باشگاه فوتبال زنان مون‌پلیه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
باشگاه فوتبال مون‌پلیه
نام کاملباشگاه فوتبال زنان مون‌پلیه
لقب‌(ها)ام‌اچ‌اس‌سی, La Paillade
تاریخ بنیان‌گذاری۱۹۹۰
۲۰۰۱ تحت نام HSC
زمینِ بازیStade Jules Rimet, Sussargues
گنجایش۵۰۰
رئیسلویی نیکولان
سرمربیژان-لویی سز
لیگلیگ ۱ فوتبال زنان فرانسه
2022–235nd
وبگاه

باشگاه فوتبال زنان مون‌پلیه که به‌طور معمول به آن باشگاه مون پلیه زنان گفته می‌شود یک باشگاه فوتبال زنان است که در کمون ویلنو-ل-مگلون که یکی از بخش‌های کشور فرانسه می‌باشد واقع شده‌است. این باشگاه در سال ۱۹۹۰ میلادی تأسیس شد. باشگاه فوتبال زنان مون‌پولیه هم‌اکنون در لیگ برتر فوتبال زنان فرانسه بازی می‌کند و در فصل ۱۰–۲۰۰۹ به مقام چهارم رسید. باشگاه مون‌پولیه در حال حاضر توسط سارا ام باراک اداره می‌شود؛ و کاپیتان این تیم نیز پیش از جدا شدن دروازه‌بان و عضو تیم ملی زنان فرانسه سلین دوویل از این تیم و پیوستنش به تیم لیون در سال ۲۰۱۱ بود. این تیم بازیهای خانگی خود را در ورزشگاه ژوزف بلان که دارای گنجایش ۱٬۰۰۰ نفر است و در ویلنو-ل-مگلون قرار دارد میزبانی می‌کند. همچنین یکی دیگر از ورزشگاه‌های خانگی این تیم ورزشگاه استاد د گرامونت در مون‌پلیه است جایی که بخش مردان این باشگاه قرار دارد.

تاریخچه[ویرایش]

باشگاه مون‌پولیه در سال ۱۹۹۰ و با ادغام دو باشگاه محلی ریسینگ کلاب دو پاییاد و آنتانت کرسوآز تحت نام مون‌پلیه لو کرس تأسیس شد. در سال ۲۰۰۱ باشگاه فوتبال زنان بخشی از باشگاه فوتبال مون‌پلیه شد. از آن زمان بخش زنان این باشگاه دو بار در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان فرانسه شده‌است؛ و سه بار نیز قهرمان جام حذفی فوتبال زنان فرانسه در سال‌های ۲۰۰۶ ،۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ شده‌است و این باشگاه را به یکی از قدرتمندترین باشگاه‌های فوتبال زنان در فرانسه بدل ساخته‌است. مون‌پلیه در فصل ۰۶–۲۰۰۵ لیگ قهرمانان اروپای زنان به نیمه نهایی این مسابقات رسید؛ و در فصل ۱۰–۲۰۰۹ این بازیها نیز موفق شد به یک چهارم نهایی این مسابقات راه یابد که در یک بازی خارج از خانه نهایتاً نتیجه را یک بر صفر به تیم سوئدی اومئا آی‌کی واگذار کردند.

تیم من پلیه بازیکنان سرشناس زیادی را ساخته‌است که اکثر آن‌ها در تیم ملی فوتبال زنان فرانسه نیز بازی کرده‌اند. هدا لتافیکی از اعضای کنونی تیم اول مون‌پلیه است و در طول ده سال حضور مداوم وی از سال ۱۹۹۷–۲۰۰۷ یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی زنان فرانسه نیز به‌شمار می‌آید. لتاف کار خود را در تیم ملی فرانسه با ۱۰۰ بازی و ۳۱ گل زده به اتمام رساند. از بازیکنان پیشین و کنونی ملی این باشگاه می‌توان از سونیا بمپستور و کامی ابیلی نام برد که هردو خارج از فرانسه و در لیگ حرفه‌ای فوتبال زنان آمریکا بازی می‌کردند. بازیکنان ملی و بین‌المللی لوییزا نسیب ،آلودی تومیس و لر لوپیر همگی پیش از پیوستنشان به باشگاه فوتبال زنان المپیک لیون برای این تیم فوتبال بازی می‌کردند.

اعضای کنونی[ویرایش]

تا ۱۶ نوامبر ۲۰۱۷[۱]
شماره پست بازیکن
4 فرانسه مدافع Marion Torrent
5 فرانسه مدافع Laura Agard
6 هلند هافبک آنوک دکر
7 فرانسه مدافع Sakina Karchaoui
8 فرانسه هافبک Sandie Toletti
9 فرانسه مهاجم Laëtitia Tonazzi
10 سوئد مهاجم سوفیا جکوبسان
11 دانمارک هافبک Katrine Veje
13 فرانسه مدافع Marion Romanelli
14 اسپانیا هافبک Virginia Torrecilla
15 سوئد مهاجم استینا بلکستنیوس
شماره پست بازیکن
16 فرانسه دروازه‌بان Laëtitia Philippe
17 بلژیک مهاجم Janice Cayman
18 فرانسه مهاجم Marie-Charlotte Léger
19 هائیتی مهاجم Nérilia Mondésir
21 فرانسه مهاجم Valérie Gauvin
22 فرانسه مدافع Morgane Nicoli
23 سوئد مدافع لیندا سمبرنت (کاپیتان)
24 فرانسه مهاجم Lindsey Thomas
26 فرانسه هافبک Manon Uffren
29 فرانسه مهاجم Clarisse Le Bihan
30 فرانسه دروازه‌بان Méline Gerard


افتخارات[ویرایش]

مسابقات رسمی[ویرایش]

مسابقات دعوتی[ویرایش]

قهرمان(۲ مرتبه): ۲۰۰۸، ۲۰۱۰

منابع[ویرایش]

  1. "MHSC Women's squad 2017/18". Retrieved 16 November 2017.

پیوند به بیرون[ویرایش]