شیائومی می اسمارت بند ۵

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از شیائومی می بند ۵)
شیائومی می اسمارت بند ۵
توسعه‌دهندهشیائومی
سازندهAnhui Huami Information Technology Co. Ltd
خانواده محصولمی بند
گونهActivity tracker, watch
نسل۵
تاریخ انتشار۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-۰۶-۱۱)
قیمت پایه$26.68 (Non-NFC)in China. $32.33 (NFC) in China.
سامانه روی تراشهDialog SoC
حافظه رم۵۱۲ کیلو بایت
ذخیره‌سازی۱۶ مگابایت
نمایش1.1 inch AMOLED
قابلیت اتصالBluetooth 5.0 BLE
NFC in some models.
برق125 mAh
ابعاد46.95 x 18.15 x 12.45 mm
وزن11.9 g
12.1 g (NFC model)
پیشینیانشیائومی می اسمارت بند ۴
جانشینشیائومی می اسمارت بند ۶

شیائومی می اسمارت بند ۵ (به انگلیسی: Xiaomi Mi Smart Band 5) ردیابی با فعالیت پوشیدنی است که توسط شرکت شیائومی تولید شده‌است. این محصول در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ در کشور چین معرفی شد و از ۱۸ ژوئن سال ۲۰۲۰ در چین به فروش رفت.[۱] نسخه جهانی می بند ۵ در ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۰[۲] عنوان Xiaomi Mi Smart Band 5 منتشر شد. صفحه نمایش دارای صفحه نمایش AMOLED خازنی با رزولوشن ۱٫۱ اینچی با رزولوشن 126x294 است و از نظر ضربان ۲۴/۷ ضربان قلب با سنسور PPG 50% دقیق تر از مدل قبلی خود دارد. این حوض شارژ مغناطیسی را پشتیبانی می‌کند که گفته می‌شود نسبت به شارژرهای نسل قبلی استفاده از آن ساده‌تر است. نسخه NFC را نیز دارای میکروفون داخلی برای دستیار داخلی شیائومی شیائو است.

Global Mi Smart Band از امکاناتی مانند پشتیبانی Alexa، NFC و ردیابی SpO2 برخوردار نیست.[۳]

قابلیت‌ها[ویرایش]

زمان، تعداد گام‌ها و ضربان قلب فعلی شما روی صفحه نمایش، نشان داده می‌شود. البته این در حالت پیشفرض است و می‌تواند برای هر فردی با داده‌های مختلف، متفاوت باشد. امکان برقراری ارتباط می بند ۵ به گوشی، به شما این امکان را می‌دهد که هشدار نوتیفیکیشن‌ها را روی مچ دستتان ببینید. علاوه بر اینها، اگر طولانی مدت بدون هیچ حرکتی نشسته باشید، به شما هشدار می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های این دستبند سلامتی شیائومی می‌توان به تمرینات تنفسی، نظارت بر وضعیت استرس، اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون، ردیابی چرخه قاعدگی و نمره PAI اشاره کرد. این ساعت هوشمند علاوه بر پیگیری وضعیت سلامتی شما، از ویژگی‌های کاربردی دیگری مانند اطلاع‌رسانی و یادآوری تماس‌ها، کنترل پخش موسیقی، گزارش هواشناسی، تلفن یاب و … نیز برخوردار است.

قابلیت مهم دیگر این دستبند، پایش وضعیت خواب می‌باشد که میزان خواب سبک و سنگین و همچنین مدت زمانی را که در مرحله خواب REM (حرکت سریع چشم‌ها) به سر می‌برید، ردیابی می‌کند. الگوهای نامنظم و پراکنده خواب را شناسایی می‌کند و با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده، پیشنهادهایی را به شما می‌دهد تا کیفیت خوابتان را بهبود ببخشید.

مشخصات فنی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Wearables. "Xiaomi Mi Band 5 debuts with bigger display and magnetic charger". GSMArena (به انگلیسی).
  2. "Mi Global Home". www.mi.com. Retrieved 2020-07-18.
  3. "Xiaomi Mi Band 5 launched globally without NFC, SpO2 tracking (Update: UK price)". Android Authority (به انگلیسی). 2020-07-15. Retrieved 2020-07-17.
  4. "mi band 5 specification". Techrander.com.
  5. "mi band 5 specification". mi.com.