ویکی‌پدیا:درخواست برای دسترسی/گشت‌زن

افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نسخه‌ای که می‌بینید نسخه‌ای قدیمی از صفحه است که توسط Amir Khoshnevisan (بحث | مشارکت‌ها) در تاریخ ‏۲۳ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۰۶:۰۹ ویرایش شده است. این نسخه ممکن است تفاوت‌های عمده‌ای با نسخهٔ فعلی داشته باشد.


آخرین نظر: ۱ ماه پیش توسط Amir Khoshnevisan در مبحث خوشنویسان
  • گشت فرایندی است که در آن ویرایشی که توسط یک کاربر انجام شده، توسط کاربری دیگر تأیید می‌شود (به‌اصطلاح گشت‌زده می‌شود). در بیشترِ صفحه‌های ویکی‌پدیای فارسی، گشت تغییر خاصی در نمایش صفحه ایجاد نمی‌کند. اما در مقاله‌های «خوب» و «برگزیده»، ویرایش‌هایی که گشت نخورده باشند برای کاربرانی که به سامانه وارد نشده‌اند نمایش نمی‌یابند. این برای آن است که از نمایش محتوای خرابکارانه به عموم جلوگیری شود.
  • گشت‌زن یعنی کاربری که وقت خود را صرف بررسی و تأیید ویرایش دیگران می‌کند. دسترسی گشت‌زن به کاربری اعطا می‌شود که سابقهٔ مثبتی از مقابله با خرابکاری در ویکی‌پدیا و مشارکت در مقاله‌های متعدد داشته باشد. این کاربران باید دارای مَنِشی بسیار خوب در رفتار با دیگران و به‌ویژه تازه‌کاران باشد (وپ:چماق را ببینید)؛ چون اقدامات ناشیانهٔ کاربران تازه‌کار گاه بسیار مشکل‌ساز می‌شود و کاربرانِ دارای دسترسی گشت، خط مقدم نبرد با این خرابکاری‌ها هستند.
  • تصمیم‌گیری برای اعطای دسترسی گشت‌زن توسط مدیران انجام می‌شود. چنانچه اختلاف‌نظری پیش آید، یکی از میانجی‌های ویکی‌پدیا، سایر مدیران اختلاف‌نظر را حل می‌کنند.
  • دسترسی گشت خودکار پیش‌نیاز دسترسی گشت‌زن است، برای درخواست این دسترسی به ویکی‌پدیا:درخواست برای دسترسی/گشت خودکار مراجعه کنید؛ در صورتیکه کاربری دسترسی گشت خودکار را از دست دهد، دسترسی گشت‌زن نیز از وی گرفته می‌شود.
  • اگر کاربری که دسترسی گشت داشته، نتواند به نحو درست از دسترسی خود استفاده کند، دسترسی او توسط یکی از مدیران بازپس گرفته خواهد شد.
  • توجه کنید اساس اعطای دسترسی، کیفیت است و نه مقدار؛ دسترسی برای مشارکت در ویکی‌پدیا ضرورت ندارد؛ دسترسی به معنای ارتقای سطح و تکریم کاربران نیست؛ دسترسی‌ها برای استفادهٔ شخصی نیست و رد درخواست شما به معنای پایان‌یافتن جهان نیست.
  • اگر دسترسی گشت گرفتید اما با ویژگی بازبینی صفحه‌ها مشکل دارید، وپ:بازبینی را ببینید و در صورت لزوم درخواست کنید که دسترسی «بازبینی‌کننده» هم به شما اعطا بشود.



رشید هجری

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد
زمان جمع‌بندی: دو ماه پیش.
رشید هجری (ب · م · ح‌ش · بیناویکی · سراسری · شمار ویرایش · صفحه‌های ایجادشده (اکس‌تولز • سیگما· ویرایش‌های غیرخودکار · زنز · خس · وگ · سیاهه‌ها (بسته‌شدن • اختیارات • انتقال) · دبک) (اعطای دسترسی)(آگاه‌سازی)

