بهمن کریمیان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بهمن کریمیان
زمینه فعالیت لابراتوار، تروکاژ، اتالوناژ، ناظر کیفی
تولد ۱۳۳۳
ایران
محل زندگی تهران
ملیت ایرانی
صفحه در وبگاه سوره

بهمن کریمیان زاده ۱۳۳۳ در تهران، کارشناس ارشد امور لابراتوار فیلم و دیجیتال که از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ مدیر لابراتوار تلویزیون ملی ایران بود. وی همچنین مدیر کیفی سریالهای فاخر رسانه ملی ایران است. کریمیان استاد دانشگاه است و در رشته‌های تدوین و تصویربرداری تدریس می‌کند.[۱][۲][۳][۴][۵][۶][۷][۸]

زندگی‌نامه[ویرایش]

وی در بسیاری از فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ایران در امور خدمات فنی و دیجیتال همکاری داشته و سال ۱۳۹۲ به پاس فعالیت چهار دهه مستمر در عرصه سینما و تلویزیون از سوی رئیس‌جمهور وقت موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری شد. کریمیان مدیر کیفی آثار فاخری چون کیف انگلیسی، مختارنامه، کلاه پهلوی و حضرت یوسف نیز بوده‌است و در این خصوص نیز از وی تقدیر شده‌است.[۹][۱۰][۱۱][۱۲][۱۳][۱۴][۱۵]

سوابق اجرائی[ویرایش]

اتالوناژ[ویرایش]

مدیر کیفی[ویرایش]

لابراتوار[ویرایش]

تروکاژ[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «تقدیر از پیشکسوتان لابراتوارهای سینمای ایران». باشگاه خبرنگاران جوان. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۱-۱۷.
  2. «گفتگوی بانی فیلم با بهمن کریمیان دربارهٔ تاریخچه لابراتوار تلویزیون ایران». بانی فیلم. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ دسامبر ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸.
  3. «لیست تمام افرادی که به عنوان تصحیح رنگ (کالیبراسیون) در سینمای ایران فعالیت داشته‌اند». سوره سینما. دریافت‌شده در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸.
  4. «بهمن کریمیان در گفتگو با مهر:نمی‌خواهیم سابقه ۶۰ ساله انجمن کارکنان لابراتوار سینما فراموش شود». خبرگزاری مهر. دریافت‌شده در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸.
  5. «گزارشی از فعالیت‌های لابراتوار سازمان صداوسیما». جام جام آنلاین. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ دسامبر ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸.
  6. «اصناف سینمایی در چهار ماه گذشته چه کردند؟ / بهار اتحاد در خانه سینما». خبرآنلاین. دریافت‌شده در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸.
  7. «بهمن کریمیان». سوره سینما. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۲۶.
  8. «برگزاری ضیافت صنف کارکنان لابراتوار سینمای ایران». ایسنا. ۲۰۱۲-۱۰-۳۱. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۱-۰۴.
  9. «اسامی 113 شاعر، نویسنده و هنرمندی که مدرک درجه یک هنری گرفتند». همشهری آنلاین. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ نوامبر ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸.
  10. «عوامل مزرعه پدری». سوره سینما. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۲۶.
  11. «هنرمندان پیشکسوت متولد بهمن تجلیل شدند». خبرگزاری جمهوری اسلامی. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۱-۰۴.
  12. «جمعی از مدیران متخصص در لابراتوار ایران در مراسم افتتاحیه فیلم فجر مورد تقدیر قرار گرفتند». باشگاه خبرنگاران جوان. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۱-۰۴.
  13. «خبرگزاری فارس - تقدیر از پیشکسوتان صنف کارکنان لابراتوار سینمای ایران». خبرگزاری فارس. ۲۰۱۲-۱۰-۳۱. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ آوریل ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۱-۰۴.
  14. «انتخاب هیئت مدیره خانه اصناف سینمای ایران». خبرگزاری تابناک. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ آوریل ۲۰۱۴. دریافت‌شده در ۲۰ تیر ۱۳۹۲.
  15. «دو شرکت لابراتوآر سینمایی ورشکست شدند». بانی فیلم. ۱۳۹۴-۰۳-۲۵T04:19:46+00:00. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۶ آوریل ۲۰۱۹. دریافت‌شده در 2019-01-16. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)

پیوند به بیرون[ویرایش]