آجین: نیمه-انسان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آجین: نیمه-انسان
亜人
(‏Ajin‏)
ژانر
مانگا
نویسندهگامون ساکورای
ناشرکودانشا
دستهسینن
انتشار درگود! افترنون
پخش اصلی۶ ژوئیه ۲۰۱۲ – ۵ فوریه ۲۰۲۱
شمار کتاب‌ها۱۷ جلد
فیلم سینمایی: Shôdô
کارگردانهیرویوکی سشیتا
تهیه‌کنندهنائویا تاناکا
نویسندههیروشی سکو
آهنگ‌سازیوگو کانو
استودیوپولیگون پیکچرز
اکران۲۸ اکتبر ۲۰۱۵ (ژاپن)
۲۷ نوامبر ۲۰۱۵
مدت۱۰۳ دقیقه
مجموعه تلویزیونی
کارگردانهیرویوکی سشیتا
آهنگ‌سازیوگو کانو
استودیوپولیگون پیکچرز
شبکهام‌بی‌اس، تی‌بی‌اس
پخش اصلی۱۵ ژانویه ۲۰۱۶ – ۹ آوریل ۲۰۱۶
قسمت‌ها۱۳
فیلم سینمایی: شوتوتسو
کارگردانهیرویوکی سشیتا
تهیه‌کنندهنائویا تاناکا
نویسندههیروشی سکو
آهنگ‌سازیوگو کانو
استودیوپولیگون پیکچرز
اکران۶ مه ۲۰۱۶
مدت۱۰۶ دقیقه
فیلم سینمایی: شوگکی
کارگردانهیرویوکی سشیتا
تهیه‌کنندهنائویا تاناکا
نویسندههیروشی سکو
آهنگ‌سازیوگو کانو
استودیوپولیگون پیکچرز
اکران۲۳ سپتامبر ۲۰۱۶
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا
آجین: نیمه-انسان

آجین: نیمه-انسان (به ژاپنی: 亜人 Ajin) یک مجموعه مانگا ژاپنی که توسط گامون ساکورای نوشته و طراحی شده است. این مجموعه توسط انتشارات کودانشا از ۶ ژوئیه ۲۰۱۲ تا ۵ فوریه ۲۰۲۱ در مجلهٔ گود! افترنون به چاپ می‌رسید و فصل‌های آن در هفده جلد تانکوبون جمع‌آوری شد.[۳] بر اساس این مانگا یک سه گانه فیلم سینمایی انیمه‌ای به نویسندگی هیروشی سکو و کارگردانی هیرویوکی سشیتا توسط استودیو انیمیشن پولیگون پیکچرز تهیه شده‌ست.[۴]

همچنین یک مجموعه تلویزیونی انیمه ۱۳ قسمتی نیز توسط استودیو پولیگون پیکچرز از ژانویه تا آوریل ۲۰۱۶ در شبکه‌های ام‌بی‌اس، تی‌بی‌اس، سی‌بی‌سی و بی‌اس-تی‌بی‌اس پخش شد.[۵] فصل دوم مجموعه تلویزیونی انیمه در اکتبر ۲۰۱۶ پخش شد.[۶]

داستان[ویرایش]

درست قبل از تعطیلات تابستان، یک پسر دبیرستانی ژاپنی به نام کِی ناگای در راه برگشت از مدرسه به خانه، بر اثر یک حادثه رانندگی جان خود را از دست می‌دهد. با این حال، او به طریقی زنده شده و تبدیل به یک آجین می‌شود. او به یک فرد تحت تعقیب مبدل می‌شود و برای سرش جایزه تعیین می‌کنند، زیرا آجین‌ها جزوه مجرمین شناخته می‌شوند و بدین ترتیب زندگی این پسر به گونه‌ای آغاز می‌شود که در حال فرار از تمام بشریت است.

