درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۱۳

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

اینتسا سانپائولو، (به ایتالیایی: Intesa Sanpaolo) گروه بانکداری ایتالیایی است، که با ادغام بانکا اینتسا و شرکت خدمات مالی سانپائولو تاسیس شد. شعبه مرکزی این شرکت، در شهر تورین، ایتالیا مستقر می‌باشد.

شرکت اینتسا سانپائولو بزرگترین شرکت خدمات مالی در کشور ایتالیا بوده و حضور جزئی، اما رو به رشدی را، در بازار بین‌المللی دارد. فعالیت‌های این گروه در حال حاضر در مناطق شرقی و مرکزی اروپا، خاورمیانه و آفریقای شمالی متمرکز می‌باشد.

هنگامی که اینتسا سانپائولو در سال ۲۰۰۷ تشکیل شد، با ۱۳ میلیون مشتری و ۶۹۰ $ میلیارد دلار دارایی، پس از یونی‌کردیت، توانست خود را بعنوان دومین بانک بزرگ ایتالیا، مطرح نماید.

این شرکت در سال ۲۰۱۰ موفق شد، حجم دارایی‌های خود را، به میزان ۸۷۷٫۶۶ $ میلیارد دلار افزایش دهد، که در این سال، در فهرست بزرگترین شرکت‌های جهان، در رتبه ۲۶ قرار گرفت.

گروه بانکداری اینتسا سانپائولو، در حال حاضر پس از یونی‌کردیت بعنوان دومین بانک بزرگ ایتالیا، شناخته می‌شود. این گروه در سال ۲۰۰۹ موفق به خرید ۳۰٪ درصد از سهام شرکت هانی‌ورم شد، همچنین سهام خود را در شرکت آلایتالیا به میزان ۳۳٪ درصد افزایش داد.


ادامه...