درگاه:ایتالیا/اقتصاد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

اقتصاد ۱

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۱

فراری یک کارخانه سازنده خودرو ایتالیا است. این کمپانی تحت مالکیت کمپانی فیات می‌باشد، خودروهای این کمپانی به اصطلاح «ابَرخودرو» هستند و از سرعت و قیمت بالایی برخوردارند.سریعترین مدل این کمپانی F50 GT۱ است که قادر است با ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این کمپانی توسط انزو فراری پایه گذاری شد و در مسابقات اتومبیل رانی شرکت می‌نمود فراری معروف به اسب رام نشدنی ایتالیایی‌ها است. داشتن یکی از آنها آرزوی خیلی‌ها می‌باشد.این کمپانی در مسابقات اتوموبیل رانی فورمول یک هم بسیار معروف است و خودروهای مخصوص فورمول یک هم تولید می‌کند.

اقتصاد ۲

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۲

فیات، (به انگلیسی: Fiat) شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در زمینه تولید انواع خودرو، موتورهای خودرو و وسایل نقلیه تجاری فعالیت می‌کند. این شرکت همچنین ارائه‌دهنده خدمات مالی و صنعتی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر تورین، در شمال ایتالیا قرار دارد.

شرکت فیات در سال ۱۸۹۹ توسط جووانی آنیلی، تحت نام فابریکا ایتالیانو اتومبیلی تورینو (به ایتالیایی: Fabbrica Italiana Automobili Torino) تاسیس شد. این شرکت که در گذشته تانک، لوکوموتیو، تراکتور، هواپیما و بالگرد نیز تولید کرده، در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز ایتالیا و ششمین خودروساز بزرگ جهان، معرفی شده‌است.

دارایی‌های گروه خودروسازی فیات غالباً در بیرون از خاک ایتالیا قرار دارند، که بخش اعظم آن، در کشور برزیل مستقر می‌باشد. کمپانی فیات همچنین در کشورهای آرژانتین و لهستان نیز دارای کارخانجات تولیدی است. شرکت فیات سابقه طولانی در واگذاری حق امتیاز به دولت‌ها و سایر کمپانی‌ها، بدون در نظر گرفتن سیاست محلی در کشور آنها، دارد. این شرکت ایتالیایی همچنین، در شرکت‌های خودروسازی مستقر در فرانسه، ترکیه، مصر٫ آفریقای جنوبی٫ هند، صربستان، پاکستان و چین، سرمایه‌گذاری‌های مشترک دارد.

گروه صنعتی فیات در طول بیش از یک قرن فعالیت، موفق به خریداری شرکت‌های زیادی شده‌است. فیات در سال ۱۹۶۸ لانچیا را بدست آورد، در ۱۹۶۹ فراری و در ۱۹۸۶ شرکت آلفا رومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمود، در ۱۹۹۳ خودروسازی مازراتی را تصاحب کرد، در سال ۲۰۱۱ نیز به‌ترتیب کرایسلر، دوج و جیپ را بدست آورد. این شرکت، از طریق شرکت تابعه صنایع فیات نیز مالک ۸۹٫۹٪ درصد از سهام شرکت صنایع سنگین اویکو می‌باشد. از تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۱۴ در پی تاسیس گروه فیات کرایسلر اتومبیلز، شرکت فیات و کرایسلر، به‌همراه کلیه شرکت‌های تابعه، زیرمجموعه و فرعی آنها، زیر چتر این گروه خودروسازی، که توسط فیات مدیریت می‌شود، قرار گرفتند.


ادامه...

اقتصاد ۳

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۳ انی، (به ایتالیایی: Eni) شرکت ایتالیایی، فعال در صنعت نفت و گاز است، که در ۷۹ کشور جهان، دارای عملیات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌باشد.

این شرکت، بزرگترین شرکت صنعتی ایتالیا است، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که در سال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌۲۰۰۸ معادل ۸۷٫۷ میلیارد یورو (۱۳۸ $ میلیارد دلار) درآمد، کسب کرده است.

دولت ایتالیا؛ مالک ۳۰٫۳٪ درصد، بانک کاسا دی‌پُستی؛ ۲۶٫۳۷٪ درصد و بی‌ان‌پی پاریبا؛ ۲٫۲۹٪ درصد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سهام شرکت انی می‌باشند. کمپانی انی بهمراه بی‌پی، اکسان‌موبیل، شورون، کونوکو فیلیپس، رویال داچ شل و توتال با توجه به میزان درآمد، بنام "سوپرمیجر"، طبقه‌بندی می‌شوند.


ادامه...

اقتصاد ۴

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۴ انل، (به ایتالیایی: Enel) شرکت برق ایتالیایی و دومین شرکت بزرگ اروپا، از نظر میزان ارزش بازار می‌باشد.

