اوا سیمونز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اوا سیمونز
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولداوا ماریا سیمونز
زاده۲۷ آوریل ۱۹۸۴ ‏(۴۰ سال)
امستردام. هلند
ژانر
پیشه(ها)
  • خواننده
  • ترانه‌سرا
  • تهیه‌کننده
ساز(ها)
  • آواز
  • پیانو
سال‌های فعالیت۲۰۰۴– تاکنون
ناشر(ان)
  • بدون امضا
وبگاه

اوا ماریا سیمونز (زاده ۲۷ آوریل ۱۹۸۴) یک خواننده و ترانه‌سرای هلندی اهل آمستردام است. او بیشتر به خاطر آهنگ " پلیس " و همکاری با هنرمندانی مانند افروجک شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۲، سایمونز پس از حضور در تک آهنگ ویل.آی.ام " This Is Love " در سطح بین‌المللی شناخته شد.[۱] او در طول فعالیت انفرادی خود ۱۲ تک آهنگ منتشر کرده‌است، از جمله «آتش‌سوزی» که در نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شد.

سایمونز که در آمستردام و در خانواده ای نوازنده بزرگ شد. مادرش اینگرید سیمونز، خواننده هلندی با اصالت سورینامی است،[۲] که با دی جی پل الستاک و تی اسپون کار می‌کرد. پدربزرگ او آکاردئونیست هلندی جانی مایجر بود. پدرش پیانیستی بود که به او الهام بخشید تا این ساز را بپذیرد. در اوایل نوجوانی او بخشی از Jody's Kids بود، گروهی که آوازهایی را برای تولید موسیقی فراهم می‌کرد.[۳] او فارغ‌التحصیل کنسرواتوریوم ون آمستردام است.[نیازمند منبع] در سال ۲۰۰۱ او در تک آهنگ «من به عشق اعتقاد دارم» اثر کوپر خواند.[۴] پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۲۰۰۴، او وارد نسخه هلندی مسابقه Popstars The Rivals شد و در آنجا به عنوان یکی از پنج عضو گروه رافیش انتخاب شد.[۵][۶]

منابع[ویرایش]

  1. Sexton, Paul (2 July 2012). "Linkin Park, Will.i.am Score No. 1s on U.K. Charts". billboard.com. Nielsen.
  2. Slomowitz, Ron (4 September 2012). "Interview: Eva Simons (2012)". notabledance.com. Retrieved 10 June 2015.
  3. "5x Eva Simons - LXRY". LXRY. 26 January 2015. Archived from the original on 14 June 2015. Retrieved 12 June 2015.
  4. "Cooper - I Believe In Love". Discogs. Retrieved 12 June 2015.
  5. "Jackie interviewt Eva Simons - Jackie" (به هلندی). 24 December 2012. Archived from the original on 13 June 2015. Retrieved 11 June 2015.
  6. "Raffish". Discogs. Retrieved 11 June 2015.