ب‌ام‌و ایکس۴

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ب‌ام‌و ایکس۴
دید کلی
شرکتب ام و
تولید28 March 2014 - اکنون
مونتاژUnited States: BMW US Manufacturing Company (گریر، کارولینای جنوبی)
طراحChristopher Weil
بدنه و شاسی
کلاسخودروی کامپکت خودروی لوکس کراس اوور کوچک
شکل بدنه5-door کراس اوور کوچک
خودروهای وابستهب‌ام‌و ایکس۳، ب ام و سری ۳، BMW 4 Series
پیشرانه
موتور
جعبه‌دنده6-speed جعبه‌دنده دستی
8-speed ZF 8HP جعبه‌دنده خودکار
ابعاد
فاصله بین محورها۲٬۸۱۰ میلیمتر (۱۱۰٫۶ اینچ)
درازا۴٬۶۷۱ میلیمتر (۱۸۳٫۹ اینچ)
پهنا۲٬۰۸۹ میلیمتر (۸۲٫۲ اینچ) (inc. mirrors)
بلندی۱٬۶۲۴ میلیمتر (۶۳٫۹ اینچ)
وزن خالص۱٬۸۰۵–۱٬۹۳۵ کیلوگرم (۳٬۹۷۹–۴٬۲۶۶ پوند)

ب‌ام‌و ایکس۴ (انگلیسی: BMW X4) یک خودرو لوکس شاسی بلند کوچک است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این خودرو آلمانی در کارخانه بی‌ام‌و در کارولینای جنوبی ایالات متحده تولید شد.

مدل مفهومی این خودرو در سال ۲۰۱۳ طراحی و در نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک در سال ۲۰۱۴ در معرض نمایش قرار گرفت و فروش آن از بهار ۲۰۱۴ آغاز شد.

سیستم انتقال قدرت ایکس۴ با ایکس۳ مشترک بوده و موتور آن در دو مدل ۴ و ۶ سیلندر بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود. ایکس۴ کمی از ایکس۳ بزرگتر ولی نسبت به ایکس۵ کوچکتر است[۱]


ب ام و x4 در ایران[ویرایش]

نسل اول ب ام و x4 با کد اتاق F26 در ایران از سال ۲۰۱۵ توسط پرشیا خودرو عرضه شد. x4 های موجود در کشور با پلاک ملی، همگی مجهز به یک موتور ۲ لیتری توئین توربو هستند که نیروی آن از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل میشود. فولترین نمونه های x4، مجهز به ۷ رادار ( رادار تابلوخوان، تصادف از جلو، تصادف از عقب، نقطه کور، بین خطوط، کروز کنترل اکتیو یا به اصطلاح رادار کروز و رادار تشخیص عابر پیاده ) و هوک عقب ( بکسل بند برقی ) هستند. این خودرو تا مدل ۲۰۱۷ در ایران موجود است چرا که به دلیل وضع قوانین جدید، از دی ماه ۱۳۹۶ دیگر وارد کشور نشد.

منابع[ویرایش]

  1. "The Battle of Luxury SUV Giants: BMW X7 vs Mercedes GLS vs Audi Q7". Archived from the original on 27 May 2023. Retrieved 2023-05-27. {{cite web}}: line feed character in |title= at position 34 (help)