ماته نمس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ماته نیمش
اطلاعات شخصی
نام کاملماته نیمش
ملیتصربستانی
زاده۲۱ ژوئیهٔ ۱۹۹۳ ‏(۳۰ سال)
سنتا، صربستان
پیشهورزشکار
قد۱٫۷۲ متر (۵ فوت ۸ اینچ)
ورزشی
کشور صربستان
ورزشکشتی
سبکفرنگی
باشگاهباشگاه کشتی سنتا
مربیزورگو لاسلو

ماته نیمش (به صربی: Мате Немес) (زادهٔ ۲۱ ژوئیهٔ ۱۹۹۳) یک کشتی‌گیر اهل صربستان در دستهٔ ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی است.[۱] او قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال ۲۰۲۲ و دارندهٔ مدال برنز این مسابقات در ۲۰۱۹، برندهٔ مدال برنز بازی‌های اروپایی ۲۰۱۹ و قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی اروپا در ۲۰۲۱ است.

فعالیت‌های حرفه ای[ویرایش]

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹[ویرایش]

نمس در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ نورسلطان حاضر بود که در مسابقه اول و دوم کریستوف برگر از اتریش و لئوس درمولا از اسلواکی را شکست داد اما در مسابقه بعد به آرتم سورکوف از روسیه باخت و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، به دیدار شانس مجدد رفت. او در مراحل شانس مجدد آندریاس وتش از سوئیس را شکست داد و به دیدار رده‌بندی رسید. وی در این دیدار فردریک بیرهوس از دانمارک را شکست داد و مدال برنز وزن ۶۷ کیلوگرم را بدست آورد.

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲[ویرایش]

نمس در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ بلگراد شرکت کرد، او در این مسابقات آشو بازارد از هند، مورات فیرات از ترکیه، ماتیو برینتک از لهستان و حسرت جعفروف از آذربایجان را شکست داد و به فینال رسید. وی در فینال محمدرضا گرایی از ایران را شکست داد و مدال طلا را به دست آورد.

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۳[ویرایش]

نمس در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۳ بلگراد شرکت کرد، او در این مسابقات کوان مین-سئونگ از کره جنوبی و وینایاک پاتیل از هند را مغلوب کرد اما در مسابقه بعد به لوئیس اورتا از کوبا باخت و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، به دیدار شانس مجدد رفت. او در مرحله شانس مجدد میهای میهات از رومانی را شکست داد و به دیدار رده‌بندی رسید. وی در این دیدار امانتور اسماعیل‌اف از قرقیزستان را شکست داد و مدال برنز را بدست آورد.

منابع[ویرایش]

  1. «دیتا بانک».