فراست‌پانک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فراست‌پانک
توسعه‌دهنده(ها)استودیو ۱۱ بیت
ناشر(ها)استودیو ۱۱ بیت
طراح(ـان)جیکوب استوکالسکی
سریFrostpunk ویرایش این در ویکی‌داده
سکو(ها)مایکروسافت ویندوز پلی استیشن ۴ ایکس باکس وان
تاریخ(های) انتشار۲۴ آوریل ۲۰۱۸
ژانر(ها)شهرسازی، بقا
حالت(ها)تک‌نفره

فراست‌پانک (به انگلیسی: Frostpunk) یک بازی ویدئویی به سبک استیم‌پانک، شهرسازی و بقاست که توسط استودیو ۱۱ بیت توسعه و عرضه شده‌است.[۱] این بازی در اوت ۲۰۱۶ معرفی و برای عرضه روی ویندوز برنامه‌ریزی شد.[۱] توسعه دهندگان در ابتدا تاریخ عرضه بازی را در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۷ اعلام کردند، اما بازی تأخیر خورد و برای عرضه در سه‌ماهه اول ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شد.[۲] در ۹ مارس ۲۰۱۸، تاریخ عرضه نهایی بازی، ۲۴ آوریل ۲۰۱۸ (۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) معرفی شد.[۳]

داستان[ویرایش]

در سال ۱۸۸۶ توفان‌های یخی و برف شدید باعث نابودی محصولات و مرگ میلیون‌ها نفر شده‌است.

بازیکن رهبری گروهی از مردم را بر عهده می‌گیرد که از گرسنگی و سرما فرار کرده‌اند تا یک مولد گرما پیدا کنند. بازیکن باید آنان را به‌گونه‌ای مدیریت کند که موفق شوند مولد را روشن کنند و برای برطرف کردن نیازهای پایه‌ای‌شان، شهری بسازند.

بازتاب‌ها[ویرایش]

فراست‌پانک «به‌طور کلی نقدهای مطلوبی» دریافت کرد و به امتیاز ۸۷ در وبگاه متاکریتیک رسید.[۴] یوروگیمر ایتالیا به آن نمره ۹ از ۱۰ داد و گفت: «فراست‌پانک یک بازی شهرسازی و بقای افسانه‌ای است که در ارائه گیم‌پلی بهینه و بهبود آن با یک محیط قابل باور و ترسناک و یک داستان همه‌جانبه موفق بوده. یک شاهکار برجسته که مانند این جنگ من، عنوان قبلی این استودیو، به کیفیت بالایی می‌رسد.»[۵] کریستوفر لیوینگستون از پی‌سی گیمر هم به بازی نمره ۸۹ داد و دربارهٔ آن نوشت: «فراست‌پانک یک بازی سبک بقا و مدیریتی استرس‌زا، زیبا و اعتیادآور است که با انتخاب‌های فوق‌العاده دشوار پر شده‌است.»[۶]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «This War of Mine Developer 11 bit studios Reveals New Survival Title, Frostpunk» (به انگلیسی). DualShockers. ۲۰۱۶-۰۸-۳۰. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۴-۲۴.
  2. "11 BIT STUDIOS S.A. - Zmiana daty premiery gry „Frostpunk"" (به لهستانی). Archived from the original on 2 April 2019. Retrieved 2018-04-24.
  3. «Frostpunk release date pushed back to April». PCGamesN. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۴-۲۴.
  4. «Frostpunk». Metacritic. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۸ آوریل ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۴-۲۴.
  5. "Frostpunk - recensione" (به ایتالیایی). Retrieved 2018-04-24.
  6. "Frostpunk review" (به انگلیسی). Retrieved 2018-04-24.

پیوند به بیرون[ویرایش]