الیزابت اف. چرچیل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
الیزابت اف. چرچیل
چرچیل در ۲۰۰۸
نام هنگام تولدالیزابت فرنسز چرچیل
زادهٔکلکته
محل زندگیسان فرانسیسکو
ملیتبریتانیا
شهروندیایالات متحده آمریکا
محل تحصیلدانشگاه ساسکس (BSc, MSc)
دانشگاه کمبریج (PhD)
شناخته‌شده برایفمینیسم
عوامل مکالمه‌ای مجسم
رایانش فراگیر
Design Systems
جایزه(ها)عضو ACM (2019)
آکادمی CHI (2016)[۱]
وبگاه
پیشینه علمی
شاخه(ها)طراحی
تعامل انسان و رایانه
روان‌شناسی
رایانش اجتماعی[۲]
محل کارگوگل
ای‌بی
یاهو!
زیراکس پارک
FXPAL
دانشگاه ناتینگهام
پایان‌نامهModels of models: cognitive, computational and empirical investigations of learning a device (۱۹۹۳)
استاد راهنماRichard Young[نیازمند منبع]
Thomas Green[نیازمند منبع]
دیگر راهنمایان دانشگاهیThomas P. Moran

الیزابت اف. چرچیل (Elizabeth Churchill)، یک روان‌شناس بریتانیایی-آمریکایی است که در تعامل انسان و کامپیوتر (HCI) و رایانش اجتماعی (Social Computing) تخصص دارد.[۲] او مدیر تجربه کاربر در گوگل بوده و در ACM، سمت‌های متعددی را از جمله مسئول خزانه‌داری میان سال‌های ۲۰۱۶–۲۰۱۸ و معاون اجرائی بین سال‌های ۲۰۱۸–۲۰۲۰ را عهده دار بوده است.[۳][۴][۵]

تحصیلات و اوان زندگی[ویرایش]

چرچیل در کلکته، هند متولد شده و در آوان طفولیت به نیوکسل نقل مکان نموده‌است. او لیسانس‌اش را در روان‌شناسی تجربی و کارشناسی ارشدش را در سیستم‌های مبتنی بر علم از دانشگاه ساسکس در بریتانیا گرفته و در آنجا روی شبیه‌سازی Soar کار کرده‌است.[۶] او دکترایش را در سال ۱۹۹۳ از دانشگاه کمبریج اخذ نمود.[۷][۸]

حرفه و پژوهش[ویرایش]

بعد از دکترا او به عنوان پژوهش‌گر پست دکترا به دانشگاه نوتنگهام پیوست.[۹] در سال ۱۹۹۷، او به کالیفرنیا، ایالات متحده رفت تا به FXPAL ملحق شود جاییکه او گروه محاسبات اجتماعی را در آن شکل داده و رهبری کرد. در سال ۲۰۰۴ میلادی، چرچیل به مرکز تحقیقاتی پالو آلتو (PARC) پیوست. او در سال ۲۰۰۶ به عنوان دانشمند پژوهشی اصلی به Yahoo! رفت و در آنجا گروه تجربیات اینترنتی را در بخش سیستم‌های اقتصادی مایکرو و اجتماعی لابراتوارهای Yahoo! شکل داده و رهبری کرد. گروه و پژوهش او شامل چندین رشته می‌شد که مربوط بود به نقطه تقاطع علوم کمیپوتر، روان‌شناسی شناختی و اجتماعی، علم دیزاین، علم اعصاب، تحلیل و انسان‌شناسی. او قبلاً مدیر تعامل انسان و کامپیوتر برای لابراتوارهای پژوهشی eBay در سان خوزه، کالیفرنیا بود. فعلاً او مدیر تجربیات کاربر در گوگل در ماونتن ویو، کالیفرنیا است. در سال ۲۰۰۹، او در انتخابات مشترک با گریت وان در ویر، رئیس SIGCHI، به عنوان معاون اجرائی ACM SIGCHI انتخاب شد.

