تاماش لورینتس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تاماش لورینس
تاماش لورینس (دوبندهٔ آبی) در المپیک ۲۰۱۲ لندن
اطلاعات شخصی
ملیتمجارستانی
زاده۲۰ دسامبر ۱۹۸۶ ‏(۳۷ سال)
تسِگلِد، مجارستان
پیشهورزشکار
قد۱٫۷۳ متر (۵ فوت ۸ اینچ)
ورزشی
کشور مجارستان
ورزشکشتی
دسته(ها)۶۶، ۷۵ و ۷۷ کیلوگرم
سبکفرنگی
باشگاهباشگاه فوتبال بوداپست هونود
مربیفرنس پاپ
گئورگی استروهاچ
فرنتس تاکاچ

تاماش لورینتس (به مجاری: Lőrincz Tamás؛ زادۀ ۲۰ دسامبر ۱۹۸۶) کشتی‌گیر اهل مجارستان در دسته‌های ۶۶، ۷۵ و ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی است. لورینز برندهٔ مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مدال نقرهٔ المپیک ۲۰۱۲ لندن است. او همچنین قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال ۲۰۱۹ و نایب‌قهرمان این مسابقات در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، و نیز قهرمان چهار دورهٔ مسابقات قهرمانی کشتی اروپا است.

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷[ویرایش]

لورینتس در وزن ۷۵ کیلو مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جهان ۲۰۱۷ پاریس حاضر بود که در دورهای اول تا سوم ربیع خلیل از فلسطین، کایراتبک توگولبایف از قرقیزستان و کیم هیون-وو قهرمان المپیک از کره جنوبی را شکست داد اما در نیمه نهایی به الکساندر چخیریکین از روسیه شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در دیدار رده‌بندی فاتح چنگیز کشتی‌گیر ترکیه‌ای را شکست داد و مدال برنز وزن ۷۵ کیلوگرم را بدست آورد.[۱] تست دوپینگ الکساندر چخیریکین پس از مسابقات مثبت اعلام شد و مدال نقره به لورینز رسید.[۲]

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸[ویرایش]

لورینتس در وزن ۷۷ کیلو مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸ بوداپست حاضر بود که پس از غلبه بر جورج ماریا از رومانی، پائولیوس گالکیناس از لتونی، بیلان نالگیف از ازبکستان و کیم هیون-وو از کره جنوبی به فینال رسید. وی در فینال به الکساندر چخیریکین از روسیه باخت و به مدال نقره وزن ۷۷ کیلوگرم رسید.[۳]

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹[ویرایش]

لورینتس در وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ نورسلطان حاضر بود که جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان، ولدیمیر یاکوویلف از اوکراین، پائولیوس گالکیناس از لتونی و آسخات دیلمحمداف از قزاقستان را شکست داد و به فینال رسید. وی در فینال الکس بیوربرگ کسیدیس از سوئد را شکست داد و مدال طلا وزن ۷۷ کیلوگرم را بدست آورد.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو[ویرایش]

لورینتس در وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو حاضر بود که زید آیت اکرام از مراکش، شوهی یابیکو از ژاپن و محمدعلی گرایی از ایران را شکست داد و به فینال رسید. وی در فینال آکژول محموداف از قرقیزستان را شکست داد و مدال طلا وزن ۷۷ کیلوگرم را بدست آورد.

منابع[ویرایش]

  1. «جدول مسابقات کشتی فرنگی‌جهانی ۲۰۱۷ وزن ۷۵ کیلوگرم».
  2. «Chekhirkin Suspended Following Anti-Doping Violation». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۸ سپتامبر ۲۰۱۸.
  3. «جدول مسابقات کشتی فرنگی‌جهانی ۲۰۱۸ وزن ۷۷ کیلوگرم».