کورش کرم‌پور حقیقی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

کورش کرم‌پور حقیقی، چهره سیاسی، پر حاشیه و نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیر کارزین، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.[۱][۲]

نماینده فیروزآباد در مجلس دهم[ویرایش]

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، کورش کرم‌پور حقیقی، در لیست ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان: گام دوم قرار داشت و توانست با کسب ۴۸٬۹۷۳ رای از مجموع ۱۴۱٬۷۸۴ رای ماخوذه صحیح راهی مجلس دهم شود.[۱][۲]

فعالیت‌ها[ویرایش]

  • رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اسپانیا [ شامل کشورهای اسپانیا، سوئیس، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان و ایران]
  • مشاور رئيس مجلس در امور ايثارگران
  • مسئول نظارت بر شهرداران نواحي تهران
  • فرماندار مسجد سليمان سال ٨٤
  • جانشین فرمانده انتظامی استان چهار محال و بختیاری در سال۸۰<
  • شهردار فيروزآباد
  • شهردار قير
  • مسئول امور عشاير چند شهرستان در استان فارس[۳]
  • ۷۲ ماه حضور در جبهه‌های دفاع تهاجم عراق به ایران[۳]

حاشیه ها[ویرایش]

1- در ماجرای حملات تروریستی ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ به مجلس، وی در برنامه تلوزیونی مدعی شد پس از شهید شدن پاسداری که در ورودی درب مجلس مستقر بوده است، با استفاده از اسلحه کمری وی اقدام به تقابل با نیروهای داعش نموده است که شب بعد و در خبر 22:30 و با اعلام اینکه پاسدار های حاضر در ورودی مجلس مسلح نبوده اند توسط جانشین وقت سپاه پاسداران آقای سردار حسین سلامی مشخص شد ادعای ایشان خلاف واقع بوده لکن هیچ وقت از این بابت عذرخواهی ننموده است.[۴]

2- در جریان ورود به ستاد شرکت نفت و گاز زاگرس جنوب و زمانی که نگهبان ورودی از ایشان کارت شناسایی مطالبه می کند، با این نگهبان درگیر شده و تصاویر صورت خون آلود نگهبان مذکور در فضای مجازی منتشر گردید که حاشیه های زیادی برای ایشان ایجاد نمود.

3- در ماه رمضان و در زمان افتتاح یک استخر، به همراه فرماندار وقت شهرستان فراشبند در یک اقدام غیر عقلی با لباس به درون استخر شیرجه زد و این در حالیست که بر اساس قواعد فقهی شیرجه زدن در استخر موجب بطلان روزه می گردد.

4- با موافقت ایشان مدیران شرکت پتروشیمی فیروزآباد اقدام به انتقال این پروژه عظیم از شهرستان فیروزآباد به عسلویه نمودند که این موجب گردید ضمن ابطال جواز خوارک و تسهیلات صندوق توسعه ملی این شرکت، پروژه پتروشیمی فیروزآباد نیز در کما فرو رفته و دیگر فعال نگردد. این رفتار باعث بروز نارضایتی های فراوان در بین اقشار مختلف مردم شده است.

5- گفته شده نامبرده زمین های منابع طبیعی را با استفاده از نفوذ خود وارد طرح تفضیلی شهرستان فیروزآباد نمود و پیگیری های اداره منابع طبیعی شعرستان فیروزآباد نیز به دلیل نفوذ ایشان منتج به نتیجه نشد. در نهایت پس از قطعه بندی اقدام به فروش آنها کرده است و به همین دلیل هم ان منطقه معروف است به زمین های کرمپور.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «نتایج مجلس شورای اسلامی». لیست امید. بایگانی‌شده از اصلی در ۶ مارس ۲۰۱۶.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ «کورش کرم پور نماینده فیروزاباد، فراشبند و قیروکارزین شد». مهر.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ «کاندیدای مجلس دهم شورای اسلامی». وب سایت ستاد انتخابات کوروش کرمپور. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۰۶-۱۱. خطای یادکرد: برچسب <ref> نامعتبر؛ نام «rntbm» چندین بار با محتوای متفاوت تعریف شده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  4. «روایت نماینده‌ای که امروز با «کلت» به تروریست‌ها شلیک کرد». تسنیم. ۲۰۱۷-۰۶-۰۷. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۶-۰۳.

4. روایت نماینده‌ای که امروز با «کلت» به تروریست‌ها شلیک کرد. تسنیم