چرچیل برای کارش روی عوامل محاوره‌ای تجسم یافته (Embodied Conversational Agents) و ویرایش کتابی با همان نام، ناحیه‌ای در HCI که از عوامل تجسم یافته ایجاد شده توسط کامپیوتر متحد با مدل ژست‌ها و حالت‌های چهره برای ایجاد ارتباط گفتاری رو در رو با مردم استفاده می‌کنند، معروف است. او همچنین برای کارش روی محیط‌های هماهنگی مجازی و نمایش‌ها و نصب‌های عمومی شناخته می‌شود.[۱۰][۱۱][۱۲] در سال ۲۰۱۱ میلادی، او یک مجله ویژه دربارهٔ فیمینیسم و HCI را با شاوین باردزیل در دانشگاه اندیانا بلومنگتون، ویرایش می‌کرد. آخرین کار او بر سیستم‌های طراحی و ابزار طرح‌کننده و توسعه‌دهنده متمرکز است.[۱۳]

چرچیل برنامه تکنیکی را در کنفرانس‌های عالی متعدد راه اندازی و رهبری کرد، به‌صورت منظم در مجله‌ها و کنفرانس‌های علمی درجه یک در علوم کمیپوتر، تعامل انسان – کامپیوتر، جامعه‌شناسی و رشته‌های مرتبط انتشاراتی دارد. کارهای او در روزنامه‌ها و مجله‌های زیادی در سطح دنیا از جمله Scientific American و SFGate ظاهر شده‌است.[۱۴][۱۵]

جوایز و افتخارات[ویرایش]

چرچیل در سال ۲۰۱۶، جایزه Athena Award را برای جایزه رهبری اجرائی از مرکز تحقیقات معلومات فناوری به نفع جامعه (CITRIS) دانشگاه کالیفرنیا و مؤسسه Banatao دریافت کرد. چرچیل در سال ۲۰۱۹ میلادی به دلیل «مشارکت در تعامل انسان – کامپیوتر و خدمت به ACM» به عنوان عضو اتحادیه ماشینری محاسباتی (ACM) انتخاب شد. او به دلیل مشارکت پایدار در رشته‌های تعامل انسان کامپیوتر و رایانش اجتماعی از دانشگاه ساسکس در بریتانیا (۲۰۱۸) و از دانشگاه استاکهلم در سویدن (۲۰۱۹) دکترای افتخاری کسب کرده‌است.[۱۶][۱۷][۱۸][۱۹]

منابع[ویرایش]

  1. "CHI Academy Member". SIGCHI. Archived from the original on 3 July 2018. Retrieved 18 October 2017.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ الگو:Google scholar id
  3. https://www.acm.org/articles/bulletins/2018/may/acm-new-officers-2018
  4. "Citris Athena Award for Executive Leadership". CITRUS and the Banatao Institute. Retrieved 18 October 2017.
  5. ACM SIGCHI Officers and Committees
  6. Churchill, E.F.; Young, R.M. (1991). "Modelling Representations of Device Knowledge in Soar". In Steels, Luc; Smith, Barbara (eds.). Proceedings of AISB '91. Springer-Verlag.
  7. Churchill, Elizabeth Frances (1993). Models of models: cognitive, computational and empirical investigations of learning a device. cam.ac.uk (PhD thesis). University of Cambridge. OCLC 855137739. EThOS uk.bl.ethos.321549.
  8. "People of ACM - Elizabeth Churchill". www.acm.org (به انگلیسی). Retrieved 2021-10-03.
  9. Bealing, Jacqui. "Elizabeth Churchill". The University of Sussex. Retrieved 2021-10-03.
  10. Cassell, J. , Sullivan J. , Prevost, S. , Churchill, E. F. (2000). Embodied Conversational Agents. Cambridge, MA, USA: MIT Press.{{cite book}}: نگهداری یادکرد:نام‌های متعدد:فهرست نویسندگان (link)
  11. Churchill, E.F.; Snowdon, D.; Munro, A.. (2001). Collaborative virtual environments. Springer.
  12. O'Hara, K.; Perry, M.; Churchill, E.F.; Russell, D. (2003). Public and Situated Displays. Kluwer Academic Publishers.
  13. Bardzell, Shaowen; Churchill, Elizabeth F. (September 2011). "Feminism and HCI: New Perspectives". Interacting with Computers. 23 (5). doi:10.1016/S0953-5438(11)00089-0.
  14. Greenemeier, Larry (September 29, 2010). "Sentiment-sensing software could aid in weeding hostile online comments". Scientific American. Retrieved March 19, 2012.
  15. Temple, James (January 11, 2010). "Social science meets computer science at Yahoo". SF Gate. Retrieved March 19, 2012.
  16. https://citris-uc.org/2016-athena-award-recipients/
  17. https://awards.acm.org/award_winners/churchill_4552865
  18. http://www.sussex.ac.uk/broadcast/read/45400
  19. https://dsv.su.se/en/about/news/elizabeth-churchill-appointed-honorary-doctor-at-stockholm-university-1.434366