ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/هانتینگ گراند

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

هانتینگ گراند[ویرایش]

خوب شد

مقاله ترجمه خوبی دارد و از یک مقاله خوب انگلیسی ترجمه شده است. از نظر معیارها، ایرادی که من وارد می دانم، فقدان فصلی است که به آمار و میزان فروش بازی بپردازد (شمول). منتها با گزارشی که نامزدکننده داد و جستجویی که خودم انجام دادم، منبعی در این زمینه در دسترس نبود. بنابراین، با توجه به این که کاربر دیگری نیز در این صفحه اظهار نظر نکرده است، مقاله را به عنوان یک مقاله خوب ارزیابی می کنم. ٪ مرتضا (بحث) ‏۹ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۸:۱۸ (UTC)[پاسخ]

بحث زیر بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.

پیشاخوبیدگی هانتینگ گراند
ویرایش ورودی‌ها
اندازهٔ مقاله ۳۹٬۹۵۷
آیا مقاله ترجمه از ویکی‌های دیگر است؟ بله
املا و انشای خوب انجام شد
دیباچهٔ مناسب انجام شد
منبع‌دارکردن همهٔ مطالب انجام شد
یادکرد صحیح منابع انجام شد
جایگزینی منابع نامعتبر (به‌خصوص منابع ویکیایی) با منابع معتبر انجام شد
بررسی حق نشر (متن و پرونده‌ها) انجام شد
جعبهٔ اطلاعات و/یا جعبهٔ گشتن مناسب انجام شد
رده و میان‌ویکی مناسب انجام شد
تصویر(های) مناسب انجام شد
پیوند به محتوا(ها)ی مرتبط در پروژه‌های خواهر انجام نشد ندارد
پیوند پایدار منابع برخط به‌زودی انجام می‌شود
هنوز ناظر وپ:گمخ صحت ورودی‌ها را تأیید نکرده‌است.
 هانتینگ گراند (ویرایش | تاریخچه) • بحثپی‌گیری


نامزدکننده: MJXVI (بحثمشارکت‌ها)

بررسی‌کننده:

تاریخ نامزد کردن: ‏۹ فوریهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۰۷ (UTC)

  • ۴۵۸ روز پیش نامزد شده‌است.


ترجمۀ تقریبا ۹۵درصدی نسخه «خوب» مقاله در ویکی‌پدیای انگلیسی. MJXVI(16) (بحث) ‏۹ فوریهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۲۷ (UTC)[پاسخ]

  • «هیوئی بخش اصلی گیم‌پلی است» یعنی چی؟
با جملۀ «هیوئی نقش مهمی در روند بازی دارد» جایگزین شد.
  • منابع را بازبینی کرده اید؟ به طور مثال من ارجاع شماره دو را باز کردم و مطلب مزبور را در آن نیافتم. ضمن این که حکمت قرار گرفتن رده بندی در ارجاع و آن شماره 12-13 را در مقابل ارجاع را متوجه نشدم.
منبع تمام ارجاعات شمارۀ دو یعنی اینجا، صفحه دانلودی برای کتابچه اصلی راهنمای بازی که به صورت pdf تهیه شده را باز می‌کند؛ کیفیت این pdf چندان مناسب نیست؛ منبع دیگری از کتابچه را پیدا کردم (این) که کیفیت بسیار بهتری نسبت به منبع قبلی دارد و آن را با قبلی جایگزین می‌کنم. همچنین اون اعداد دقیقا به موقعیت صفحه‌ای که ما مطلب رو از اونجا گرفتیم (صفحات کتابچه راهنما) اشاره می‌کنند... انجام شد.
  • «حمله به دشمنان، و بازگشتن به سوی فیونا...»، «منو بازی باز نمی‌شود، و فیونا خارج از کنترل...» بعد از کاما، از «و» استفاده نکنید.
  • «باعث می‌شود زمین‌خورده یا...» --> زمین بخورد
  • «سرعتش به شدت کاهش یافته و نمی‌تواند فرار کند،» --> کاهش می یاید

فعلا تا سر بازخورد مطالعه کردم. ٪ مرتضا (بحث) ‏۲۴ فوریهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۱۱ (UTC)[پاسخ]

