دبلیودبلیوئی ۱۳

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دبلیودبلیوئی ۱۳
ناشر(ها)تی‌اچ‌کیو
سریدبلیودبلیوئی ۲کی
سکو(ها)پلی‌استیشن ۳
اکس باکس ۳۶۰
وی
تاریخ(های) انتشار۳۰ اکتبر ۲۰۱۲ (آمریکای شمالی)
۲ نوامبر ۲۰۱۲ (بریتانیا)
ژانر(ها)ورزشی
حالت(ها)تک‌نفره
مولتی‌پلیر

دبلیودبلیوئی ۱۳ (به انگلیسی: WWE '13) یک بازی ویدئویی کشتی حرفه‌ای است که توسط شرکت یوکس توسعه یافته‌است و بعدها توسط شرکت ۲کی اسپورتز برای پلی‌استیشن ۳، وی و اکس‌باکس ۳۶۰ منتشر شده‌است. این بازی در تاریخ‌های ۳۰ اکتبر ۲۰۱۲ (در آمریکای شمالی) و ۲ نوامبر ۲۰۱۲ (در بریتانیا)[۱] منتشر شد.[۲] این بازی، آخرین بازی ویدئویی‌ای بود که پس از ورشکستگی توسط شرکت تی‌اچ‌کیو منتشر شد و رابطهٔ ۱۳ سالهٔ این شرکت با دبلیودبلیوئی را پایان داد. سوپراستار بر روی کاور این بازی، قهرمان وقت کمربند دبلیودبلیوئی، سی‌ام پانک بود.[۳][۴] این تصمیم با مخالفت‌هایی از سوی دبلیودبلیوئی همراه بود چراکه آنها می‌خواستند شیمس را بعنوان سوپراستار کاور این بازی انتخاب کنند ولی تی‌اچ‌کیو با تصمیم آنها مخالفت کرد و اصرار داشت پانک ستارهٔ روی کاور این بازی باشد.[۵] پل هیمن بعدها از این تصمیم تی‌اچ‌کیو استقبال کرد و انتقاداتی به دبلیودبلیوئی وارد کرد.

منابع[ویرایش]

  1. «Play.com - Buy online at Play.com and read reviews. Free delivery to UK and Europe!». web.archive.org. ۲۰۱۲-۰۷-۱۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۱۲.
  2. George، Richard (۲۰۱۲-۱۰-۲۹). «WWE '13 Review». IGN (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۱۲.
  3. Lebens، Jeremy (۲۰۱۲-۰۸-۲۲). «WWE '13 Attitude Era Mode Revealed In Detailed Video». We Got This Covered (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۱۲.
  4. George، Richard (۲۰۱۳-۰۱-۲۳). «WWE Video Game License to be Acquired by Take Two». IGN (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۱۲.
  5. George، Richard (۲۰۱۲-۱۰-۲۹). «WWE '13 Review». IGN (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۱۲.