سلینا کایل (بازگشت بتمن)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

سلینا كایل ، معروف به زن گربه ای ، شخصیتی خیالی است كه در فیلم ابرقهرمانانه بازگشت بتمن تیم برتون در سال ۱۹۹۲ ظاهر می شود . نقش ضد قهرمان زن گربه ای را میشل فایفر بازی کرده است.

سلینا کایل
زن گربه‌ای
شخصیت بتمن
میشل فایفر در نقش زن گربه‌ای
نخستین حضوربازگشت بتمن
بر پایه
زن گربه‌ای
اثر
اقتباس‌‌کننده
ایفاگرمیشل فایفر
اطلاعاتِ درون‌داستانی
نام کاملسلینا کایل
گونهانسان
جنسیتزن

زن گربه ای اغلب یکی از بهترین بازی های فایفر در نظر گرفته می شود ، حتی اگر او آن را یکی از ناراحت کننده ترین کارهای خود قلمداد می کرد ، به دلیل ناراحتی و مهار مهمی که هنگام پوشیدن لباس متحمل شده است. هنگامی که بازگشت بتمن در ژوئن ۱۹۹۲ اکران شد ، این اجرا باعث تحسین منتقدان و تحسین های فراوان شد و به طور مداوم به عنوان بزرگترین تصویر زن گربه‌ای در تمام دوران توسط منتقدان و طرفداران شناخته می شود.[۱][۲]

شخصیت[ویرایش]

پس از آنکه سلینا به طور تصادفی از نقشه شرک برای ساخت نیروگاهی که باعث سرقت برق گاتهام می شود ، پی برد ، شرك با هل دادن وی از پنجره دفتر خود سعی در قتل وی دارد. او پس از سقوط می میرد و توسط گروهی از گربه های کوچه که دور او جمع می شوند و انگشتانش را می خزند ، به طرز مرموزی زنده می شود. وقتی به خانه برمی گردد ، دچار یک روان پریشی می شود و زن گربه‌ای می شود.

او به عنوان بخشی از برنامه بزرگتر خود برای نابودی شرک ، با پنگوئن ( دنی دیویتو ) که توجه بتمن ( مایکل کیتون ) را به خود جلب می کند متحد می شود. در همین حال ، او رابطه ای را با بروس وین آغاز می کند ، در ابتدا نمی داند که او بتمن است. در اوج فیلم ، زن گربه‌ای سعی می کند شرک را بکشد. گرچه شرك چند بار به او شلیك كرد ، اما نتوانست او را بكشد. وی سپس شرک را در حالی که بر روی کابل برق در معرض قرار گرفته بود ، با بوسیدن او با مزه در دهان خود می کشد. انفجاری رخ می دهد ، اما پس از آن ، بتمن فقط جسد سوخته شرك را پیدا می كند. همانطور که بعدا فرستنده بتمن در آسمان شب می درخشد ، زن گربه‌ای دیده می شود که از دور تماشا می کند.

در فیلم زن گربه ای ، عکس کایل در میان عکسهای "بانوان گربه" سابق نشان داده شده است که توسط پپرسیون فیلیپس ( هلی بری ) هنگام بازدید از پژوهشگر عجیب اوفلیا پاورز ( فرانسیس کانروی ) مشاهده شده است.

طبق مقاله روزنامه جایگزین که توسط الکساندر ناکس ( رابرت وول) خوانده شد ، کایل بعد از پیوستن دوباره به بروس وین علناً با او درگیر شد.

منابع[ویرایش]

  1. Maslin, Janet (June 19, 1992). "Movie Review - Batman Returns - Review/Film: Batman Returns; A Sincere Bat, a Sexy Cat and a Bad Bird". The New York Times. New York City: New York Times Company. Archived from the original on February 19, 2012. Retrieved October 22, 2019.
  2. Gleiberman, Owen (June 26, 1992). "'Batman Returns': EW review". Entertainment Weekly. New York City: Time, Inc.

پیوند به بیرون[ویرایش]