این شرکت، در گذشته بطور کامل، در انحصار دولت ایتالیا بوده، ولی در حال‌حاضر یک شرکت نیمه خصوصی است، که تحت کنترل دولت ایتالیا قرار دارد: بزرگترین سهامداران شرکت انل، وزارت اقتصاد و دارایی ایتالیا، (۱۳٫۹٪) و بانک دولتی کاسا دیپوزیتی (۱۷٫۴٪) می‌باشند.

کمپانی انل، در زمینه تولید برق، توزیع برق، فعالیت گسترده‌ای، در بسیاری از کشورهای دنیا دارد و در حال‌حاضر در ۴۰ کشور، دارای نیروگاه می‌باشد. انل اولین توزیع‌کننده برق در آمریکای شمالی و اروپا می‌باشد.

این شرکت، همچنین در حوزه پایین‌دستی ، یکی از بزرگترین شرکت‌های تامین‌کننده گاز در دنیا بوده و با ظرفیت نصب شده‌ای معادل ۹۵٫۰۰۰ مگاوات، دارای ۶۱ میلیون مشتری گاز و برق در سراسر جهان می‌باشد.

شرکت انل، معاملات خود در بازار بورس ایتالیا را، با نماد "Enel" انجام می‌دهد. دفتر مرکزی کمپانی انل، در شهر رم قرار دارد.



ادامه...

اقتصاد ۵

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۵ تلکام ایتالیا، (به ایتالیایی: Telecom Italia) بزرگترین شرکت مخابراتی ایتالیایی است، که فعالیت گسترده‌ای را، در صنعت رسانه‌های گروهی نیز دارا می‌باشد.

شرکت تلکام ایتالیا در سال ۱۹۹۴ با ادغام چند شرکت مخابراتی دولتی تاسیس شد، که مهمترین آنها شرکت اس‌آی‌پی بود. این شرکت، در آغاز فعالیت، در انحصار دولت ایتالیا بود، ولی هم‌اکنون، یک شرکت خصوصی می‌باشد و سهام آن، در بازار بورس ایتالیا معامله می‌شود.

در حال حاضر شرکت تلکام ایتالیا، بزرگترین ارائه‌کننده خدمات تلفن ثابت در ایتالیا، سرویس جی‌اس‌ام تلفن همراه در ایتالیا و برزیل و خدمات اینترنت دی‌اس‌ال در ایتالیا و سن مارینو و در مجموع، بعنوان بزرگترین اپراتور تلفن در ایتالیا، محسوب می‌شود.


ادامه...

اقتصاد ۶

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۶ جنرالی، (به ایتالیایی: Generali) بزرگترین شرکت بیمه ایتالیا و یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه در اروپا می‌باشد، که دفتر مرکزی آن، در شهر تریسته قرار دارد. شرکت جنرالی در سال ۲۰۱۰، پس از آکسا بعنوان دومین شرکت بیمه جهان، برگزیده شد.

این شرکت در تاریخ ۲۶ دسامبر سال ۱۸۳۱ در بندر تریسه، ایتالیا تاسیس شد. بندر تریسته در آن زمان، مهمترین بندر دریایی امپراتوری اتریش-مجارستان محسوب می‌شد.

گروه جنرالی، با گذشت زمان، بتدریج رشد نمود، خدمات خود را توسعه داد و به یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه در کشور ایتالیا و حتی اروپا٬ تبدیل شد.

شرکت جنرالی، در فهرست اولیه بازار بورس اوراق بهادار ایتالیا قرار دارد، همچنین در فهرست ثانویه بازار بورس یورونکست میلان نیز ذکر شده است و بعنوان جزئی از شاخص یورو استاکس ۵۰، محسوب می‌شود.


ادامه...

اقتصاد ۷

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۷ یونی‌کردیت، (به ایتالیایی: UniCredit) گروه بانکداری بین‌المللی و شرکت خدمات مالی ایتالیایی است، که در حال حاضر با در اختیار داشتن شبکه‌ای از ۹٫۰۰۰ شعبه بانک، در ۲۲ کشور جهان، دارای بیش از ۴۰ میلیون مشتری می‌باشد و به‌عنوان بزرگترین بانک در کشور ایتالیا شناخته می‌شود. بانک یونی کردیت همچنین در فهرست ، که هر ساله توسط هیئت ثبات مالی منتشر می‌شود، ذکر شده است.

یونی‌کردیت در سال ۱۹۹۸ با ادغام چندین بانک ایتالیایی، در شهر رم تاسیس شد. در حال حاضر، شعبه مرکزی یونی‌کردیت در شهر میلان مستقر می‌باشد. شعبه دوم این بانک نیز در شهر رم قرار دارد. شبکه بانکی یونی‌کردیت، در اروپای مرکزی و شرقی فعالیت می‌کند و شعبه‌های بین‌المللی آن، در شهرهای لندن، مونیخ، وین، مسکو، بوداپست و ورشو مستقر می‌باشند.

