ورزشگاه رسالت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ورزشگاه رسالت
لقبدهیم
محلخیابان مدنی
شروع ساخت۱۳۳۲
بازسازی۱۳۹۵–۱۳۸۵
توسعه یافتن۱۴۰۱
گردانندهاداره ورزش و جوانان شمال شرق تهران
نوع زمینچمن مصنوعی

ورزشگاه رسالت(دیهیم) یک زمین چمن فوتبال در شرق تهران است. این ورزشگاه پیش از این دی هیم نام داشت و توسط پرویز خسروانی مالک باشگاه فوتبال تاج تهران ساخته شد.[۱] این ورزشگاه در سال ۱۳۹۵ بعد از یک دوره ده ساله بازسازی مورد بهره‌برداری مجدد قرار گرفت.[۲] چند سال بعد فرشاد پیوس این ورزشگاه را بعنوان ورزشگاه آکادمی خود انتخاب کرد که بعد از انحلال نصفه و نیمه این اکادمی آندرانیک تیموریان از سال ۱۴۰۰ این استادیوم را بعنوان ورزشگاه انتخاب کرد.

پیشینه[ویرایش]

این ورزشگاه در دهه ۱۳۴۰ و توسط پرویز خسروانی مالک وقت باشگاه تاج تهران ساخته شد و در دهه‌های ۱۳۴۰ و ۵۰ یکی از زمین‌های تمرین این تیم بود. علاوه بر تیم تاج، تیم فوتبال دیهیم، از تیم‌های زیر مجموعه تاج هم در این ورزشگاه تمرین می‌کرد و این ورزشگاه میزبان بازی‌های دیهیم نیز بود.[۳][۴] این ورزشگاه در سال‌های بعد از انقلاب و در دهه ۱۳۶۰ هم‌چنان میزبان تمرین تیم استقلال (نام نوین تاج) بود اما بعدها بی‌استفاده ماند تا آن‌که در دهه ۱۳۸۰ بازسازی شد و در سال ۱۳۹۵ دوباره شروع به کار کرد. هزینه بازسازی این ورزشگاه ۲ میلیارد تومان بود.[۵]

منابع[ویرایش]

  1. www.varzesh3.com https://www.varzesh3.com/news/1394217/دیهیم-از-زیر-غبار-خارج-شد. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۱۸. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  2. «ورزشگاه فوتبال رسالت(دیهیم) تهران بعد از 10 سال به بهره برداری رسید». خبرگزاری جمهوری اسلامی. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۱۸.
  3. «پرویز ابوطالب». takhtejamshidcup.com. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۱۸.
  4. «نام تمام مردگان، «دیهیم» است». فرهنگستان فوتبال. ۲۰۱۷-۰۹-۱۸. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۴ آوریل ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۱۸.
  5. «افتتاح استادیوم فوتبال رسالت «دیهیم»». اخبار رسمی. ۲۰۱۷-۰۱-۳۱. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۱۸.