پل دریاسالار

مختصات: ۳۸°۰۶′۱۸″ شمالی ۱۳°۲۲′۳۰″ شرقی / ۳۸٫۱۰۵۰۰°شمالی ۱۳٫۳۷۵۰۰°شرقی / 38.10500; 13.37500
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پل دریاسالار

Ponte dell'Ammiraglio
مختصات۳۸°۰۶′۱۸″ شمالی ۱۳°۲۲′۳۰″ شرقی / ۳۸٫۱۰۵۰۰°شمالی ۱۳٫۳۷۵۰۰°شرقی / 38.10500; 13.37500
بر رویرود اورتو (تا سال ۱۹۳۸)
ویژگی‌ها
موادسنگ
پیشینه
پایان ساخت۱۱۳۱
نام رسمیپالرموی عرب-نورمن و کلیساهای جامع چفالو و مونرئاله
گونهفرهنگی
معیارii, iv
تاریخ ثبت۲۰۱۵ (سی و نهمین کمیته میراث جهانی یونسکو)
شماره ثبت1487
دولت عضوایتالیا
منطقهاروپا
مکان
Map

پل دریاسالار (به ایتالیایی: Ponte dell'Ammiraglio) یک پل قرون وسطایی در پالرمو است که در میدان اسکافا واقع شده‌است. این بنا بر روی رودخانه اورتو در دوران پادشاهی نورمن سیسیل توسط امیرالامرا، جرج انطاکیه ساخته شد. در سال ۲۰۱۵، به عنوان بخشی از مجموعه‌ای از ۹ بنای مدنی و مذهبی که با نام پالرموی عرب-نورمن و کلیساهای جامع چفالو و مونرئاله ثبت شدند، به عنوان میراث جهانی یونسکو فهرست شدند.

تاریخ[ویرایش]

بنا بر یک افسانه، این پل در مکانی قرار دارد که میکائیل پیش کنت نورمن راجر اول سیسیلی ظاهر شد و به او کمک کرد تا پالرمو را که در آن زمان یک سنگر اسلامی بود فتح کند.[۱] این پل در سال ۱۱۳۱، یک سال پس از تاج‌گذاری راجر دوم به عنوان نخستین پادشاه سیسیل تکمیل شد. نظارت بر ساخت و ساز توسط دریاسالار جرج انطاکیه، قدرتمندترین مرد پادشاهی پس از راجر دوم انجام شد. این پل وظیفه اتصال پایتخت را به باغ‌های سلطنتی واقع در سراسر رودخانه اورتو، مانند بوستان فاوارا، داشت. حتی در حال حاضر، این سازه نمادی را نشان می‌دهد که مرکز تاریخی را به محله پیرامونی برانکاچیو متصل می‌کند.[۲][۳]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Maria Antonietta Spadaro, Il Ponte dell'Ammiraglio a Palermo, Convegno WWF 27-28 giugno 2014: Conosciamo il fiume Oreto e la sua valle" (PDF).
  2. "Gaspare Palermo, Guida istruttiva per potersi conoscere tutte le magnificenze della Città di Palermo, Volume secondo, Palermo, Reale Stamperia, 1816, p. 354".
  3. "Gaspare Palermo, Guida istruttiva per potersi conoscere tutte le magnificenze della Città di Palermo, Volume quinto, Palermo, Reale Stamperia, 1816, p. 294-301".

پیوند به بیرون[ویرایش]