قلعه پیتر و پل

مختصات: ۵۹°۵۷′۰۰″شمالی ۳۰°۱۹′۰۱″شرقی / ۵۹٫۹۵۰°شمالی ۳۰٫۳۱۷°شرقی / 59.950; 30.317
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از قلعه پتر و پل)
قلعه پیتر و پل
منظره‌ای هوایی از قلعه
نوعقلعه و موزه
مکانسن پترزبورگ, روسیه
مختصات۵۹°۵۷′۰۰″شمالی ۳۰°۱۹′۰۱″شرقی / ۵۹٫۹۵۰°شمالی ۳۰٫۳۱۷°شرقی / 59.950; 30.317
ساخته‌شده۱۷۰۳–۱۷۴۰
معماردومنیکو ترتزینی

قلعه پیتر و پاول ارگ اصلی سن پترزبورگ روسیه است که توسط پتر کبیر در سال ۱۷۰۳ تأسیس شد و از سال ۱۷۰۶ تا ۱۷۴۰ به عنوان قلعه باستیون بنا به طراحی‌های دومنیکو ترززینی ساخته شد.[۱] بین نیمه اول دهه ۱۷۰۰ و اوایل دهه ۱۹۲۰ به عنوان زندان مجرمان سیاسی استفاده می‌شد. از سال ۱۹۲۴ به عنوان موزه شناخته می‌شود.[۲]

امروزه به عنوان مهمترین بخش موزه دولتی تاریخ سن پترزبورگ اقتباس شده‌است. این موزه به تدریج به جز سازه اشغال شده توسط ضرابخانه سن پترزبورگ (Monetniy Dvor) عملاً تنها مالک ساختمان قلعه شده‌است.

تاریخ[ویرایش]

قلعه پیتر و پل

این قلعه توسط پیتر بزرگ در ۱۶ مه (طبق تقویم جولیان) در اوج جنگ بزرگ شمالی ساخته شده‌است تا از سرمایه پیش‌بینی شده در برابر حمله سوئدی محافظت کند، این قلعه هرگز هدف رزمی خود را محقق نکرد. این ارگ با شش سنگر در زمین و الوار طی یک سال تکمیل شد و از سال ۱۷۰۶ تا ۱۷۴۰ در سنگ بازسازی شد.

مناظر[ویرایش]

این قلعه شامل چندین بنای برجسته است که در اطراف کلیسای جامع پیتر و پل (۱۷۳۳-۱۷۱۲) قرار دارند. کلیسای جامع دارای یک برج ناقوس ۱۲۲٫۵ متر (۴۰۲ پا) است (بلندترین در مرکز شهر) و یک قبهٔ طلاکاری شده که بالای آن یک فرشته نهاده شده‌ است.
کلیسای جامع محل دفن همه تزارهای روسیه از پیتر اول تا الکساندر سوم است، به استثنای پیتر دوم و ایوان ششم. بقایای جسد نیکلاس دوم و خانواده و اطرافیانش در هفدهم ژوئیه ۱۹۹۸، در هشتادمین سالگرد درگذشت آنها، در کلیسای کناری سنت کاترین، در آنجا دفن شدند. در اواخر سال ۲۰۰۶، بقایای ملکه ملکه ماریا فیودوروونا از کلیسای جامع روسکلید در خارج از کپنهاگ آورده و در کنار همسرش الکساندر سوم دفن شد.

منابع[ویرایش]

  1. "Peter and Paul Fortress". Saint-Petersburg.com. Archived from the original on 2008-07-20. Retrieved 2009-06-19.
  2. spb-guide.ru History of the Peter and Paul Fortress

پیوند به بیرون[ویرایش]