سندی اسکوردو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سندی اسکوردو
اطلاعات شخصی
زاده۲۵ ژوئیهٔ ۱۹۸۵ ‏(۳۸ سال)
ورزشی
کشورفرانسه
ورزشکاراته

سندی اسکوردو (به انگلیسی: Sandy Scordo؛ متولد ۲۵ ژوئیه ۱۹۸۵)[۱] کاراته‌کای فرانسوی است. وی در مسابقات کاراته قهرمانی جهان در مسابقات کاتای انفرادی بانوان، دو بار در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ برنده مدال نقره شد.

حرفه[ویرایش]

در سال ۲۰۰۹، وی در مسابقات قهرمانی کاراته اروپا که در زاگرب، کرواسی برگزار شد، یکی از مدال‌های برنز کاتای زنان را به دست آورد. وی در مسابقات قهرمانی کاراته اروپا در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به مدال نقره این دسته دست یافت. وی در همین مسابقات در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ یکی از مدال‌های برنز را از آن خود کرد.

وی در بازی‌های جهانی ۲۰۱۳ که در کالی، کلمبیا برگزار شد، در مسابقات کاتای زنان موفق به کسب مدال طلا شد.[۲] در همان سال، او در المپیک هنرهای رزمی ۲۰۱۳ که در سن پترزبورگ، روسیه برگزار شد نیز در مسابقات کاتای زنان مدال طلا را از آن خود کرد.[۳]

در سال ۲۰۱۵، وی در بازی‌های اروپایی ۲۰۱۵ که در باکو، جمهوری آذربایجان برگزار شد، در مسابقات کاتای زنان برنده مدال نقره شد.[۴] در بازی نهایی او در برابر ساندرا سانچز از اسپانیا شکست خورد.

در سال ۲۰۱۷، وی در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ که در وروتسواف، لهستان برگزار شد، در مسابقات کاتای زنان، با پیروزی در برابر ساکورا کوکومای از ایالات متحده، مدال برنز را بدست آورد.

منابع[ویرایش]

  1. "Entry List by NOC" (PDF). 2017 World Games. Archived from the original (PDF) on 6 January 2021. Retrieved 6 January 2021.
  2. "Karate Medalists by Event" (PDF). 2013 World Games. Archived from the original (PDF) on 15 August 2020. Retrieved 15 August 2020.
  3. "SportAccord World Combat Games 2013". World Karate Federation. 4 November 2013. Archived from the original on 5 June 2019.
  4. Etchells, Daniel (14 June 2015). "Azerbaijan top Baku 2015 karate medal standings after two more golds". InsideTheGames.biz. Retrieved 11 May 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]