شرکت یونی کردیت در فهرست اولیه بازار بورس اوراق بهادار ایتالیا ذکر شده است و جزئی از شاخص اف‌تی‌اس‌ای ام‌آی‌بی، به‌شمار می‌آید. سهام یونی کردیت، همچنین در بازار بورس اوراق بهادار فرانکفورت نیز، دادوستد می‌شود. یونی‌کردیت امروزه به‌عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های اروپا محسوب می‌شود.

بانک یونی‌کردیت دارای سهام در شمار زیادی از شرکت‌ها می‌باشد، که برای نمونه می‌توان به: آلایتالیا (۱۲٫۹۹٪)، بانک مرکزی لیبی (۲٫۹٪)، شرکت سرمایه‌گذاری آبار (۶٫۴٪)، آلیانتس (۲٫۰۱٪)، ای‌بی‌ان آمرو (۱٫۸٪)، مدیوبانکا (۹٫۰۲٪)، پیرلی (۶٫۵۴٪)، جنرالی (۴٫۶۷٪)، بانکو سابادل (۴٪) و گروه شرکت‌های کپیتال (۲٫۷٪) اشاره نمود. این شرکت همچنین مالک بانک پکااو (دومین بانک بزرگ لهستان، پس از پی‌کی‌او بانک پولسکی) و زاگرباکا بانکا (بزرگترین بانک کرواسی) نیز به‌شمار می‌آید.


ادامه...

اقتصاد ۸

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۸ اکسور، (به ایتالیایی: Exor) شرکت خوشه‌ای و مادر تخصصی ایتالیایی است، که سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد و از طریق خریداری، مالکیت سهام و مدیریت بر شرکت‌های صنعتی، فعالیت می‌نماید. دفتر مرکزی شرکت اکسور در شهر تورین، ایتالیا قرار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دارد و اکثریت سهام آن، در کنترل خانواده آنیلی می‌باشد.

قدمت این شرکت، به سال ۱۹۲۷ باز می‌گردد، زمانی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که ٰجیووانی انیلی شرکت آی‌اف‌آی را تاسیس کرد و اقدام به سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری و تاسیس گروه خودروسازی فیات، شرکت سینزانو و سایر شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیگر نمود. امروزه شرکت اکسور کماکان دارای سهام قابل‌توجهی در شرکت فیات، است.

شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اکسور بزرگترین سهام‌دار شرکت صنایع فیات بوده، همچنین مالک شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بزرگی هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌چون ایوکو، سی‌ان‌اچ، اس‌جی‌اس (بزرگترین شرکت کنترل کیفیت در جهان) و شرکت کاشمن اند ویکفیلد (بزرگترین شرکت خصوصی خدمات املاک جهان) می‌باشد. اکسور مالک اصلی باشگاه فوتبال یوونتوس نیز به‌شمار می‌آید.

سهام کمپانی اکسور، در بازار بورس ایتالیا ذکر شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌است، همچنین به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عنوان جزئی از شاخص اف‌تی‌اس‌ای ام‌آی‌بی نیز، محسوب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. جان الکان وارث انتخابی جیانی آنیلی، هم‌اکنون مالک، مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت اکسور می‌باشد.



ادامه...

اقتصاد ۹

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۹ پارمالات، (به ایتالیایی: Parmalat) شرکت ایتالیایی و چندملیتی مواد غذایی و محصولات لبنی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر کالکیو، استان پارما، ایتالیا قرار دارد.

شرکت پارمالات برای چند دهه، بعنوان یکی از بزرگترین عرضه‌کنندگان شیر و فراورده‌های لبنی، در اروپا و جهان محسوب می‌شد، تا اینکه در سال ۲۰۰۳ این شرکت با ۱۴ € میلیارد یورو (معادل ۲۰ میلیارد دلار، ۱۳ میلیارد پوند) کسری بودجه مواجه شد، که بزرگترین ورشکستگی، در تاریخ شرکت‌های اروپایی به‌حساب می‌آید.

امروزه، شرکت پارمالات فعالیت‌های بین‌المللی خود را از سر گرفته است، که عملیات عمده آن، در اروپا، آمریکای لاتین، آمریکای شمالی، استرالیا، جمهوری خلق چین و آفریقای جنوبی است. از سال ۲۰۱۱، پارمالات، یک شرکت تابعه از شرکت فرانسوی لاکتالیس گروپ محسوب می‌شود.

این شرکت، دارای ۱۴۰ مرکز تولیدی، با بیش از ۳۶،۰۰۰ کارمند است و در کشور ایتالیا بالغ بر ۵،۰۰۰ مرکز پرورش حیوانات اهلی، وابسته به این شرکت می‌باشند، که بخش عمده‌ای از کسب‌وکار پارمالات را، شامل می‌شوند.

