ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/باکوماتسو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

باکوماتسو[ویرایش]

با توجه به بررسی دقیقی که Shawarsh و بررسی اجمالی خودم، این مقاله معیارهای خوب را دارد و بحث، موفق جمع بندی می شود. ٪ مرتضا (بحث) ‏۸ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۵:۵۴ (UTC)[پاسخ]

بحث زیر بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.

خوب شد

پیشاخوبیدگی باکوماتسو
ویرایش ورودی‌ها
اندازهٔ مقاله ۱۳۲٬۲۶۴
آیا مقاله ترجمه از ویکی‌های دیگر است؟ خیر
املا و انشای خوب انجام شد
دیباچهٔ مناسب انجام شد
منبع‌دارکردن همهٔ مطالب انجام شد
یادکرد صحیح منابع انجام شد
جایگزینی منابع نامعتبر (به‌خصوص منابع ویکیایی) با منابع معتبر انجام شد
بررسی حق نشر (متن و پرونده‌ها) انجام شد
جعبهٔ اطلاعات و/یا جعبهٔ گشتن مناسب انجام شد
رده و میان‌ویکی مناسب انجام شد
تصویر(های) مناسب انجام شد
پیوند به محتوا(ها)ی مرتبط در پروژه‌های خواهر انجام شد
پیوند پایدار منابع برخط به‌زودی انجام می‌شود
هنوز ناظر وپ:گمخ صحت ورودی‌ها را تأیید نکرده‌است.
 باکوماتسو (ویرایش | تاریخچه) • بحثپی‌گیری


نامزدکننده: Roozitaa (بحثمشارکت‌ها)

تاریخ نامزد کردن: ‏۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۲:۱۰ (UTC)

  • ۱٬۳۲۲ روز پیش نامزد شده است.

سلام. خسته نباشید. در زمان خواندن مقاله مواردی را اصلاح کردم که می‌توانید بررسی کنید. لطفاً به این موارد هم رسیدگی کنید:

  • نام مقاله باکوماتسو، اواخر دوره ادو است یا این‌ها دو نام برای یک موضوع هستند؟ اگر دو نام هستند، با «یا» جدا شوند تا مشخص باشد.
  • در مقدمه نام میجی را به دو صورت می‌جی و میجی نوشته‌اید. اگر دلیل خاصی برای دو شیوه نگارش وجود ندارد، یکسان شوند.
  • «هنگامی که در ژوئیه سال ۱۸۵۳، دریادار متیو پری با چهار کشتی جنگی وارد خلیج ادو شد پری سپس به چین رفت و در بازگشت دوباره به ژاپن، پاسخ مطلوب خود را دریافت کرد و عهدنامه کاناگاوا امضا شد.» این جمله اندکی مبهم است. پری هنگام ورود به خلیج ادو چه کاری انجام داد؟
  • «در سال ۱۶۳۵ حضور هر دو سال یک بار دایمیو در ادو (توکیوی کنونی) مقرر شد که این ترتیب سانکین کوتای خوانده می‌شد.» این جمله هم مبهم است و نیاز به اصلاح جمله‌بندی دارد.
  • «ساکوکو به معنی کشور بسته یا در ترجمه واژه‌به‌واژه به معنای کشور در زنجیر یا با ارفاق بسیار سیاست درهای بسته، سیاستی بود که در ژاپن در دوره ادو از سوی استبداد نظامی توکوگاوا اعمال می‌شد و هدف آن محدود و ممنوع کردن ارتباط و تجارت مردمان کشور ژاپن با اتباع خارجی بود.» این جمله نیاز به اصلاح ندارد؟ به نظر می‌رسد بعد از «ارفاق بسیار» جمله باید در مورد این عبارت ادامه پیدا کند اما دربارهٔ سیاست ساکوکو توضیح داده شده‌است.
  • «و دیگر مواد لازم جهت کشتی‌های تجاری در یک یا دو بندر ژاپنی شد.» به نظر می‌رسد بعد از جهت یک کلمه جا افتاده‌است.
  • «با این حال، اتباع بریتانیایی تحت معاهده دوستی و ژاپن از هر گونه مجازات در امان و معاف بودند.» تحت معاهده دوستی با ژاپن صحیح نیست؟
  • «در اکتبر سال ۱۸۶۷ یامائوچی یودو، دایمیوی پیشین قلمروی توسا، راهی میانه برای مسئله سازمان سیاسی کشور ژاپن ارائه کرد که به «پیشنهاد توسا» معروف است.» راهی میانه را با عبارت بهتری جایگزین کنید.
  • یوشی‌نوبو هم به دو شیوه یوشی‌نوبو و یوشینوبو نوشته شده‌است. تنها از نگارش صحیح استفاده کنید.
  • «اولین نبرد از سلسله نبردهای معروف به جنگ بوشین به‌نام نبرد توبا–فوشیمی بین طرفداران حکومت شوگون‌سالاری توکوگاوا با طرفداران امپراتور در ژاپن در ۲۷ ژانویه ۱۸۶۸ آغاز شد.» و «تبدیل به یک جنگ داخلی سراسری به‌نام جنگ بوشین در بسیاری از مناطق ژاپن شد.» با یکدیگر در تضاد هستند. جنگ بوشین با اولین نبرد طرفداران حکومت شوگون‌سالاری توکوگاوا با طرفداران امپراتور در ژاپن در ۲۷ ژانویه ۱۸۶۸ شروع شد یا بعد از آن؟

علاوه بر این‌ها، به نظر می‌رسد مشکل دیگری وجود نداشته باشد. مقاله عالی است و به نظر من می‌تواند جمع‌بندی شود — Shawarsh (بحث) ‏۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۵:۱۶ (UTC)[پاسخ]


بحث بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.