کیوان دراوی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

کیوان دراوی (متولد ۱۹۵۶) یک اقتصاددان ایرانی‌تبار در دانشگاه آبرن در مونتگومری است.

او در شهر تهران، ایران متولد شد. مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه تهران در سال ۱۹۷۷ دریافت کرد. به ایالات متحده رفت و ارشد خود را از دانشگاه ایالتی تارلتون در سال ۱۹۸۰ دریافت کرد. در سال ۱۹۸۵، وی دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه ایالتی اوکلاهما گرفت، جایی که در زمینه برنامه‌ریزی مدل‌های اقتصادی برای کمیسیون مالیات اوکلاهما کار کرد.[۱] در سال ۱۹۸۵، او به عنوان استاد دانشگاه آبرن در مونتگومری (AUM) استخدام شد و بین سالهای ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۳ در مرکز تجارت و توسعه اقتصادی AUM و مرکز دولت و امور عمومی کار کرد. وی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ معاون معاون صدراعظمی موقت امور دانشگاهی و سپس دستیار ویژه صدراعظم امور اقتصادی بود.

دراوی اغلب توسط روزنامه‌ها در ایالت آلاباما مورد استناد قرار می‌گیرد و یکی از بهترین‌های آلاباما در هنگام پیش‌بینی اقتصادی" به حساب می‌آید[۲] و مشاور طولانی مدت برای مقامات ایالت آلاباما است. مدل‌های وی در استخدام کارخانه مرسدس بنز در ونس، آلاباما مورد استفاده قرار گرفت و وی پیش بینی‌های مشابهی را برای شرکت‌های هوندا، تویوتا و هیوندای در آلاباما انجام داد.[۱]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Woodruff, Cosby (18 July 2010). "An unexpected path: Economist, professor Keivan Deravi discovered his calling while pursuing other plans". Montgomery Advertiser. p. A.14–15. Archived from the original on April 4, 2012. Retrieved 18 July 2010.
  2. Sieckmann, Amy (24 April 2005). "Models guide state budget projections". The Anniston Star.