شرکت پارمالات مالک اصلی باشگاه فوتبال پارما، همچنین حامی مالی (اسپانسر) باشگاه فوتبال پالمیراس می‌باشد. سهام شرکت پارمالات، در بازار بورس ایتالیا دادوستد می‌شود و جزئی از شاخص اف‌تی‌اس‌ای ایتالیا به‌حساب می‌آید.


ادامه...

اقتصاد ۱۰

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۱۰


فین‌مکانیکا، (به ایتالیایی: Finmeccanica) شرکت خوشه‌ای (چند صنعتی) ایتالیایی است. این شرکت، دومین گروه بزرگ صنعتی و بعنوان بزرگترین گروه فناوری عالی صنعتی مستقر در کشور ایتالیا محسوب می‌شود.

شرکت فین‌مکانیکا از هفت بخش تشکیل شده است: بخش مکانیک پرواز، بخش هلیکوپتر، بخش هوافضا، بخش الکترونیک دفاعی و امنیتی، بخش سیستم‌های دفاعی، بخش انرژی و بخش حمل‌ونقل.

این شرکت دارای دفتر در بیش از ۱۰۰ کشور جهان است. بزرگترین سهامدار فین‌مکانیکا دولت ایتالیا بوده، که مالک ۳۰٪ از سهام آن می‌باشد.


ادامه...

اقتصاد ۱۱

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۱۱

آلایتالیا، (به ایتالیایی: Alitalia) شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایتالیا است. آلایتالیا در زبان ایتالیایی به معنی بال‌های ایتالیا می‌باشد و هم‌اکنون به‌عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا محسوب می‌شود.

قطب این شرکت فرودگاه لئوناردو دا وینچی-فیومیچینو است. بزرگترین سهام‌داران شرکت آلایتالیا، شرکت‌های ایر فرانس-کی‌ال‌ام با ۷٫۰۸٪ درصد، اینتسا سانپائولو با ۲۰٫۵۹٪ درصد، یونی‌کردیت با ۱۲٫۹۹٪ درصد، آتلانتیا با ۷٫۴۴٪ درصد و پُسته ایتالیانه با ۱۹٫۴۸٪ درصد، می‌باشند. شرکت آلایتالیا هم‌اکنون در ناوگان هوایی خود دارای ۱۰۱ فروند هواپیمای جت مسافربری است.



ادامه...

اقتصاد ۱۲

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۱۲

گوچی (به ایتالیایی: Gucciنشان تجاری ایتالیایی در صنعت مد و کالاهای چرمی است، که متعلق به گروه گوچی می‌باشد، که خود زیرمجموعه‌ای از شرکت فرانسوی کرینگ به‌شمار می‌آید.

شرکت گوچی در سال ۱۹۲۱ توسط گوچیو گوچی، تاسیس شد. امروزه دفتر مرکزی این شرکت، در شهر فلورانس، ایتالیا قرار دارد.

بر پایه آمار مجله بلومبرگ بیزینس‌ویک در سال ۲۰۰۸ میلادی شرکت گوچی درآمدی در حدود ۴٬۲ میلیارد یورو داشته است. برند گوچی همچنین در سال ۲۰۰۹، بر اساس اطلاعات موسسه اینتربند، به مقام چهل‌ویکم در جدول ۱۰۰ نام تجاری برتر صعود کرد. گوچی پرفروش‌ترین نام تجاری ایتالیایی نیز می‌باشد. این شرکت ۲۷۸ نمایندگی مستقیم (بوتیک) در سراسر جهان دارد.



ادامه...

اقتصاد ۱۳

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۱۳ اینتسا سانپائولو، (به ایتالیایی: Intesa Sanpaolo) گروه بانکداری ایتالیایی است، که با ادغام بانکا اینتسا و شرکت خدمات مالی سانپائولو تاسیس شد. شعبه مرکزی این شرکت، در شهر تورین، ایتالیا مستقر می‌باشد.

شرکت اینتسا سانپائولو بزرگترین شرکت خدمات مالی در کشور ایتالیا بوده و حضور جزئی، اما رو به رشدی را، در بازار بین‌المللی دارد. فعالیت‌های این گروه در حال حاضر در مناطق شرقی و مرکزی اروپا، خاورمیانه و آفریقای شمالی متمرکز می‌باشد.

هنگامی که اینتسا سانپائولو در سال ۲۰۰۷ تشکیل شد، با ۱۳ میلیون مشتری و ۶۹۰ $ میلیارد دلار دارایی، پس از یونی‌کردیت، توانست خود را بعنوان دومین بانک بزرگ ایتالیا، مطرح نماید.

