پرش به محتوا

لاست هون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

لاست هَوِن، به معنای بهشت گمشده، یک شهر خیالی در بازی‌ ویدیویی مافیا ۱ است که در ایلینوی آمریکا قرار گرفته است. لازم به ذکر است که سازندگان بازی در طراحی شهر لاست هون، از شهر شیکاگو آمریکا الهام گرفته‌اند.[۱][۲][۳][۴]

لاست هون
نوعشهر
مکانایلینوی، آمریکا
ظاهر شده درمافیا ۱

لاست هون در غرب میانه آمریکا واقع شده که با فساد مواجه است و خانه چندین رئیس جنایتکار قدرتمند است که امپراتوری‌های خود را از پشت ممنوعیت ساخته‌اند. این یک کلان شهر شلوغ با ویژگی‌های زیادی است که در یک شهر بزرگ انتظار می رود، مانند حمل و نقل عمومی، خیابان‌های شلوغ، آسمان خراش‌ها، هتل‌ها و یک بندر شلوغ حمل و نقل دارد. به دلیل رکود بزرگ، رونق این شهر ضربه سختی خورده و نبود اشتغال صادقانه دامن گیر شهروندان شده است. فساد به هر بخش از جامعه نفوذ کرده است، زیرا انیو سالیری و مارکو مورلو قضات، سیاستمداران، صاحبان مشاغل و افسران پلیس را خریدند. فقر در سراسر شهر بیداد می‌کند و بسیاری از آنها چیزی به نام خود ندارند.

اطلاعات جغرافیایی[ویرایش]

لاست هون به سه بخش تقسیم می شود: ضلع غربی، ضلع مرکزی و ضلع شرقی که هر کدام توسط رودخانه غربی از هم جدا می شوند. خارج از شهر، شهرستان نورث است که دارای مُتِل، فرودگاه، سد و غیره است.

نقشه کامل شهر لاست هون

محله‌ها[ویرایش]

جاهای دیدنی[ویرایش]

ورزش[ویرایش]

لاست هون، محل استقرار تیم بیسبال لاست هون لنسرز که در لیگ برتر بازی می‌کند. این تیم اغلب با تیم‌های امپایر بی کانونز و بیرکلنز بولز بازی می‌کند. زمین خانگی این تیم، ورزشگاه لنسوم در هالبروک است.

قانون و نظم[ویرایش]

اداره پلیس لاست هون اسماً مسئول اجرای قانون است. با این حال، این نیرو مملو از فساد است و بسیاری از افسران چشم خود را بر سرقت و سایر جنایات سالیری و مورلو می‌بندند، مگر اینکه این جنایات از یک مرز مشخص عبور کنند.

رسانه‌ها[ویرایش]

لاست هون یک روزنامه محبوب روزانه بنام پیک لاست هون و یک سرویس خبری رادیویی عمومی پررونق دارد.

سازمان‌های جنایی[ویرایش]

حمل و نقل[ویرایش]

حمل‌ونقل عمومی لاست هون توسط جاده‌های راه‌آهن لاست هون، از جمله ترامواها و قطارهای مرتفع اداره می‌شود، اگرچه در بازی قابل استفاده نیستند. این شهر دارای یک خط ریلی است که به بندر نیز متصل است. اتوبوس‌هایی نیز در شهر وجود دارد.

جزئیات[ویرایش]

کارت ویزیت کارآگاه نورمن

منابع[ویرایش]

  1. Full Biography، Mafia Wiki (۲۰۲۰). «mafiagame.fandom».
  2. پیکسل آرتس، به شهر بهشت گمشده خوش آمدید (۲ مرداد ۱۳۹۹). «لازم به ذکر است که سازندگان بازی در طراحی شهر بهشت گمشده از دو شهر «نیویورک» (New York) و «شیکاگو» (Chicago) آمریکا الهام گرفته‌اند».
  3. کانترباز، مافیا – شهر بهشت گمشده (۲۰۱۷). «شهر بهشت گمشده در مافیا الگویی بسیار شبیه و برگرفته از شهری با همین نام در ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۳۸ است».
  4. دیجیاتو، نیم نگاهی به بازی Mafia: The City of Lost Heaven (۱۱ مرداد ۱۳۹۴). «لوکیشن بازی شهری خیالی به نام «بهشت گمشده» (Lost Heaven) بود و حدالامکان در ساخت آن از شهرهای معروف آمریکایی نظیر شیکاگو، لوس آنجلس، نیویورک و فیلادلفیا الهام گرفته شده بود».