ویکی‌پدیا:خودآموز (ثبت‌نام)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ثبت‌نام برای هر فرد اختیاری است ولی آن را به شما توصیه می‌کنیم.

ثبت‌نام اختیاری است

شرکت کردن هر شخص در ویکی‌پدیا، صرفنظر از تصمیم او در ثبت‌نام کردن یا نکردن قابل ارج است.

اما تشویق شما به ثبت‌نام کردن دو دلیل مهم دارد:

مزایای کلی

حساب رایگان چندین فایدهٔ مهم برای شما به همراه دارد که شامل اختیارات بیشتر در ویرایش و ترجیحات کاربری می‌باشد.

  • فهرست پی‌گیری‌ها:یکی از قابلیت‌های سودمندی که با ثبت‌نام کردن به دست می‌آورید، استفاده از فهرست پی‌گیری‌ها است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید تغییرات صفحه‌هایی را که به آنها علاقه دارید، پیگیری کنید.
  • انتقال یا تغییر نام یک صفحه: دیگری قابلیت انتقال یا تغییر نام یک صفحه‌است. (خواهشمندیم محتویات یک صفحه را به یک نام جدید کپی نکنید، زیرا تاریخچهٔ صفحه از بین می‌رود. به جای این کار در قهوه‌خانهٔ ویکی‌پدیا، از یک کاربر ثبت‌نام شده کمک بگیرید.)
  • بارگذاری تصویر یا رسانه:بارگذاری رسانه یا تصویر برای کاربرهای تایید نشده مانند آی‌پی‌ها یا کاربرهایی تازه وارد ممنوع است و این امکان برای آنها نیست تا زمانی که حساب کاربریشان تایید شود.
  • حساب تایید شده یا Autoconfirm :ویرایش تعدادی از صفحه‌ها که برای آی‌پی و کاربر مبتدی بسته شده‌اند و این صفحه‌ها فقط برای کاربرهایی که یا بیش از ۱۰۰ ویرایش دارند یا اینکه بیش از ۴ روز از ثبت نام آنها گذشته قابل ویرایش است بعد از این مدت به صورت اتوماتیک حساب آنها تایید می‌شود.
  • امنیت اینترنتی بیشتر: یک کاربر ثبت‌نام نشده تنها به وسیلهٔ نشانی آی‌پی رایانه‌اش شناخته می‌شود. از این شماره در ثبت مقاله‌ها به نام او و امضای صفحه‌های بحث استفاده می‌شود. بعضی افراد می‌توانند با استفاده از شمارهٔ آی‌پی دستگاه شما، اطلاعاتی را دربارهٔ شما به دست بیاورند، پس ثبت‌نام کردن باعث ایجاد امنیت برایتان می‌شود. نشانی‌های آی‌پی غالباً توسط DHCP و PPP به صورت غیرثابت تعیین می‌شوند. در نتیجه کاربران ثبت‌نام‌نشده به‌سختی می‌توانند از سوی دیگران شناخته شوند و برای خود احترام کسب کنند.
  • ارتباط آسان: همچنین ارتباط برقرار کردن با آی‌پی‌ها بسیار مشکل است، زیرا آنها دارای یک صفحهٔ بحث یکتا نیستند و هر بار که به اینترنت وصل میشوند بسته به مرکزشان یک آی‌پی دارند.
  • مدیریت :تنها کاربران ثبت‌نام شده می‌توانند درخواست مدیر شدن بدهند (البته با توجه به دارا بودن شرایط لازم)

مزایای اکتسابی

بسیاری از اهالی ویکی‌پدیا انجام ثبت‌نام را برابر با تمایل بیشتر شما در به عهده‌گیری مسئولیت ویرایش‌ها و یادداشت‌هایتان در صفحه‌های بحث تلقی می‌کنند. این موضوع به این معنی است که با انجام ثبت‌نام اهمیت بیشتری به کارهای شما داده می‌شود.

شیوهٔ ثبت‌نام

برای ثبت‌نام یا دیدن اطلاعات بیشتر پیرامون مزایای ثبت نام می‌توانید روی پیوند ورود به سامانه در بالای صفحه کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر این مقالات را مطالعه فرمایید: روش ورود به سامانه و چرا حساب درست کنیم؟.