این شرکت در سال ۲۰۱۰ موفق شد، حجم دارایی‌های خود را، به میزان ۸۷۷٫۶۶ $ میلیارد دلار افزایش دهد، که در این سال، در فهرست بزرگترین شرکت‌های جهان، در رتبه ۲۶ قرار گرفت.

گروه بانکداری اینتسا سانپائولو، در حال حاضر پس از یونی‌کردیت بعنوان دومین بانک بزرگ ایتالیا، شناخته می‌شود. این گروه در سال ۲۰۰۹ موفق به خرید ۳۰٪ درصد از سهام شرکت هانی‌ورم شد، همچنین سهام خود را در شرکت آلایتالیا به میزان ۳۳٪ درصد افزایش داد.


ادامه...

اقتصاد ۱۴

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۱۴

لوکساتیکا، (به ایتالیایی: Luxottica) شرکت ایتالیایی ارائه‌کننده کالاهای لوکس است، که بعنوان بزرگترین تولیدکننده عینک در جهان شناخته می‌شود. این شرکت، مالک پرفروش‌ترین برندهای عینک در جهان است، که عبارتند از: ری-بن، اوکلی و پرسول. شرکت لوکساتیکا بعنوان طراح عینک‌های آفتابی و فریم‌های عینک طبی، برای برندهای شنل، دولچه و گابانا، بولگاری و پرادا نیز فعالیت می‌نماید.

شرکت لوکساتیکا همچنین تحت برندهای دیگر نیز، عینک آفتابی تولید و ارائه می‌نماید، که این برندها عبارتند از: میو میو، دی‌کی‌ان‌وای، جورجو آرمانی، بوربری، پولو رالف لورن، استلا مک کارتنی، تیفانی، ورساچه، ووگ و دونا کارن. بزرگترین شرکت رقیب لوکساتیکا، گروه سافیلو می‌باشد.

شرکت لوکساتیکا، علاوه بر ساخت عینک‌های آفتابی و طبی و فروش عمده، در زمینه عرضه محصولات خود، بصورت خرده‌فروشی نیز عمل می‌نماید و دارای چندین شبکه زنجیره‌ای فروش عینک، با نام‌های تجاری سان‌گلسز هات، اولیور پیپلز و پیرل ویژن سنتر است، که در سراسر جهان دارای شعبه می‌باشند.

در گذشته‌ای نه چندان دور، بازار فروش عینک، بطور کامل در انحصار شرکت لوکساتیکا بود و این شرکت، با توجه به منابع گسترده‌ای که در اختیار داشت، بعنوان تعیین‌کننده قیمت، در بازار عینک‌های آفتابی و طبی عمل می‌کرد و بطور مجازی قیمت عینک را برای سال‌ها، بالا نگه داشته بود!

سهام شرکت لوکساتیکا، در بازار بورس ایتالیا، دادوستد می‌شود. این شرکت همچنین، در فهرست ثانویه بازار بورس نیویورک نیز، ذکر شده است. لئوناردو دل وکیو مالک و رییس هیئت مدیره این شرکت می‌باشد.


ادامه...

اقتصاد ۱۵

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۱۵

بولگاری، (به ایتالیایی: Bulgari) نام یک جواهرفروشی مشهور و گران‌قیمت ایتالیایی است، که زیرمجموعه‌ای از شرکت ال‌وی‌ام‌اچ محسوب می‌شود.

این مؤسسه ابتدا کار خود را در سال ۱۸۸۴ میلادی، با یک مغازه جواهرفروشی در رم، ایتالیا آغاز کرد.سپس در سایر زمینه‌های دیکر مثل لباس و عطریات خط تولید خود را راه انداخت

شرکت جواهرسازی بولگاری در کنار شرکت‌های تیفانی، کارتیه و هری وینستون، یکی از گران‌ترین و اشرافی‌ترین خانه‌های جواهر و از معروف‌ترین نام‌ها در بازار جواهر جهان است.


ادامه...

اقتصاد ۱۶

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۱۶

لامبورگینی، (به ایتالیایی: Lamborghini) شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای سوپر اسپورت و اس‌یووی فعالیت می‌کند.

شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تاسیس شد و در سال ۱۹۹۸ گروه فولکس‌واگن آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار، خریداری کرد، که در ساختار این گروه خودروسازی آلمانی، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت آئودی قرار گرفت.

دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک، به نام سن‌آگاتا بولونیز، در نزدیکی بولونیا و در کشور ایتالیا قرار دارد. هم‌اکنون شرکت لامبورگینی تحت مدیریت آئودی، در خط تولید کارخانجات خود، مدل‌های اونتادور، سستو المنتو، اوراکان و لامبورگینی وننو را تولید می‌نماید.


ادامه...

