شبح درون پوسته

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شبح درون پوسته
Ghost in the Shell logo used in the 1995 film adaptation of the series, a modified version of this logo is used in the 2004 film Ghost in the Shell 2: Innocence without the pyramid in the center.
لوگوی استفاده شده در فیلم ۱۹۹۵
ساخته‌شده توسطماسامونه شیرو
اثر اصلیشبح درون پوسته
خلق‌شده توسطماسامونه شیرو
کودانشا
انتشارات چاپی
کتاب(ها)
فیلم‌ها و تلویزیون
فیلم(ها)

لایو اکشن:

مجموعه‌های تلوزیونی
بازی‌ها
بازی(های) ویدئویی
پوستر رسمی شبح درون پوسته ۲: اینوسنسو

شبح درون پوسته (ژاپنی: 攻殻機動隊 هپبورن: Kōkaku Kidōtai؟) عنوان یک فرنچایز چندرسانه‌ای ژاپنی سایبرپانک است که برای اولین بار به صورت یک مجموعه مانگا به همین نام توسط ماسامونه شیرو نوشته و مصورسازی شد. داستان مجموعه دربارهٔ سازمانی ساختگی و ضد سایبرتروریسم به نام «بخش امنیت عمومی ۹» است که توسط سرگرد موتوکو کوساناگی، در اواسط قرن بیست و یکم ژاپن رهبری می‌شود. از زمان انتشار نسخه مانگا، شبح درون پوسته تبدیل به چندین مجموعه در رسانه‌های مختلف شده‌است که می‌توان به چند مجموعه تلویزیونی انیمه، پنج فیلم سینمایی و چندین بازی ویدئویی اشاره کرد. موضوعات این آثار در مباحث سایبرپانک، هوش مصنوعی، خودآگاهی، و فلسفه ذهن با زمینه علمی–تخیلی می‌باشد.

فیلم نخست این اثر در سال ۱۹۹۵ تولید گردید و به حدی موفقیت کسب کرد که به‌دنبال آن دو سریال تلویزیونی با نام‌های استند الون کامپلکس و اس. ای. سی دومین گیگ توسط سازندگان آن ساخته گردیدند. سپس فیلم دومی هم در سال ۲۰۰۴ با نام شبح درون پوسته ۲: اینوسنسو ساخته گردید. تمامی انیمه‌ها در استودیو پروداکشن آی.جی تهیه شده‌اند. به‌علاوه یک فیلم لایو اکشن آمریکایی توسط پارامونت پیکچرز در ۳۱ مارس ۲۰۱۷، به نمایش درآمد.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]