پادشاه نامهائه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پادشاه نامهائه
南解
남해
سلطنت۴ – ۲۴.م
پیشینپادشاه هیوک گئسو
جانشینپادشاه یوری از شیلا
زاده۵٠ ق‌.م
درگذشته۲۴ میلادی
همسر
فرزند(ان)یوری، بانو آهو
پدرپادشاه هیوک گئسو
مادربانو آریونگ
پادشاه نامهائه
هانگول
남해 차차웅
هانجا
南解 次次雄
لاتین‌نویسی اصلاح‌شدهNamhae Chachaung
مک‌کیون–ریشاورNamhae Ch'ach'aung

پادشاه پارک نامهائه یا پارک نامهائه چاچائونگ (۴ – ۲۴ میلادی) دومین امپراتور دودمان شیلا بود. با درگذشت امپراتور‌ پارک‌ هیوک‌ گئسو، نامهائه پسر او و بانو‌ آریونگ به امپراتوری رسید. او توانست حکومت را تا جولبون گسترش دهد و گایا را ضعیف و بکجه را نصف کرد. همچنین نامهائه توانست متحدین‌ ماهان را نابود و حمله ژاپن (که در آن دوران با نام «وا» بین مردم‌ کره‌ای و چینی نامیده‌ می‌شد) را دفع کند.

اوایل سلطنت[ویرایش]


اولین اقدامی که او انجام داد تغییر نام سونابول به شیلا بود. او سپس با بانویی به نام «یونجا» ازدواج نمود.

جنگ‌ها[ویرایش]

دوران سلطنت نامهائی با مخاطرات فراوانی رو به رو شد. در سال ۴ق. م. ارتش نانگ نانگ به شیلا لشکر کشید و سئورابول پایتخت شیلا را محاصره نمود، اما گارد امپراتوری شیلا آنها را شکست داد.

در سال ۱۴م. حکومت «وا» در ژاپن به شیلا لشکر کشید ولی آنان کاری از پیش نبردند. چیزی نگذشت که ارتش فرمانداری لیوندانگ برای بار دوم به شیلا حمله کرد، ولی ظاهر شدن دنباله داری در آسمان آنها را فراری داد و به شکست لیوندانگ انجامید.[۱][یادداشت ۱] نامهائه چاچائونگ در سال ۲۴م. پس از ۲۸ سال حکومت پر مخاطره از دنیا رفت و در مقبره امپراتوران در ساریونگ سئونگ دفن گردید.

منابع[ویرایش]

  1. There is controversy about interpreting '夜有流星 墜於賊營' as 'meteor fell into the enemy's camp'.


خطای یادکرد: خطای یادکرد: برچسب <ref> برای گروهی به نام «یادداشت» وجود دارد، اما برچسب <references group="یادداشت"/> متناظر پیدا نشد. ().