اقتصاد ۱۷

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۱۷

فریرو، (به ایتالیایی: Ferrero) شرکت صنایع غذایی ایتالیایی است، که در زمینه تولید انواع فراورده‌های قندی، مواد غذایی، شکلات و شیرینی فعالیت می‌نماید.

شرکت فریرو در سال ۱۹۴۶ توسط پیترو فریرو راه‌اندازی شد و در حال حاضر دارای ۱۶ کارخانه تولیدی در کشورهای ایتالیا، ایرلند، آلمان، بلژیک، کانادا، استرالیا، برزیل، آرژانتین، پورتوریکو، اکوادور، هند، روسیه، ترکیه و ایالات متحده آمریکا می‌باشد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر البا، پیدمانت، ایتالیا قرار دارد و دفتر عملیاتی آن در لوکزامبورگ مستقر می‌باشد. شرکت فررو مالک شمار زیادی برند است، که برای نمونه می‌توان به نوتلا، کیندر و تیک تاک اشاره کرد.


ادامه...

اقتصاد ۱۸

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۱۸ ورساچه، (به ایتالیایی: Versace) شرکت پوشاک و خانه مد ایتالیایی است، که در سال ۱۹۷۸ توسط جیانی ورساچه تاسیس شد.

اولین بوتیک ورساچه در سال ۲۰۰۰ در شهر رجیو کالابریا راه‌اندازی گردید. امروزه برند ورساچه یکی از بزرگترین خانه‌های مد در جهان به‌شمار می‌آید.


ادامه...

اقتصاد ۱۹

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۱۹

بنتون (به ایتالیایی: Benetton) یا گروه بنتون، نام یکی از برندهای پوشاک و مد ایتالیایی است، که مرکز آن در شهر ترویزو این کشور قرار دارد. نام این شرکت از خانواده بنتون گرفته شده‌است و در سال ۱۹۶۵ توسط چهار تن از اعضای این خانواده (لوچیانو، جولیانا، گیلبرتو و کارل بنتون) تأسیس شده است.

کمپانی بنتون برای اولین بار در شهر بلونو، ایتالیا ثبت شد. این شرکت دارای بیش از ۶٫۵۰۰ مرکز فروش در بیش از ۱۲۰ کشور جهان است. فروشگاه‌های این برند به صورت مستقل اداره می‌شوند و حجم معاملات سالانه آن‌ها، بالغ بر ۲ میلیارد یورو است.


ادامه...

اقتصاد ۲۰

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۲۰ سالواتوره فراگامو، (به ایتالیایی: Salvatore Ferragamo) شرکت کالاهای لوکس ایتالیایی است، که دفتر مرکزی آن در شهر فلورانس مستقر می‌باشد.

این شرکت متخصص در تولید و عرضه کفش، کالاهای چرمی و لباس‌های آماده است. این شرکت مالک گروه فراگامو به‌شمار می‌آید. شرکت سالواتوره فراگامو همچنین در زمینه تولید عینک و ساعت نیز فعالیت می‌کند.

شمار کارکنان این شرکت، بیش از ۲٫۶۰۰ نفر بوده و شبکه‌ای از ۵۵۰ فروشگاه را مدیریت می‌نماید، که در قاره‌های اروپا، آمریکا و آسیا گسترده می‌باشند.


ادامه...

اقتصاد ۲۱

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۲۱ تلکام ایتالیا موبایل، (به انگلیسی: Telecom Italia Mobile) شرکت مخابرات ایتالیایی است، که وظیفه مدیریت بخش تلفن همراه شرکت تلکام ایتالیا را برعهده دارد.

این شرکت، ارائه‌کننده خدماتی چون جی‌اس‌ام، سرعت داده افزایش یافته برای تحول جی‌اس‌ام، سامانه جهانی مخابرات سیار، پروژه مشارکتی نسل سوم شبکه تلفن همراه و اچ‌اس‌دی‌پی‌ای می‌باشد.

شرکت تلکام ایتالیا موبایل در سال ۱۹۹۵ راه‌اندازی شد و در حال حاضر دامنه فعالیت‌های آن، در اروپا، به مرکزیت ایتالیا و آمریکای جنوبی به مرکزیت برزیل است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر میلان، ایتالیا قرار دارد.



ادامه...

اقتصاد ۲۲

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۲۲

مازراتی، (به ایتالیایی: Maserati) شرکت خودروسازی ایتالیایی و تولیدکننده خودروهای لوکس است، که در تاریخ ۱ دسامبر ۱۹۱۴ توسط برادران مازراتی، در شهر بولونیا، راه‌اندازی شد.

شرکت مازراتی از ۱۹۹۳ تاکنون، متعلق به کمپانی فیات می‌باشد و در حال حاضر دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی آن، در شهر مودنا، ناحیه امیلیا-رومانیا، ایتالیا قرار دارد.

