سی‌فو (بازی ویدئویی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سی‌فو
توسعه‌دهنده(ها)اسلوکلپ
ناشر(ها)اسلوکلپ
کارگردان(ـان)جردن لایانی
تهیه‌کننده(ها)پیر تارنو
برنامه‌نویس(ـان)الیویه گرتنر
هنرمند(ان)پُل اِمیل بوشه
آهنگساز(ان)هاوی لی
موتورآنریل انجین ۴[۱]
سکو(ها)
تاریخ(های) انتشار
  • پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، مایکروسافت ویندوز
  • ۸ فوریه، ۲۰۲۲
  • نینتندو سوئیچ
  • ۸ نوامبر، ۲۰۲۲
  • ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری اکس/اس
  • ۲۸ مارس، ۲۰۲۳
ژانر(ها)بیت ام آپ
حالت(ها)تک‌نفره

سی‌فو (به انگلیسی: Sifu) یک بازی ویدئویی به سبک اکشن-ماجراجویی و بیت ام آپ است که توسط استودیوی فرانسوی اسلوکلپ ساخته و منتشر شده‌است. سی‌فو در تاریخ ۸ فوریه ۲۰۲۲، برای پلتفرم‌های مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ در دسترس قرار گرفت. همچنین نسخهٔ کنسول نینتندو سوئیچ در ۸ نوامبر ۲۰۲۲، و ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری اکس/اس نیز در ۲۸ مارس ۲۰۲۳، منتشر شدند. سی‌فو به محض انتشار با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان همراه بود، که سیستم مبارزه، ساختار و محیط آن را مورد تحسین قرار دادند.

داستان[ویرایش]

یک شاگرد کونگ‌فو تصمیم می‌گیرد دست به یک انتقام مادام العمر بزند: پنج قاتلی که به طرز وحشیانه‌ای خانواده‌اش را قتل‌عام کردند را شکست داده و شکار کند. داستان بازی در یک شهر مدرن چینی روایت می‌شود و در اکثر مواقع واقعی به نظر می‌رسد، اگرچه جادو در جهان بازی وجود دارد و قهرمان داستان دارای یک طلسم جادویی است که از مرگش جلوگیری می‌کند و هربار پس از مرگ، او را به زندگی بازمی‌گرداند، اما نکته منفی این است که با هر بار رستاخیز، سن شخصیت اصلی افزایش پیدا خواهد کرد و در نهایت با اتمام جادوی طلسم می‌میرد.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. Yaden, Joseph (11 December 2021). "Everything you need to know about 'Sifu,' Sony's kung fu Exclusive". Inverse. Archived from the original on 9 February 2022. Retrieved 9 February 2022.
  2. Peppiatt, Dom (February 25, 2021). "Sifu is a Kung Fu action game from the Absolver developers, and it's coming to PS4, PS5 and PC". VG 247. Retrieved September 10, 2021.

پیوند به بیرون[ویرایش]