بوستان فدک بروجرد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
باغ فدک بروجرد
بوستان فدک
Map
گونهپارک
مکانانتهای بلوار فاطمی_فیال
اداره‌کنندهشهرداری بروجرد
گشایش۱۳۸۴
پارکینگدارد

بوستان فدک (پارک فدک) یک پارک شهری در حاشیه شهر بروجرد دریاچه فدک نیز با مساحت ۸ هکتار با عمق بین ۵تا۸ متر درکنار ان واقع است. این پارک در جنوب غربی شهر و در انتهای خیابان فاطمی_فیال و ابتدای جاده گلدشت قرار گرفته و در جنوب روستای فیال و مشرف به تپه تفریحی چغا می‌باشد. بوستان فدک بزرگ‌ترین پارک شهری در بروجرد است.[۱]بخشی از بوستان فدک در دست احداث است.[۲] در این بوستان سه دریاچه متصل به یکدیگر احداث شده‌است که از آب رود گلرود تغذیه می‌شوند. دریاچه پارک فدک بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی در غرب ایران است که در محل طلاقی دو رودخانه دائمی گلرود و رودلیقناب یا گرمابه قرار گرفته‌است.[۳]

بخش‌ها و امکانات پارک[ویرایش]

گالری تصاویر[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «پارکهای بروجرد». شهرداری بروجرد. ۲۹ اسفند۱۳۹۱.. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ اوت ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۳۱ مرداد ۱۳۹۲.. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی=،|تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  2. «سرانه فضای سبز هر شهروند بروجردی 4.16 متر مربع است». روزهای بروجرد. ۳۱ خرداد ۱۳۹۲. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۳۱ مرداد ۱۳۹۲.
  3. «بروجرد، نگینی سبز در دامنه زاگرس». آفتاب به نقل از روزنامه اطلاعات. ۱۹ شهریور ۱۳۹۱. دریافت‌شده در ۱ مرداد ۱۳۹۲.. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)