فار کرای ۳: خون اژدها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فار کرای: اژدهای خون
توسعه‌دهنده(ها)یوبی‌سافت
ناشر(ها)یوبی‌سافت
سریفار کرای
سکو(ها)مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۳، اکس‌باکس ۳۶۰
تاریخ(های) انتشار۳۰ آوریل ۲۰۱۳
ژانر(ها)تیراندازی اول شخص
حالت(ها)تک‌نفره
رسانهدانلود

فار کرای: خون اژدها (به انگلیسی: Far Cry 3: Blood Dragon) یک بازی تیراندازی اول شخص است که در ۳۰ آوریل ۲۰۱۳ توسط شرکت یوبی‌سافت برای مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ منتشر شد. وب‌گاه گیم‌اسپات به این بازی امتیاز ۸٫۵ را داده است.[۱]

داستان[ویرایش]

مایکل بین صداپیشه ی رکس در حال سخنرانی در 2016 Comic-Con International در سن دیگو، کالیفرنیا.

داستان در سال ۲۰۰۷ خیالی می‌گذرد و دنیا از عواقب جنگ هسته‌ای رخ داده میان ایالات متحده آمریکا و روسیه رنج می‌برد. رکس یک ابرسرباز سایبرنتیک است. او و یک ابرسرباز سایبرنتیک آمریکایی به نام اسپایدر به یک جزیره‌ی بی‌نام فرستاده می‌شوند تا درباره‌ی سرهنگ اسلوان، که یکی از مأمورهای زبده بوده و حال سرکشی می‌کند، تحقیق کنند. هنگامی که آن‌ها با اسلوان مواجه می‌شوند، اسلوان خیانت خود را آشکار کرده، اسپایدر را می‌کشد و رکس را نیز در جزیره رها می‌کند.

دستیار کانادایی اسلوان، دکتر دارلینگ که از بدرفتاری‌های اسلوان به ستوه آمده، رکس را بیدار می‌کند و می‌گوید که می‌خواهد به سرهنگ خیانت کند. آن‌ها به هم می‌پیوندند تا جلوی اسلوان را که می‌خواهد دنیا را با موشک‌هایش زیر و رو کند و جهان را به دنیای پیشاتاریخی برگرداند، بایستند.

رکس پس از آنکه تمام پایگاه‌های دشمن را تصرف کرد و دانشمندان را آزاد کرد، با دستیار اسلوان، دکتر کارلایل مبارزه می‌کند که با استفاده از خون اژدها توانسته انسان‌ها را به نوعی زامبی بدل کند و خودش آن‌ها را «مرده‌های دونده» می‌نامد. پس از آنکه رکس سربازان کارلایل و اژدهاهایش را می‌کشد، هوش مصنوعی کارلایل که از بدرفتاری‌های او به ستوه آمده، کارلایل را به قتل می‌رساند.

رکس سپس به یک بعد موازی دیگری می‌رود و با سربازهای «مرده‌های دونده» اسلوان مبارزه کرده و قدرت خویش را می‌آزماید. پس از پیروزی در برابر آن‌ها، می‌تواند یک سلاح جدید به نام کیل‌استار به دست می‌آورد که یک اسلحه‌ی لیزری است که بر مچ فرد نصب می‌شود و با آن می‌تواند به بهای کم شدن انرژی زندگی خود، اسلوان را شکست دهد. در حین تمرین، رکس و دکتر دارلینگ با هم رابطه برقرار می‌کنند و صبح روز بعد متوجه می‌شود که او را ربوده‌اند. رکس با عصبانیت به پایگاه اسلوان رفته و در آنجا به کمک اسحه‌ی جدیدش و بعدتر یک اژدهای سایبری اهلی شده قتل عام به پا می‌کند.

رکس با اسلوان رو به رو می‌شود، اما چون خود اسلوان برنامه‌نویسی او را انجام داده، نمی‌تواند به او حمله کند. با این وجود خاطرات انسانی دکتر دارلینگ و اسپایدر که در وجودش هست می‌تواند برخلاف طبیعت رباتیکش، قدرتش را بازیابی کند و دستش را درون سینه‌ی اسلوان کرده و با روشن‌کردن کیل‌استار او را به قتل می‌رساند. بلافاصله پس از کشته شدن اسلوان، دکتر دارلینگ پدیدار شده و می‌گوید که رکس توانسته تمام نقشه‌های اسلوان را نابود کند. سپس به همراه هم به نظاره‌ی نابودی پایگاه اسلوان می‌نشینند و در آخر تنها نگاه خبیثانه و مرموز دارلینگ را در دوربین می‌بینیم.

منابع[ویرایش]

  1. "Far Cry 3: Blood Dragon" (به انگلیسی). GameSpot. Retrieved 8 January 2014.