گروه آلپاری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
گروه آلپاری
نوعخصوصی
صنعتخدمات مالی
بنا نهاده(دسامبر۱۹۹۸)
بنیانگذارانآندری داشین
دفتر مرکزیپورت‌لوئیس، موریس

گروه آلپاری یک کارگزار ارز خارجی و بروکر معاملات فارکس ، فلزات گرانبها و سی‌اف‌دی است که سابقه عدم پرداخت بدهی و مشکلات نظارتی را دارد. بخش انگلیسی این شرکت در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۵، در پی یک ضرر سنگین معاملاتی بابت جفت ارز یورو - فرانک ورشکست شد.[۱] در آوریل ۲۰۱۵، عضویت این شرکت در انجمن معاملات آتی آمریکا ابطال شد و از ارائه خدمات در ایالات متحده منع شد.[۲]

مجوز این شرکت در سنت وینسنت و گرنادین‌ها ثبت شده‌ است و دارای مجوز فعالیت در کشورهای بلاروس، بلیز، موریس و روسیه است. این شرکت با نام شرکت تحقیق و تجزیه و تحلیل آلپاری با مسئولیت محدود که یک آدرس لندن را دارد تنها تجزیه و تحلیل و تحقیق را می‌ تواند ارائه دهد و مجوز معامله ندارد.[۳]

بروکر آلپاری فارکس در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده است و در طول بیش از 26 سال سابقه فعالیت همواره جزو بروکرهایی بوده است که در کشور ما مورد توجه در فارکس بوده است.[۴]

دفتر اصلی این بروکر فارکس در جمهوری موریس و روسیه می باشد و طبق اطلاعات سایت رسمی دارای ۸ دفتر در قاره های مختلف می باشد. طبق اطلاعات سایت رسمی این بروکر بیش از ۲ میلیون مشتری از ۱۵۰ کشور جهان دارد و در سال ۲۰۱۷ دارای گردش مالی ۱.۳ تریلیون دلار بوده است.

مشتریان بروکر آلپاری می‌توانند از بین حساب‌های استاندارد، نانو، ECN و Pro ECN با بالاترین سرعت و کمترین میزان اسپرد، استفاده نمایند. به علاوه، هر دو پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 و متاتریدر 5 نیز در این بروکر قابل ارائه می‌باشد.

از دیگر ویژگی‌های این بروکر می‌توان به برنامه‌های تشویقی، جوایز و تخفیفات نقدی (از جمله تبدیل امتیازات به وجه نقد و برگرداندن اسپرد)، امکان افتتاح حساب‌های پم (از ابتکارات آلپاری) و… اشاره نمود.

مهم‌ترین نکته در انتخاب یک بروکر برای معاملات، اطمینان حاصل کردن از اعتبار و قابلیت‌های مالی شرکت است. همچنین باید مطمئن شوید که بروکر انتخابی دارای مجوزهای مورد نیاز از سازمان‌ها و نظارت‌گران مالی است.

انواع حساب معاملاتی آلپاری[۵][ویرایش]

اغلب بروکر های فارکس از دو حساب استاندارد و ECN پشتیبانی میکنند. اما پشتیبانی از حساب نانو و Cent برای آلپاری، یک مزیت ویژه به شمار می‌ آید. در زیر لیست تمام حساب های موجود در آلپاری را مشاهده می کنید.

۱. حساب نانو : این همان حساب استاندارد است. اما با این تفاوت که بالانس حساب، سود، زیان، مارجین و … در آن به جای دلار به سنت حساب میشود؛ یعنی به ازای هر دلار ۱۰۰ سنت دریافت یا پرداخت می کنید. از آنجایی که ریسک معاملات در این حساب آلپاری به یک صدم می‌ رسد، تریدر های تازه وارد با خیال راحت میتوانند از آن استفاده نمایند.

۲. حساب استاندارد: به عنوان حساب پایه، هم برای تریدر اف ایکس های بازار فارکس و هم برای حرفه ای تر ها مناسب میباشد. با واریز حداقل ۲۰ دلار، میتوانید یک حساب استاندارد روی متاتریدر ۴ در آلپاری افتتاح نمایید. اسپرد در این نوع حساب متوسط و بدون کمیسیون میباشد.

