ابرغذا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

[۱][۱]

یک نوشیدنی لیموناد آب انار، فروخته‌شده در آمریکا در سال ۲۰۰۹[https://www.superfood-nbs.co

]

از بلوبری معمولاً به عنوان ابرغذا یاد می‌شود، در حالی میزان مواد مغذی موجود در آن با سایر میوه‌ها و سبزی‌ها تفاوت چندانی ندارد.[۲][۳]

[۴]ابرغذا یا سوپرفود (سوپر فود)([۲]انگلیسی: Superfood) یک واژه بازاریابی برای اشاره به آن دسته از مواد خوراکی است که تأثیر زیادی بر روی سلامتی مصرف‌کننده دارند. این واژه معمولاً توسط متخصصان و کارشناسان تغذیه استفاده می‌شود ولی برخی از آن‌ها با ادعاهای مطرح‌شده دربارهٔ ابرغذاها کاملا موافق نیستند. از خوردنی‌هایی که در بازار از آن‌ها به عنوان ابرغذا یاد می‌شود می‌توان به جوانه گندم کرد.

یکی از استراتژی‌های شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی، استفاده از میوه‌های معروف‌شده به عنوان ابرغذا یا ابرمیوه در سایر تولیدات غذایی خود برای دادن طعم و حس سلامتی و طبیعی‌بودن به آن‌ها است. در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ تعداد محصولات غذایی و نوشیدنی‌هایی که از واژه‌های سوپرفود «ابرغذا» یا «ابرمیوه» یا «ابرغله» در آن‌ها استفاده شده بود دو برابر گردید.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. احسان کوشکی. «سوپرفود». https://www.superfood-nbs.co. پیوند خارجی در |وبگاه= وجود دارد (کمک)
  2. di Noia, Jennifer (2014-06-05). "Defining Powerhouse Fruits and Vegetables: A Nutrient Density Approach". Preventing Chronic Disease. National Center for Chronic Disease Prevention and Health Promotion (USA). 11. doi:10.5888/pcd11.130390. ISSN 1545-1151. Retrieved 2014-06-11.
  3. "Nutrition facts profile for blueberries per 100 g, USDA Nutrient Tables, SR-21". Conde Nast. 2014. Retrieved 21 October 2014.
  4. «https://superfood-nbs.co/». شرکت سوپرفود ان بی اس NBS.CO. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۶-۱۶. پیوند خارجی در |title= وجود دارد (کمک)