جالگاسبای بردی‌مرادف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جالگاسبای بردی‌مرادف
اطلاعات شخصی
نام کاملجالگاسبای بردی‌مرادف
ملیت ازبکستان
زاده۲۱ ژوئیهٔ ۱۹۹۳ ‏(۳۰ سال)
نوکاث، ازبکستان
پیشهورزشکار
ورزشی
کشورازبکستان
ورزشکشتی فرنگی

جالگاسبای بردی‌مرادف (به انگلیسی: Jalgasbay Berdimuratov، زادهٔ ۲۱ ژوئیهٔ ۱۹۹۳) یک کشتی‌گیر فرنگی‌کار اهل کشور ازبکستان است.[۱]

از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و مدال نقره در قهرمانی جهان ۲۰۲۲ و مدال برنز در قهرمانی جهان ۲۰۱۹ اشاره کرد. وی سابقه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارد.

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹[ویرایش]

بردی‌مرادف در وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ نورسلطان حاضر بود که در مسابقه اول به تاماش لورینتس از مجارستان باخت و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، به دیدار شانس مجدد رفت. او در مراحل شانس مجدد ولدیمیر یاکوویلف از اوکراین و پائولیوس گالکیناس از لتونی را شکست داد و به دیدار رده‌بندی رسید. وی در این دیدار آسخات دل‌محمدف از قزاقستان را شکست داد و مدال برنز وزن ۷۷ کیلوگرم را بدست آورد.

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲[ویرایش]

بردی‌مرادف در وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی کشتی جهان ٢٠٢۲ بلگراد شرکت کرد، او در این مسابقات دیاس کالن از قزاقستان، وانگ چنگنو از چین، رفیق حسینوف از آذربایجان و تاماش لوای از مجارستان را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی به برهان آکبوداک از ترکیه باخت و به مدال نقره رسید.

منابع[ویرایش]

  1. «دیتا بانک».