کیا ری (خودرو مفهومی ۲۰۱۰)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کیا ری پلاگین هیبرید
دید کلی
شرکتکیا
تولید۲۰۱۰ (خودروی مفهومی)
بدنه و شاسی
کلاسخودروی اندازه متوسط
شکل بدنه۴-درب سدان
طرح‌بندیموتور جلو-محور جلو
چهار چرخ محرک
خودروهای وابستهکیا اپتیما
هیوندای سوناتا
پیشرانه
موتور۷۸ کیلووات موتور الکتریکی
جعبه‌دندهسی‌وی‌تی
ابعاد
فاصله بین محورها۱۰۶٫۳ اینچ (۲٬۷۰۰ میلیمتر)
درازا۱۷۳٫۲ اینچ (۴٬۳۹۹ میلیمتر)
پهنا۷۲٫۸ اینچ (۱٬۸۴۹ میلیمتر)
بلندی۵۳٫۵ اینچ (۱٬۳۵۹ میلیمتر)

خودروی مفهومی کیا ری نمونه اولیه خودرویی است که ساخته خودروساز معروف کره‌ای یعنی کیا است، و این خودرو به گونه‌ای طراحی شده‌است که یک خودروی کم مصرف و سازگار با محیط زیست باشد. این خودروی ساخت کیا در نمایشگاه خودرو شیکاگو ۲۰۱۰ معرفی شد، کیا موتورز با کیا ری وارد رقابت خودروهای سبز شد و از این نمونه اولیه هیبریدی پلاگین پرده برداری کرد که می‌تواند از طریق یک پریز برق استاندارد شارژ شود، و به عنوان یک خودروی برقی مسافت‌های زیادی با آن رانندگی کرد.

بررسی اجمالی[ویرایش]

فاصله بین دو محور این خودرو ۱۰۶٫۳ اینچی و طراحی آیرودینامیک است. ابن شرکت ادعا می‌کند که کیا ری می‌تواند تا ۵۰ مایل (۸۰ کیلومتر) بدون شارژ باتری رانندگی کرد. در تلاش برای سازگاری با محیط زیست، لاستیک‌های این خودرو لاغر و باریک هستند و حتی سیستم صوتی آن طوری طراحی شده‌است که برق کمتری مصرف کند. به گفته کار اند درایو، اولین نمایش کیا ری در نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۰، "نماینده تلاقی جاه طلبانه سبک و فناوری است و مسلماً یکی از قوی‌ترین موانع در این نمایشگاه بود.

این خودرو بخشی از برند فرعی اکو دینامیک کیا موتورز است و به گونه‌ای طراحی شده‌است که انرژی بنزینی معادل ۲۰۲ مایل در هر گالن را با انرژی باتری و برد ۷۴۶ مایل را به عنوان یک هیبرید بنزینی با سرعت ۷۴ مایل در هر گالن دریافت کند.[۱] این شرکت می‌گوید نمونه اولیه «با مواد سبک‌وزن و بازیافتی، و همچنین با سلول‌های خورشیدی شش ضلعی بالای سقف تعبیه‌شده در پانل سقف شیشه‌ای که نور اضافی یا سیستم‌های کنترل آب و هوا را تأمین می‌کند» طراحی شده‌است.[۱]

در صورتی که این خودرو تولید و به بازار عرضه شود، کیا ری در کلاس کیا اپتیما و هیوندای سوناتا به عنوان یک خودروی اندازه متوسط قرار می‌گیرد و درهای عقب معمولی خواهد بود.

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Kia Plug-in Hybrid Concept Car Raises Technology Bar Another Notch". Press release. Kia Motors of American. Archived from the original on 23 November 2010. Retrieved 20 May 2010.