پوره سیب

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از سس سیب)
پوره سیب در یک استکان شیشه‌ای

پوره سیب نوعی پوره شیرین است که از سیب پخته و له شده تهیه می‌شود. برای مزه دار کردن این پوره، آن را با شکر شیرین می‌کنند.

پوره سیب را با انواع غذاها از جمله همراه با گوشت و همچنین با انواع دسرها مصرف می‌کنند. از آنجا که طرز تهیه آن راحت است، بسیار زیاد از آن استفاده می‌شود.

طرز تهیه[ویرایش]

سس سیب خانگی در فرایند ساخته شدن، با استفاده از Squeezo (تا حدی قابل مشاهده است).

برای تهیه این پوره می‌توان از سیب با پوست یا بی پوست استفاده نمود و همچنین انواع ادویه جات و مواد افزودنی از جمله دارچین را به این پوره می‌افزایند. پوره سیب می‌تواند بافت نرم یا سفتی داشته باشد؛ حتی می‌توان از تکه‌های بزرگ سیب داخل آن استفاده نمود. این نوع پوره را به راحتی در خانه تهیه می‌کنند. البته آماده شده آن هم در بسیاری از سوپرمارکتها موجود است. از این پوره به عنوان غذا یا خوراک حاضری برای کودکان استفاده می‌کنند.

پوره سیبی که به آن شکر اضافه نکرده اند، به عنوان غذای کودک کاربرد دارد. گاهی برای مبارزه با اسهال، از این پوره به عنوان داروی خوراکی استفاده می‌کنند.

طرز تهیه پوره سیب از یک کتاب آشپزی سال ۱۸۸۱[ویرایش]

” تعدادی سیب ترش بردارید. پوست و تخم آنها را بگیرید. سپس آنها را قاچ زده و این سیب‌های قاچ شده را بشویید. سیب‌ها را داخل ظرفی قرار داده و ظرف را روی آتش بگذارید. سیب‌ها را پشت و رو نکنید تا اینکه کاملاً بپزند. حالا سیب‌ها آماده است. با پشت قاشق، سیب‌های پخته را له کنید و سپس بگذارید تا کاملاً سرد شوند. برای مزه‌دار کردن سیب‌ها به آنها شکر اضافه نمایید.“

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]