کنفرانس دائمی احزاب سیاسی آمریکای لاتین و کارائیب

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کنفرانس دائمی احزاب سیاسی آمریکای لاتین و کارائیب


Conferencia Permanente de Partidos Políticos de América Latina y el Caribe

Conférence permanente des partis politiques d'Amérique latine et des Caraïbes
رئیسAlejandro Moreno Cárdenas,[۱]
 مکزیک
Vice PresidentAlberto Aguilar Iñárritu,
 مکزیک
بنیان‌گذاری۱۲ اکتبر ۱۹۷۹ (۱۹۷۹-10-۱۲)
مرام سیاسیخیمه بزرگ
طیف سیاسیخیمه بزرگ
وبگاه

کنفرانس دائمی احزاب سیاسی آمریکای لاتین و کارائیب (فرانسوی: Conférence permanente des partis politiques d'Amérique latine et des Caraïbes‎)یک سازمان بین المللی از احزاب سیاسی در آمریکای لاتین و کارائیب است. این سازمان به ابتکار حزب انقلابی نهادی در ۱۲ اکتبر ۱۹۷۹ در اوآخاکا، مکزیک ایجاد شد و احزاب سیاسی چپ‌گرا، لیبرال، سوسیال دمکرات، دموکرات مسیحی و دیگر حزب‌های چپ را گرد هم می‌آورد. اولین رئیس آن (۱۹۷۹-۱۹۸۱) گوستاوو کارواخال مورنو از مکزیک (PRI) بود. رئیس فعلی آن، سیاستمدار مکزیکی آلخاندرو مورنو کاردناس (PRI) است.

کوپال(COPPPAL) طی کنفرانسی در ۱۲ اکتبر ۱۹۷۹ در اواکساکا، مکزیک، به ابتکار حزب حاکم در مکزیک در آن زمان، حزب انقلابی (PRI) تأسیس شد. این سازمان غیردولتی چندجانبه توسط منشور خود را به عنوان "مجموعه احزاب ملی گرا که حاکمیت را در اولویت قرار می دهند و در عین حال نظم بین المللی عادلانه تر و برابرتر را پیش می برند" تعریف می کند.

منابع[ویرایش]

  1. "Copppal define desafíos y líneas de trabajo para próximos años". La Voz del Sandinismo (به اسپانیایی). 30 November 2019. Archived from the original on 8 August 2020. Retrieved 30 November 2019.