۱۷ سال پیش، برای اولین بار نامیراها در میدان‌های جنگ آفریقا ظاهر شدند. پس از آن گونه‌ای نادر به شکل موجوداتی ناشناخته و نامیرا در میان انسان‌ها پدیدار شدند که با عنوان «آجین» (نیمه-انسان) شناخته می‌شدند. بعلاوه آجین قادر به خلق و احضار «ارواح سیاه» هستند، مخلوقاتی مبارزه طلب و بسیار خطرناک که از دید انسان‌های معمولی نامرئی می‌باشند و تنها برای دیگر آجین‌ها قابل رویت هستند. این «ارواح سیاه» دارای پنجه و دندان‌های تیز، و در برابر صدمات فیزیکی مقاوم هستند، و قدرت فیزیکی فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند. ارواح سیاه مختلف دارای درجات متفاوتی از هوش نیز می‌باشند. به طور مثال، اکثر ارواح سیاه برای هدایت کاملاً به آجین خود متکی هستند، اما برخی دیگر همانند کِی ناگای، بیشتر مستقل می‌باشد و در درگیری‌ها به صورت خودمختار عمل می‌کند.

شخصیت‌ها[ویرایش]

  • کِی ناگای (به ژاپنی: 永井 圭, Nagai Kei)

شخصیت اصلی داستان پسری ۱۷ ساله که یک آجین است. او اولین بار زمانی که بر اثر یک حادثه رانندگی جان خود را از دست داد، متوجه شد که یک آجین است. او با دیگر آجین‌ها تفاوت دارد، زیرا به طور غیرعادی توانایی ایجاد تعداد زیادی آی‌بی‌ام (Invisible Black Matter) را دارد.

یکی از دوستان نزدیک کِی که به او در فرار از دست پلیس کمک کرد. او به دلیل کمک به فرار کِی به زندان فرستاده شد، و بعدها در آنجا با تاکشی، یک آجین دیگر آشنا می‌شود. تاکشی به کایتو برای فرار از زندان کمک می‌کند.

  • کو ناکانو (به ژاپنی: 中野 攻, Nakano Kou)

کو یک آجین و شریک کِی با هدف متوقف کردن ساتو است. او از نظر قدرت بدنی و جسمی بر کِی برتری دارد، اما فاقد توانایی‌های فکری اوست، و اغلب برای برنامه‌ریزی در عملیات جنگی به کِی متکی است.

  • ساتو / ساموئل تی. اوون (به ژاپنی: サミュエル・T・オーウェン, Samyueru. T. Ouen)

رهبر جنبش طرفداران آجین و هماورد اصلی مجموعه که همچنین به دلیل نشان ویژه‌اش یعنی کلاه تخت، تحت عنوان هت (به ژاپنی: 帽子, Boushi) نیز شناخته می‌شود. ساتو فردی خونسرد و آرام است که شهرت زیادی به عنوان خطرناکترین آجین در وزارت بهداشت، کار و رفاه دارد. بر خلاف ظاهرش به عنوان یک پیرمرد خوشرو که از بازی‌های ویدئویی لذت می‌برد، او فردی شیطانی، محاسبه‌گر تاکتیک نظامی، دارای تجربه جنگ به عنوان سرباز سابق سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا است.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Nakamura, Toshi (February 14, 2014). "A Manga Where Immortality Is The Worst Thing That Could Happen To You". Kotaku. Retrieved June 4, 2020. the story of Ajin is an action-packed, supernatural thriller
  2. "AJIN: DEMI-HUMAN – 2. Staffel – DVD Box 2" (به آلمانی). Kazé. Archived from the original on 9 November 2020. Retrieved September 14, 2019.
  3. "Vertical Licenses Ajin, Witchcraft Works, Garden of Words Manga" (به انگلیسی). animenewsnetwork. Retrieved January 23, 2016.
  4. "Ajin: Demi-Human Action Manga Gets Anime Film Trilogy" (به انگلیسی). animenewsnetwork. Retrieved January 23, 2016.
  5. "Ajin - Demi-Human TV Anime to Have 13 Episodes" (به انگلیسی). animenewsnetwork. Retrieved May 14, 2016.
  6. "Ajin TV Anime Gets 2nd Season in October" (به انگلیسی). animenewsnetwork. Retrieved May 14, 2016.

پیوند به بیرون[ویرایش]