برخورد تایتان‌ها (فیلم ۲۰۱۰)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نبرد تایتان‌ها
پوستر فیلم
کارگردانلویس لتریر
تهیه‌کنندهباسیل ایوانیک
ریچارد دی زانوک
نویسندهتراویس بیچم
بر پایهبرخورد تایتان‌ها
اثر بورلی کراس
بازیگرانسم ورثینگتون
جما آرترتون
لیام نیسون
الکسا داوالس
مدس میکلسن
رالف فاینس
لیام کانینگهام
ایان وایت
لوک تردئوی
جیمی سیوس
جافری بیورز
موسیقیرامین جوادی
فیلم‌بردارپیتر منزیس جونیور
تدوین‌گرمارتین والش
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهبرادران وارنر
تاریخ‌های انتشار
  • ۲ آوریل ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-۰۴-۰۲) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۰۶ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۲۵ میلیون دلار[۱]
فروش گیشه۴۹۳٬۲۱۴٬۹۹۳ دلار[۱]

نبرد تایتان‌ها (به انگلیسی: Clash of the Titans) یا نبرد تیتان‌ها فیلمی افسانه‌ای حماسی و ماجراجویی محصول سال ۲۰۱۰ و به کارگردانی لویس لتریر است که به عنوان نسخه بازسازی شده فیلمی به همین نام در سال ۱۹۸۱ محسوب می‌شود. داستان فیلم برگرفته از اساطیر یونانی و پرسئوس است.[۲][۳][۴] از بازیگران فیلم می‌توان به سم ورثینگتون، جما آرترتون، الکسا داوالس، مدس میکلسن، رالف فاینس و لیام نیسون اشاره کرد. دنباله‌ای برای این فیلم با عنوان خشم تایتان‌ها در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد.[۵][۶]

داستان[ویرایش]

تایتان‌ها نژادی از خدایان هستند که بر انسان‌ها حکومت می‌کنند. آن‌ها دارای سه فرزند به نام‌های زئوس، پوزئیدون و هادس هستند که می‌خواهند خودشان قدرت را بدست بگیرند. زئوس از هادس می‌خواهد که موجودی قدرتمند بسازد تا با آن تایتان‌ها را نابود کنند. بعد از سقوط تایتان‌ها، زئوس فرمانروای آسمان و پوزئیدون فرمانروای دریا می‌شود؛ ولی زئوس، هادس را فریب می‌دهد و او را به دنیای مردگان می‌فرستد تا در آنجا عذاب بکشد.

هزاران سال می‌گذرد تا اینکه انسان‌ها از خدایان ناراضی می‌شوند و جنگ میان انسان‌ها و خدایان شروع می‌شود. پادشاه آکریسیوس، المپیوس معبد خدایان را محاصره می‌کند. زئوس که به انسان‌ها علاقه دارد در غیاب آکریسیوس به سراغ همسر او رفته و خود را به شکل آکریسیوس درآورده و با او می‌خوابد و آن زن از او حامله می‌شود. هنگامیکه آکریسیوس موضوع را می‌فهمد تصمیم می‌گیرد آن زن را همراه با کودک درون شکمش بکشد و آن‌ها را به دریا پرت می‌کند. اما آن بچه که نامش پرسئوس و یک‌نیمه-ایزد است زنده می‌ماند و یک ماهیگیر او را پیدا کرده و بزرگش می‌کند. در این هنگام هادس نیز از دنیای مردگان بازمی‌گردد و می‌خواهد کراکن (موجودی که با آن تایتان‌ها را شکست داد) را آزاد کند تا از زئوس انتقام بگیرد و پرسئوس تنها ناجی انسان‌ها می‌باشد…

دنبالهٔ فیلم[ویرایش]

نوشتار اصلی: خشم تایتان‌ها

کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که نسخه دوم این فیلم در ۳۰ مارس سال ۲۰۱۲ اکران خواهد شد و داستان آن مربوط به جنگ تایتان‌های شکست خورده با فرزندانشان می‌باشد. کمپانی برادران وارنر سری دوم برخورد تایتان‌ها را با عنوان خشم تایتان‌ها اکران نمود.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Clash of the Titans (2010)". Box Office Mojo. IMDb. Retrieved September 25, 2010.
  2. "Clash of the Titans Commences Production for Warner Bros. Pictures and Legendary Pictures". Business Wire. April 25, 2007. Retrieved December 31, 2009.
  3. "Medusa's Head Hiding Within Perseus' Sack? Three Blind Witches!". Bloody-disgusting.com. October 2, 2009. Retrieved December 31, 2009.
  4. "New Clash of the Titans Remake Stills". Dreadcentral.com. October 2, 2009. Retrieved December 31, 2009.
  5. "3-Deathly: Titans and Potter go to third dimension". Heat Vision Blog. January 27, 2010. Archived from the original on 24 September 2015. Retrieved January 31, 2010.
  6. "Clash of the Titans Official site: Film poster". Clash-of-the-Titans.WarnerBros.com. February 2010. Retrieved February 19, 2010.

سلام تمام

پیوند به بیرون[ویرایش]