فیت/زیرو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فیت/زیرو
フェイト/ゼロ
(‏Feito/Zero‏)
ژانر
لایت ناول
نویسندهگن اوروبوچی
نگارگرتاکاشی تاکه‌ئوچی
ناشرتایپ-مون
تاریخ انتشار۲۹ دسامبر، ۲۰۰۶۲۹ دسامبر، ۲۰۰۷
جلدها۴
مانگا
نویسندهگن اوروبوچی
ناشرکادوکاوا شوتن
دستهسینن
انتشار دریانگ ایس
پخش اصلی۲۹ دسامبر ۲۰۱۰ – ۲ ژوئن ۲۰۱۷
شمار کتاب‌ها۱۴ جلد
مجموعه تلویزیونی
کارگردانایی آئوکی
نویسندهآکیرا هیاما
آکیهیرو یوشیدا
آهنگ‌سازیوکی کاجیورا
استودیویوفوتیبل
صاحب امتیاز
انیپلکس آمریکا
ام‌وی‌ام فیلمز
شبکهتوکیو ام‌ایکس، ام‌بی‌اس، بی‌اس ۱۱، چیبا تی‌وی
پخش اصلی۱ اکتبر ۲۰۱۱ – ۲۳ ژوئن ۲۰۱۲
قسمت‌ها۱۳+۱۲
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

فیت/زیرو (ژاپنی: フェイト/ゼロ هپبورن: Feito/Zero؟) یک سری لایت ناول ژاپنی که توسط گن اوروبوچی نوشته شده و تاکاشی تاکئوچی آن را مصورسازی کرده‌است. فیت/زیرو پیش زمینه‌ای برای محصول قبلی تایپ-مون یعنی فیت/استی نایت بود که اولین جلد آن در ۲۹ دسامبر ۲۰۰۶ با همکاری تایپ-مون و شرکت نیتروپلاس منتشر شده‌است.[۴] داستان مجموعه به اتفاقات ده سال قبل از فیت/استی نایت بر می‌گردد و وقایع جنگ چهارم جام مقدس در شهر فویوکو را روایت می‌کند. مبارزات بین هفت جادوگر که روح هفت قهرمان حماسی رو احضار کرده‌اند بر سر جامی است که می‌تواند هر آرزویی را برآورده کند.[۵]

یک مجموعه تلویزیونی انیمه توسط استودیوی یوفوتیبل و به کارگردانی ایی آئوکی بر پایه این رمان در دو فصل جداگانه ساخته شده‌است که فصل اول آن از ۱ اکتبر ۲۰۱۱ تا ۲۴ دسامبر ۲۰۱۱ در ۱۳ قسمت به نمایش درآمد و فصل دوم آن به تعداد ۱۲ قسمت از ۷ آوریل ۲۰۱۲ شروع شده و تا ۲۳ ژوئن ۲۰۱۲ ادامه داشت. اقتباس نسخهٔ مانگا نیز توسط کادوکاوا شوتن بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ در مجلهٔ یانگ ایس به چاپ رسید.

منابع[ویرایش]

  1. "Viz Media to Premiere Aniplex's Supernatural Action Series, Fate/Zero, on Neon Alley Anime Channel This Spring". Anime News Network. February 7, 2013. Archived from the original on December 6, 2019. Retrieved December 6, 2019.
  2. Josh A. Stevens (April 1, 2019). "Puella Magi Madoka Magica & Fate/Zero Added to Netflix". Anime UK News. Archived from the original on March 3, 2020. Retrieved June 15, 2019.
  3. Urobuchi, Gen; Takeuchi, Takashi (2005). Fate/Zero. Vol. 1. Type-Moon. pp. 234–236.
  4. اطلاعات رمان فیت/زیرو.
  5. داستان انیمه فیت/زیرو در وبگاه رسمی. بازدید در ۱۴ اوت ۲۰۱۴

پیوند به بیرون[ویرایش]