پیش‌نویس:نور عنصری دارای انرژِی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نور عنصری دارای انرژی[ویرایش]

مقدمه[ویرایش]

جدول مندلیف

پرتو یا نور یک تابش با سرعت موج‌های الکترومغناطیس و حاوی فوتون (به انگلیسی: Photon) است که با چشم انسان و دیگر جانوران، دیده می‌شود. نور مرئی با طول‌موجی از حدود ۳۸۰ تا حدود ۷۵۰ نانومتر در بین دو نور نامرئی فروسرخ (به انگلیسی: Infrared) که در طول‌موج‌های بلندتر و فرابنفش (به انگلیسی: Ultraviolet) که با طول‌موج‌های کوتاه‌تر یافت می‌شود، قرار دارد. نور تابشی است که از یک سری پرتو نورانی ایجاد شده و باعث دیدن اجسام می‌شود. به عنوان یک نظریهٔ نو می‌توان گفت پرتوهای نورانی که نور را تشکیل می‌دهند به‌صورت مستقیم حرکت کرده، سرعت حرکت آن‌ها زیاد بوده، هنگام برخورد به اجسامی که بتوانند از آن‌ها رد بشوند از آن‌ها رد شده و هنگام برخورد با اجسامی که نتوانند از آن‌ها رد بشوند از آن‌ها رد نشده و بازتاب می‌شوند. نور را می‌توان به‌صورت زیر دسته‌بندی کرد:

  1. نور طبیعی مثل نور خورشید
  2. نور مصنوعی مثل نور لامپ

فوتون ها[ویرایش]

فوتون (به انگلیسی: Photon) که معمولاً با نماد  نمایش داده می‌شود، یک ذره بنیادی است. فوتون یک کوانتوم یا به‌عبارتی کم‌ترین مقدار قابل اندازه‌گیری در یک میدان الکترومغناطیسی مانند تابش الکترومغناطیسی (نور و امواج رادیویی) محسوب می‌شود و همچنین در نقش حامل نیرو برای نیروی الکترومغناطیس نیز عمل می‌کند. فوتون ها جرم بسیار کمی (غیر قابل اندازه گیری)دارند و اگرچه سرعت فوتون به محیط بستگی دارد اما در محیط خلأ، همواره با سرعتی برابر با سرعت نور، معادل ۲۹۹٬۷۹۲٬۴۵۸ متر بر ثانیه حرکت می‌کنند.

نور عنصر دارای انرژِی[ویرایش]

همان طور که در بالا خواندید نور از ذرات کوچکی به نام فوتون تشکیل شده است . و فوتون ها دارای انرژی هستند . پس در نتیجه نور مانند اجسام از ذرات ریزی تشکیل شده و این ذرات خود دارای یک انرژِی هستند پس در نتیجه فوتون ها هم مانند رادیوم دارای انرژی نورانی هستند و باید به جدول تناوبی یک عنصر به نام فوتون نیز اضافه نمود . به نو را دسته ی انرژِی ها درآورد این کشف توسط عرفان بهشتی صورت گرفت

منابع[ویرایش]

نور

عرفان بهشتی

فوتون

رادیم