کاربر:مرتضا ممنون از اینکه وقت گذاشتین؛ لطفا هر موقع فرصت کردین اون بخش پایانی رو هم بررسی کنید تا یکجا اصلاح کنم. MJXVI(16) (بحث) ‏۲۴ فوریهٔ ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۲۲ (UTC)[پاسخ]
  • «نقدهای «گوناگون یا متوسطی» را دریافت کرد.» گوناگون و متوسط با هم متناسب نیستند.
  • «آن را با سری برج ساعت، به ویژه عنوان ۲۰۰۲ آن، برج ساعت ۳ مقایسه کردند.» عنوان 2002 معنادار نیست. نسخه 2002؟ البته بهتر است بنویسید آن را با سری برج ساعت، به ویژه با برج ساعت 3 که در سال 2002 منتشر شده بود، مقایسه کردند.
  • «یک نقش اصلی بی‌دفاع، و روند پنهان‌‌شدن» در فارسی معمولا بعد از کاما، و نمی آید.
  • «جفت و جور بوده و مورد استقبال قرار گرفت» بوده --> بود
  • «هیجان‌نمایی» واژه غریبی است.
واژه مصوب فرهنگستان و معادل کلمه «expressionism» است. معادل دیگری به ذهنم نمی‌رسد.
  • «بازیکن احساس می‌کند، یک شیء مورد نظر و در معرض خطر است» یک شیء مورد نظر؟
بله! ترجمه‌ای از واژه «desired object» بود!؛ با کمی تغییر از حالت نقل قول خارجش کردم.
  • «او معتقد بود که این طرح به دلیل رفتارهای مزاحم و وسوسه آمیز تعقیب‌کنندگان فیونا جالب شده‌است.» کدام طرح؟ منظور «این بازی» است؟ بله ✔
  • «شرایط فیونا را به صراحت زننده نشان می‌دهد» با متن انگلیسی مقایسه نکردم. اما با توجه به کاتکست مقاله، فکر می کنم «زننده» صفت درستی نیست. در محاوره فارسی وقتی این صفت برای اعمال انسانها مورد استفاده قرار می گیرد، معنای «قبیح» می دهد که به نظرم منظورتان چیز دیگری بوده است.
ترجمه کلمه «repugnant» رو با «منزجر کننده» جایگزین کردم.
  • درون مایه و وسوسه آمیز نیم فاصله می خواهند.
  • «ارائه فیونا به عنوان یک «شیء خواستنی» را ستود» به نظرم ارائه را برای برگردان Present به کار گرفته اید. ارائه، ترجمه دم دستی برای آن است اما با توجه به جمله، می توان واژگان بهتری هم انتخاب کرد.
  • «فیونا هم یک شیء جنسی است و هم یک قربانی… یک زن کوچک لطیف… هم بازیکن زن و هم مرد می‌توانند به وضوح این تهدید را برای شخص خود احساس کنند، بدجنس بودن ناخوشایند دشمنانش را، به لطف جنسی‌سازی عمدی او در سراسر محیط بازی» انتهای این نقل قول جمله بندی مناسبی ندارد.
  • «سوءاستفاده قرار گرفتن» ---> مورد سوءاستفاده قرار گرفتن
  • کلا نثر بخش بازخورد نسبت به بقیه مقاله نثر ضعیفتر و ماشینی تری دارد. خوب است خودتان یک مرور و بازنگری کلی از آن داشته باشید.
بله. به دلیل اینکه سعی کرده بودم «نقل قول ها» رو حفظ کنم؛ امیدوارم با بررسی شما و انجام شدن تغییرات به کیفیت قابل قبول رسیده باشد.
  • آنچه تحت عنوان «میراث» آورده اید، به نظرم مناسبتی ندارد. در میراث ما می گوییم چه آثاری دیگری از آن الهام گرفته اند و/یا چه دستاوردهای ماندگاری داشته است. محتوا، از بی ارتباط بودنش با عنوان که بگذریم، سخت فهم و مبهم است. متوجه منظور آن نمی شوم.
مطلب این بخش رو حذف کردم اما منبع آن را به بخش «برای مطالعه بیشتر» انتقال دادم.
  • مقاله آمار فروش کم دارد.
متوجه نشدم!؟
از این بازی چقدر در بازار فروش رفته است؟ (چیزی شبیه این. ٪ مرتضا (بحث) ‏۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۱۳ (UTC)[پاسخ]
اشاره‌کردن به این موضوع ضروری است؟ به عنوان مثال در مقاله خوبِ یوروپا یونیورسالیس ۴ چنین موضوعی را ندیدم. MJXVI(16) (بحث) ‏۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۱۹ (UTC)[پاسخ]
بله ضروری است و به معیار شمول باز می گردد. مگر این که واقعا هیچ منبعی چنین آماری ارائه نکرده باشد. ٪ مرتضا (بحث) ‏۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۱۱ (UTC)[پاسخ]
آماری در این باره پیدا نکردم، فکر کنم اگر چنین آماری وجود داشت در ویکیen ذکر می‌شد. MJXVI(16) (بحث) ‏۶ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۰:۱۵ (UTC)[پاسخ]

فعلا نکته دیگری نیست. @MJXVI: لطفا اشکالات را رفع کنید و سپس مرا پینگ کنید تا یک بررسی نهایی هم روی مقاله داشته باشم. ٪ مرتضا (بحث) ‏۴ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۳۸ (UTC)[پاسخ]

کاربر:مرتضا: در کنار اصلاحات، مقاله را یک دور بررسی نیز کردم.

بحث بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.