3. حساب ECN: این نوع حساب برای معامله های حرفه ای تر فارکس مناسب می باشد. اسپرد در آن کمتر (روی متاتریدر ۵ به صفر هم میرسد.) و لوریج آن هم نسبت به حساب های استاندارد کمتر است. شما با افتتاح این حساب، مقدار کمی کمیسیون برای انجام معاملات تان پرداخت خواهید کرد. اگر یک تریدر کوتاه مدت یا اسکلپر هستید و مدت زمان زیادی از فعالیت تان در فارکس میگذرد، این نوع حساب را به شما پیشنهاد میکنیم.

4. حساب Pro ECN: این حساب در آلپاری معادل حساب ECN در بروکر های دیگر است. کمیسیونی که روی جفت ارز های اصلی در این حساب باید پرداخت کنید، ۳ تا ۵ دلار میباشد. پس اگر اسکلپر هستید و مشکلی با کمیسیون ندارید، حساب پرو ECN، انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

در مورد بروکر آلپاری[۶][ویرایش]

اگر در مورد کار با بروکر آلپاری بخواهیم صحبت کنیم، باید این نکته را متذکر شویم که آلپاری بهترین و معتبرین بروک برای کاربران ایرانی است[۷].[۸]

بروکر آلپاری یکی از معروف‌ترین بروکرهای فارکس (بازار ارز) و CFDs (قراردادهای تفاوت قیمتی) در جهان است. این شرکت در سال 1998 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در ماوراءالنهر (بریتانیا) واقع است. آلپاری نمایندگی‌ها و شعبه‌های خود را در بیش از 150 کشور دارد و از خدمات اینترنتی برای معاملات در بازارهای مالی بهره می‌برد.

خدمات اصلی بروکر آلپاری شامل معاملات در بازار فارکس، طلا و نقره، اندیس‌ها، معاملات با CFD و سایر محصولات مالی می‌شود. این بروکر همچنین به عنوان یکی از پیشروهای بازار ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency) شناخته می‌شود.[۹]

فارکس 360 به تازگی در آخرین بررسی بروکر آلپاری کومورس اعلام کرد، علاوه بر لغو بیمه حساب کمیسیون مالی، رگوله این بروکر در نهاد MISA کومور به دلیل عدم پرداخت حق عضویت سالانه به حالت تعلیق درآمده است.[۱۰]

نقاط قوت اصلی بروکر آلپاری[ویرایش]

1. تنوع محصولات: بروکر آلپاری به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که در زمینه ارزها، سهام، شاخص‌ها و کالاها معامله کنند.

2. پلتفرم معاملاتی: این بروکر از پلتفرم‌های معاملاتی محبوبی مثل متاتریدر 4 و متاتریدر 5 استفاده می‌کند.[۱۱]

3. انواع حساب: بروکر آلپاری انواع حساب‌ها از جمله حساب‌های استاندارد، حساب‌های ECN (شبکه اجرای الکترونیکی) و حساب‌های PAMM (مدیریت مخارج و دارایی‌ها توسط سایر معامله‌گران) را ارائه می‌دهد.

منابع[ویرایش]

  1. "News for customers of Alpari (UK) Limited". مرجع راهبرد امور مالی انگلستان. January 20, 2015. Retrieved March 6, 2017.
  2. "ALPARI US LLC". NFA. Retrieved 14 April 2015.
  3. "Information about the legal entities included in the forex companies registry as of 03.09.2017". National Bank of the Republic of Belarus. Retrieved 2020-09-12.
  4. "Alpari Company History". Retrieved 2022-09-11.
  5. Alpari agant (۲۰۲۴-۰۲-۲۳). «ثبت نام در بروکر آلپاری با تخفیف».
  6. "Alpari Financial Services Success Story". Cyprus.com. Archived from the original on 23 April 2015. Retrieved 13 April 2015.
  7. "Notice of special administrators' appointment". 19 January 2015. Retrieved 13 April 2015.
  8. «بررسی کامل بروکر آلپاری 2024». ۱۴۰۲-۱۲-۱۶. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۴-۰۶.
  9. "Russian Central Bank Ends FX Competition". 2017-12-27. Retrieved 2020-09-12.
  10. نصیری کیا (۲۰۲۱-۱۲-۰۷). «بررسی جامع بروکر آلپاری | Alpari». فارکس 360. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۴-۲۸.
  11. [۱] "ALPARI US LLC". NFA. Retrieved 14 April 2015.