در ساختار سازمانی گروه فیات، مازراتی همواره به‌عنوان زیرمجموعه شرکت فراری محسوب می‌شد، ولی اخیرأ به‌همراه آلفا رومئو، بخش اصلی خودروهای اسپورت فیات را، تولید می‌نماید.


ادامه...

اقتصاد ۲۳

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۲۳ مونته دی پاسکی دی سیه‌نا، (به ایتالیایی: Monte dei Paschi di Siena) قدیمی‌ترین بانک فعال در جهان و سومین بانک بزرگ در کشور ایتالیا است، که طیف وسیعی از خدمات بانکی شامل: بانکداری خرد، بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری و خدمات بیمه را ارائه می‌نماید.

بانک مونته دی پاسکی دی سیه‌نا در سال ۱۴۷۲ با دستور دولت جمهوری سیه‌نا تاسیس شد و در طول بیش از ۵۰۰ سال فعالیتش در حوزه بانکداری، هیچگاه دچار ورشکستگی نگردید. امروزه شعبه مرکزی این بانک کماکان در شهر سیه‌نا، ایتالیا قرار دارد و سهام آن در بازار بورس ایتالیا معامله می‌شود.


ادامه...

اقتصاد ۲۴

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۲۴

سی‌ان‌اچ اینداستریال، (به انگلیسی: CNH Industrial) شرکت صنایع سنگین ایتالیایی-آمریکایی مستقر در بریتانیا است، که در زمینه طراحی و ساخت ماشین‌آلات کشاورزی، ماشین‌آلات ساخت‌وساز و ارائه خدمات مهندسی کشاورزی، فعالیت می‌نماید.

شرکت سی‌ان‌اچ اینداستریال در سال ۲۰۱۲ از ادغام شرکت‌های صنایع فیات، اویکو و سی‌ان‌اچ راه‌اندازی شد و در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی می‌باشد. شرکت سی‌ان‌اچ در حال حاضر دارای ۳۷ کارخانه تولیدی است و محصولات خود را از طریق شبکه‌ای از ۱۱٫۵۰۰ نمایندگی فروش در ۱۷۰ کشور جهان عرضه می‌دارد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر بزیلدون، بریتانیا قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس ایتالیا معامله می‌شود. شرکت اکسور با در اختیار داشتن ۲۷٫۲۰٪ درصد از سهام سی‌ان‌اچ اینداستریال مالک اصلی آن بشمار می‌آید.


ادامه...

اقتصاد ۲۵

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۲۵ ایندزیت، (به ایتالیایی: Indesit) شرکت لوازم خانگی ایتالیایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر فابریانو، استان آنکونا، ایتالیا قرار دارد.

شرکت ایندزیت، از پیشروهای تولید لوازم خانگی در اروپا است و به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ لوازم خانگی مدرن در اروپا و پنجمین در جهان به‌شمار می‌آید.


ادامه...

اقتصاد ۲۶

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۲۶

آلفا رومئو، (به ایتالیایی: Alfa Romeo) شرکت خودروسازی ایتالیایی است و از سال ۱۹۱۱ تولیدکننده خودروهای مخصوص مسابقات اتومبیل‌رانی نیز می‌باشد. امروزه شهرت این برند بیشتر به تولید خودروهای اسپورت گران‌قیمت است.

شرکتی که بعدها تحت عنوان آلفا رومئو معروف شد، در سال ۱۹۰۶ توسط بازرگان فرانسوی الکساندر داراک که مالک یک بنگاه اتومبیل فرانسوی بنام داراک بود، به همراه چند سرمایه‌گذار ایتالیایی تحت نام کمپانی آلفا تاسیس شد. در ماه اوت سال ۱۹۱۵ شرکت آلفا تحت مدیریت نیکولا رومئو قرار گرفت، که در پی آن، در ۱۹۲۰ نام شرکت به آلفا رومئو تغییر پیدا کرد.

این شرکت در طول سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۸۶ توسط شرکت فین‌مکانیکا که بازوی صنعتی شرکت دولتی ایتالیایی ایستیتوت پرلا ریکوسترازیونه بود، اداره می‌شد. سپس در ۱۹۸۶ شرکت خودروسازی فیات، آلفارومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمود و از فوریه ۲۰۰۷ این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه کمپانی فیات محسوب می‌شود.


ادامه...

اقتصاد ۲۷

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۲۷

اویکو، (به ایتالیایی: Iveco) شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در زمینه تولید انواع کامیون، اتوبوس و موتورهای دیزل فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی و کارخانه اصلی آن، در شهر تورین، ایتالیا قرار دارند.

