باغ پرندگان بروجرد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
باغ پرندگان بروجرد
Map
مکانبروجرد انتهای خیابان فاطمی، پارک فدک
پارکینگدارد

باغ پرندگان بروجرد یک باغ وحش در شهر بروجرد است که در آن انواع پرندگان و نیز سایر گونه‌های جانوری نگهداری می‌شوند. این باغ در پارک فدک در جنوب غربی این شهر قرار گرفته‌است و نخستین پارک پرندگان احداث شده در استان لرستان است [۱].

گونه‌های پرندگان[ویرایش]

در باغ پرندگان بروجرد انواع مختلفی از پرندگان بومی، مهاجر و بومی سایر کشورها نگهداری می‌شود از جمله: عقاب، شاهین،غاز،اردک،قو،کرکس دال،جغد،دلیجه،مرغ عشق،عروس هلندی،بلدرچین،مرغ شاخدار،درنا،فنچ گلدین، قوش، سایر پرندگانپرند شکاری، قرقاول، انواع طوطی، فنچ، کبوتر، کبک، مرغ و خروس، طاووس، مرغ مینا، پرندگان آبزی و مهاجر مانند لک لک و مرغ سقا، بلبل خرما، یاکریم، بوقلمون و شترمرغ آفریقایی.

سایر گونه‌های جانوری[ویرایش]

در کنار پرندگان که بخش اصلی مجموعه را تشکیل می دهند، حیوانات گوناگونی نیز نگهداری می‌شوند، از جمله: میمون، تشی،خوکچه هندی،گرگ،سنجاب، انواع سگ، خرگوش، اسب و آهو. همچنین گونه‌هایی از تمساح در این پارک نگهداری می‌شوند.

منشا پرندگان و حیوانات[ویرایش]

در کنار پرندگان بومی شهرستان بروجرد و سایر نقاط ایران، بیشتر پرندگان و ج‍‍ان‍وران‌ باغ پرندگان بروجرد از ک‍ش‍وره‍‍ای‍‍ی‌ مانند استرالیا، بلژیک، هندوستان، سنگال، لهستان، اندونزی و آمریکا خریداری شده‌اند.

گالری تصاویر[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «پارکهای بروجرد». شهرداری بروجرد. ۲۹ اسفند۱۳۹۱.. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ اوت ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۳۱ مرداد ۱۳۹۲.. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی=،|تاریخ= را بررسی کنید (کمک)