فدراسیون صهیونیستی بریتانیا و ایرلند

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فدراسیون صهیونیستی بریتانیا و ایرلند
بنیان‌گذاری۱۸۹۹؛ ۱۲۵ سال پیش (۱۸۹۹-خطا: زمان نامعتبر}})
ستادلندن، انگلستان
مکان
  • بریتانیا
Chair
خاخام لی مولشتاین
وبگاه

فدراسیون صهیونیستی بریتانیای کبیر و ایرلند،[۱] که با نام فدراسیون صهیونیستی بریتانیا یا به‌طور ساده فدراسیون صهیونیستی (ZF) نیز شناخته می‌شود، یک سازمان چتری حمایتی برای جنبش صهیونیسم در بریتانیا است که بیش از ۳۰ سازمان و بیش از ۵۰٫۰۰۰ وابسته به آن را نمایندگی می‌کند.[۲]

تاریخ[ویرایش]

اولین کنفرانس فدراسیون صهیونیستی انگلستان ۱۸۹۹م

این سازمان در سال ۱۸۹۹ باهدف مبارزه برای دستیابی به یک سرزمین دائمی برای یهودیان تأسیس شد.

در سال ۱۹۱۷، آرتور بالفور، وزیر امور خارجه بریتانیا، بیانیه بالفور را به لرد روچیلد رهبر جامعه یهودیان بریتانیا ابلاغ کرد تا به فدراسیون صهیونیست ارسال شود.[۳][۴]

در سال ۱۹۲۰، فدراسیون صهیونیستی سازمان بین‌المللی صهیونیستی زنان (WIZO) و کرن هیسود و همچنین تعدادی از جنبش‌های جوانان صهیونیست پایه‌گذاری کرد.

اهداف و مقاصد[ویرایش]

این سازمان خود را به عنوان «سازمان مردمی و مدافع اسرائیل پیشرو در بریتانیا» توصیف می‌کند که «اسرائیل را گرامی می‌دارد و دشمنان را به چالش می‌کشد.»[۵]

از جمله اهداف و اهداف آن عبارتند از:[۶]

  • حمایت، هماهنگی و تسهیل کار همه افراد وابسته به خود در سراسر کشور و ادامه تعهد خود به جنبش‌های جوانان صهیونیست.
  • تشویق به مشارکت یهودیان در فعالیت‌های صهیونیستی، از جمله آموزش، فرهنگ، زبان عبری و اطلاعات اسرائیل، با این باور که هدف اصلی صهیونیسم علیا است.

فعالیت‌ها[ویرایش]

فعالیت‌ها عبارتند از: آموزش، کمپین، مشارکت رسانه ای، لابی‌گری، مبارزه با جنبش بایکوت و تحریم اسرائیل، کار با دانشجویان و رویدادهای فرهنگی.[۷]

ساختار و پرسنل[ویرایش]

فدراسیون صهیونیست یک سازمان چتری است که اغلب سازمان‌ها و افراد صهیونیستی را در بر می‌گیرد. به‌این ترتیب نماینده جنبش صهیونیسم در انگلستان است.

از اوایل سال ۲۰۲۳، رئیس خاخام لی مولشتاین است.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Zionist Federation of Great Britain and Ireland - University of Leeds". Library. Retrieved 2018-02-04.
  2. "Zionist Federation". The Jewish Leadership Council. Archived from the original on 20 May 2022. Retrieved 2018-02-04.
  3. Zieve, Tamara (2017-10-25). "World Zionist Organization finally responds to Lord Balfour in letter". The Jerusalem Post | JPost.com. Retrieved 2018-02-04.
  4. "100 years on, what the Balfour Declaration means for the Middle East today". The Independent. 2017-10-31. Archived from the original on 7 May 2022. Retrieved 2018-02-04.
  5. "About ZFUK". ZF. Retrieved 6 August 2019.
  6. "ZF | Zionist Federation of the United Kingdom and Ireland". ZFUK.
  7. "What we do". ZF. Retrieved 6 August 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]

الگو:British Jewry