این شرکت، شاخه‌ای از شرکت صنایع سی‌ان‌اچ محسوب می‌شود و سالیانه حدود ۲۰۰٫۰۰۰ خودروی تجاری و ۴۶۰٫۰۰۰ موتور دیزلی تولید می‌کند. تا پایان سال ۲۰۰۷ میلادی، این شرکت ۱۱٫۱۹۶ میلیون یورو از فروش محصولاتش بدست آورده بود.

نام اویکو؛ مخفف شرکت صنایع خودرویی (به انگلیسی: Industrial Vehicle Corporation) است. این شرکت از مشارکت و سرمایه‌گذاری چند شرکت اروپایی از جمله فیات، لانچیا و افیسینه مکانیکه، یونیک و ماگیروس در سال ۱۹۷۵ تشکیل شد.

امروزه شرکت ایویکو نقش بسزایی را در بازار خودروهای تجاری و موتورهای دیزلی بازی می‌کند. بیشترین فروش این شرکت را خودروهای حمل مسافر، وسایل نقلیه تجاری، ماشین‌آلات نظامی و کامیون‌های ۳٫۵ تنی، تشکیل می‌دهند. از تولیدات این شرکت می‌توان به اویکو مسیف و ایویکو ماگیروس اشاره نمود.


ادامه...

اقتصاد ۲۸

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۲۸


آرمانی، (به ایتالیایی: Armani) شرکت طراحی مد و لباس ایتالیایی است، که در سال ۱۹۷۵ توسط جورجو آرمانی تاسیس شد.

این شرکت به طراحی و ساخت محصولات متنوعی شامل کالاهای لوکس، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، طراحی داخلی، جواهرات، عینک و ساعت با برندهای گوناگون می‌پردازد. شرکت آرمانی در پایان سال ۲۰۰۵ میزان فروشی برابر با ۱٫۶۹ میلیارد دلار داشته است.


ادامه...

اقتصاد ۲۹

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۲۹

دولچه اند گابانا، (به ایتالیایی: Dolce & Gabbana) شرکت کالای لوکس و خانه مد ایتالیایی است، که در سال ۱۹۸۵ توسط دمینیکو دولچه و استفانو گابانا، دو طراح ایتالیایی، در شهر میلان تاسیس شد.

در سال ۲۰۰۵ حجم معادلات شرکت دولچه اند گابانا، بالغ بر ۵۹۷ میلیون یورو بوده است.


ادامه...

اقتصاد ۳۰

درگاه:ایتالیا/اقتصاد/۳۰


پیرلی، (به انگلیسی: Pirelli) شرکت تایرسازی ایتالیایی است که در سال ۱۸۷۲ توسط جیووانی باتیستا پیرلی در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد. پیرلی هم اکنون پنجمین کارخانه‌ی بزرگ تایرسازی جهان بعد از بریجستون، میشلن، کونتیننتال آ گ و گودیر می‌باشند.


ادامه...

اقتصاد ۳۱

اقتصاد ۳۲

اقتصاد ۳۳

اقتصاد ۳۴

اقتصاد ۳۵

اقتصاد ۳۶

اقتصاد ۳۷

اقتصاد ۳۸

اقتصاد ۳۹

اقتصاد ۴۰

اقتصاد ۴۱

اقتصاد ۴۲

اقتصاد ۴۳

اقتصاد ۴۴

اقتصاد ۴۵

اقتصاد ۴۶

اقتصاد ۴۷

اقتصاد ۴۸

اقتصاد ۴۹

اقتصاد ۵۰

اقتصاد ۵۱

اقتصاد ۵۲

اقتصاد ۵۳

اقتصاد ۵۴

اقتصاد ۵۵

اقتصاد ۵۶

اقتصاد ۵۷

اقتصاد ۵۸

اقتصاد ۵۹

اقتصاد ۶۰

اقتصاد ۶۱

اقتصاد ۶۲

اقتصاد ۶۳

اقتصاد ۶۴

اقتصاد ۶۵

اقتصاد ۶۶

اقتصاد ۶۷

اقتصاد ۶۸

اقتصاد ۶۹

اقتصاد ۷۰

اقتصاد ۷۱

اقتصاد ۷۲

اقتصاد ۷۳

اقتصاد ۷۴

اقتصاد ۷۵

اقتصاد ۷۶

اقتصاد ۷۷

اقتصاد ۷۸

اقتصاد ۷۹

اقتصاد ۸۰

اقتصاد ۸۱

اقتصاد ۸۲

اقتصاد ۸۳

اقتصاد ۸۴

اقتصاد ۸۵

اقتصاد ۸۶

اقتصاد ۸۷

اقتصاد ۸۸

اقتصاد ۸۹

اقتصاد ۹۰

اقتصاد ۹۱

اقتصاد ۹۲

اقتصاد ۹۳

اقتصاد ۹۴

اقتصاد ۹۵

اقتصاد ۹۶

اقتصاد ۹۷

اقتصاد ۹۸

اقتصاد ۹۹