رؤیا[ویرایش]

در اواخر سال ۲۰۰۲، نینتندو بازی کربی: کابوس در سرزمین رؤیا را منتشر کرد که نسخه بهبود یافته ماجراجویی کربی برای کنسول گیم بوی ادونس بود.[۱] گیم پلی اصلی و اکثر مراحل بدون تغییر باقی ماندند اما تغییراتی ایجاد شد مانند آسان کردن مکان‌های مخفی برای پیدا کردن و دشوارتر کردن شکست غول آخر (باس فایت). با این حال، تمام جلوه‌های گرافیکی و صوتی از ابتدا برای استفاده از سخت‌افزار قدرتمندتر کنسول گیم بوی ادونس دوباره ساخته شد.[۲] کابوس در سرزمین رؤیا حالت‌های گیم پلی بیشتری را اضافه کرد از جمله سه مینی گیم جدید و یک حالت چند نفره مشارکتی که حداکثر تا چهار بازیکن را پشتیبانی می‌کند.[۳] ۹۷۰٬۰۰۰ نسخه به ارزش ۲۹ میلیون دلار درآمد از این نسخه فروخته شد.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. "Kirby: Nightmare in Dream Land (2002)". Nintendo Life. Archived from the original on March 11, 2018. Retrieved July 16, 2018.
  2. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام :12 وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  3. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام :11 وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  4. Keiser, Joe (August 2, 2006). "The Century's Top 50 Handheld Games". Next Generation. Archived from the original on October 10, 2007.