دریاچه انگیکونی

مختصات: ۶۲°۱۲′ شمالی ۹۹°۵۹′ غربی / ۶۲٫۲۰۰°شمالی ۹۹٫۹۸۳°غربی / 62.200; -99.983 (Angikuni Lake)
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Angikuni Lake
Angikuni Lake, July 2014
موقعیتKivalliq Region, Nunavut
مختصات۶۲°۱۲′ شمالی ۹۹°۵۹′ غربی / ۶۲٫۲۰۰°شمالی ۹۹٫۹۸۳°غربی / 62.200; -99.983 (Angikuni Lake)
درون‌شارش‌های کلانKazan River
برون‌شارش‌های کلانKazan River
کشورهای حوضهCanada
مساحتِ رو۵۱۰ کیلومتر مربع (۱۹۷ مایل مربع)
ارتفاع سطح۲۵۷ متر (۸۴۳ فوت)
جزیره‌هاMany
جاهای مسکونیuninhabited

دریاچه آنژیکونی (نوع: دریاچه آنجی کونی)[۱] دریاچه ای در منطقه کیوالیک، نوناووت، کانادا است. این یکی از چندین دریاچه است که در امتداد رودخانه کازان قرار دارد. دریاچه انادای در جنوب و دریاچه یاتکید در شمال قرار دارد.

جغرافیا[ویرایش]

ساحل دریاچه به دلیل رخنمون‌های صخره ای سپر پرکامبرین، که بخشی از حوزه هرن، استان چرچیل غربی در چرچیل کراتون است، قابل توجه است.

جانوران[ویرایش]

این دریاچه شامل ماهی قزل آلای دریاچه ای، پایک شمالی و خاکستری قطب شمال است.

قوم نگاری[ویرایش]

در سال ۱۹۴۸، کاشف کانادایی، فارلی موات، به دریاچه انگیکونی، که در آن زمان بخشی از قلمروهای شمال غربی بود، رسید و یک سنگ‌چینرا پیدا کرد که به روشی ساخته شده بود که معمولاً توسط منطقه اینویت استفاده نمی‌شد. این سنگ چین شامل قطعاتی از یک چوب سخت بااتصال دم‌چلچله‌ای بود. موات، با علم به اینکه ساموئل هرن، قبلاً (در سال ۱۷۷۰) در این منطقه بوده‌است، حدس زد که بنای یادبود توسط فرانسیس کروزیر ساخته شده‌است، که به عنوان یکی از اعضای اکسپدیشن گمشده در ابتدا به رهبری سر جان فرانکلین، ساخته شده‌است که در سال ۱۸۴۸ در طول جستجو برای گذرگاه شمال غربی ناپدید شد.[۲]

افسانه روستای ناپدید شده[ویرایش]

در سال ۱۹۳۰، یک خبرگزار در پاس، منیتوبا، از روستای کوچک اینویت درست در نزدیکی دریاچه آنژیکونی گزارش داد. روستا همیشه پذیرای تاجران خز بودکه گهگاه از آنجا عبور می‌کردند. اما در سال ۱۹۳۰ جو لابل، یک تاجر خز که در دهکده شناخته شده بود، متوجه شد که همه روستاییان رفته‌اند. او پیراهن‌های ناتمامی را پیدا کرد که هنوز سوزن‌هایی در آن‌ها وجود داشت و غذا روی آتش‌دان‌ها آویزان بود و بنابراین به این نتیجه رسید که روستاییان ناگهان ترک کرده‌اند. حتی نگران‌کننده‌تر، او هفت سگ سورتمه را که از گرسنگی مرده بودند و قبری پیدا کرد که حفر شده بود. لیبل می‌دانست که کار حیوان نیست، زیرا سنگ‌هایی که دور قبر می‌چرخند، دست نخورده بودند. او این موضوع را به پلیس سواره شمال غرب گزارش داد اما هیچ‌کس پیدا نشد

منابع[ویرایش]

  1. Freeman, Randy (2007). "Roswell North". uphere.ca. Archived from the original on February 2, 2012. Retrieved 2008-09-21.
  2. (Woodman, 1991, p.  317)