با سلام، از آنجایی که خود یک ویرایشگر، مقاله نویس و مترجم هستم و طی این مدت صفحات بسیاری را دیده ام که از نظر ویرایشی و نگارشی اشکالات فاحشی را دارند، میخواستم به عنوان گشت زن و یک بازبین کننده فعالیت داشته باشم. لطفا با اعطای این دسترسی ها به بنده موافقت نمایید. با تشکر رشید هجری (بحث) ‏۳ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۱۶:۱۴ (UTC)پاسخ

Х دسترسی گشت خودکار پیش‌نیاز دسترسی گشت‌زن است، برای درخواست این دسترسی به ویکی‌پدیا:درخواست برای دسترسی/گشت خودکار مراجعه کنید. Q2020 (بحث) ‏۴ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۰۹:۰۷ (UTC)پاسخ

خوشنویسان

Amir Khoshnevisan (ب · م · ح‌ش · بیناویکی · سراسری · شمار ویرایش · صفحه‌های ایجادشده (اکس‌تولز • سیگما· ویرایش‌های غیرخودکار · زنز · خس · وگ · سیاهه‌ها (بسته‌شدن • اختیارات • انتقال) · دبک) (اعطای دسترسی)(آگاه‌سازی)

با سلام فکر می‌کنم در صورت صلاحدید مدیران بتوانم با داشتن دسترسی گشت‌زن بیش از پیش فعالیت مفید داشته باشم. خوشنویسان (بحث) ‏۴ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۱۳:۲۷ (UTC)پاسخ

مخالف

Luckie Luke (Talk / C) ‏۶ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۲۲:۱۳ (UTC)پاسخ

سلام خدمت شما Luckie Luke عزیز
مشکلی با مخالفت شما ندارم و نظرتان را به دیده منت می‌پذیرم.
فقط جهت توضیح خدمت شما عرض کنم این چند مقاله که مثال زدید ترجمه‌ای از نسخه انگلیسی هستند که تقریبا تا هشتاد درصد صحیح است و البته باکس مقالات فوق به صورت ماشینی توسط به‌ویکی‌فا وارد مقاله شده‌است. خوشنویسان (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۰۹:۰۶ (UTC)پاسخ
در مورد زوونیمیر یوریچ که مثال زدید، آیا بخشی از مقاله انگلیسی هست که در نمونه فارسی آن موجود نباشد؟ خوشنویسان (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۰۹:۳۳ (UTC)پاسخ
از آن‌جایی که این درخواست هنوز جمع بندی نشده و کاربر محترم مخالف هنوز پاسخی برای سوال من نداده‌اند چند سوال مطرح می‌کنم:
  • آیا مقالات من مشکل ترجمه باکس دارد؟
  • آیا مقالات من مشکل ارجاع مناسب دارد؟
  • آیا مقالات من مشکل خطای منبع دارد؟
  • آیا مقالات من مشکل سرشناسی دارد؟
تنها ایرادی که مطرح شد ربات‌ساز بودن مقاله بود که آن هم پاسخ دادم، با به‌ویکی‌فا مقالات ساخته شده‌اند و پس از آن گسترش پیدا کرده‌اند و حتی الامکان ترجمه‌ای از نسخه انگلیسی هستند.
تو‌فاویکی ابزاری است که خود ویکی‌پدیا در اختیار قرار داده‌است، پس اگر استفاده از این ابزار بخواهد مشکلی داشته باشد از هات‌کت و ابرابزار و ابزار ترجمه نیز نباید استفاده شود! توفاویکی صرفا ارجاعات باکس را تنظیم می‌نماید و مابقی کار را برعهده سازنده می‌گذارد که بنده با ساخت بیش از ۱۸۰۰ مقاله در تلاش برای استفاده بهینه از این ابزار هستم. با احترام خوشنویسان (بحث) ‏۹ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۰۴:۰۵ (UTC)پاسخ
@Amir Khoshnevisan: سلام. لطفاً الگویی که باید در ابتدای بخش قرار می‌گرفت را قرار دهید تا از طریق آن دسترسی را اعطا کنم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۳ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۰۰:۰۵ (UTC)پاسخ
سلام خدمت جیپیوتر بزرگوار
انجام شد.
سپاس
خوشنویسان (بحث) ‏۲۳ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۰۶:۰۹ (UTC)پاسخ