همه دنیا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«به همهٔ دنیا»
تک‌آهنگ مگادث
از آلبوم یوثاناسیا
تاریخ پخشفوریه ۱۹۹۵ (۱۹۹۵-02)
تاریخ ضبط۱۹۹۴
ژانرهوی متال
زمان۴:۲۸
ناشرکپیتال رکوردز
ترانه‌نویس(ها)دیو ماستین
تهیه‌کننده(ها)
گاه‌نگاری تک‌آهنگ‌های مگادث
«قطار عواقب»
(۱۹۹۴)
«به همهٔ دنیا»
(۱۹۹۵)
«اعتماد»
(۱۹۹۷)
موزیک ویدئو
"A Tout le Monde" در یوتیوب

«همهٔ دنیا» (به فرانسوی: "À Tout le Monde) ترانه‌ای از گروه هوی متال مگادث و یکی از تک‌آهنگ‌های ششمین آلبوم استودیویی آن‌ها با نام یوثاناسیا است که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. بالاد «همهٔ دنیا» توصیف ماتم و اندوه مرگ از دیدگاه مُردگان است.[۱] با این وجود پس از انتشارش عموم مردم آن را ترانه‌ای راجع به خودکشی پنداشتند[۲] و شبکهٔ ام‌تی‌وی هم به همین دلیل ویدئوی آن را پخش نکرد.[۳]

این آهنگ به‌خاطر استفاده از واژه‌های فرانسوی در عنوان و متن، میان آثار مگادث منحصر به فرد است. بخشی از شعر که می‌گوید «به همهٔ دنیا، به همهٔ دوستانم، عاشق‌تان هستم، باید ترک‌تان کنم» به زبان فرانسه سروده شده‌است.[۴]

تیراندازی کالج داوسون[ویرایش]

پس از حادثهٔ سال ۲۰۰۶ تیراندازی کالج داوسون مونترآل که طی آن یک دانش آموز کشته و ۱۹ نفر زخمی شدند، مشخص شد ضارب پیش از ارتکاب قتل پیامی را در اینترنت منتشر کرده و در آن از عبارت «A Tout Le Monde» استفاده کرده‌است. این موضوع باعث شد رسانه‌هایی مانند واشینگتن پست، مترو، نشنال پست، رجینا لیدر پست و تورنتو استار در پوشش خبر حادثه از «مگادث» هم نام ببرند.[۵]

دیو ماستین از این اتفاق برآشفت و چند روز بعد خطاب به جمعیت ۷۰۰۰ نفری حاضر در کنسرت گروه در مونترآل گفت که آن مرد لیاقت نداشته یک هوادار مگادث باشد. او عصبانیتش را از این که «آن پسر از آهنگ او استفاده کرده و سعی کرده آن ترانهٔ زیبا را به چیزی زشت و زننده تبدیل کند» ابراز کرد و گفت «همهٔ دنیا» را در مورد مادرش نوشته (که در زمان جوانی ماستین درگذشت).

من در خواب دیدم که او پیشم آمد و گفت دوستت دارم. همهٔ این آهنگ همین است.

[۶]

موقعیت در جدول‌های فروش[ویرایش]

عملکرد در جدول‌های فروش هفتگی
چارت موسیقی (۱۹۹۵) بالاترین جایگاه
جدول‌های رسمی فنلاند ۱۲
جدول راک جریان اصلی مجلهٔ بیلبورد[۷] ۳۱

افراد مشارکت‌کننده[ویرایش]

نسخهٔ یوثاناسیا:

نسخهٔ پلشتی‌های متحد:

منابع[ویرایش]

  1. GROW, KORY (11 ژانویه 2017). "Megadeth's Dave Mustaine: My Life in 15 Songs". rollingstone.com (به انگلیسی). Rolling Stone. Retrieved 20 September 2021.
  2. Wiederhorn, Jon (1 نوامبر 2020). "26 YEARS AGO: MEGADETH RELEASE 'YOUTHANASIA'". loudwire.com (به انگلیسی). Loudwire. Retrieved 20 September 2021.
  3. "Megadeth's "A Tout Le Monde" Reworked As Latest Single with Christina Scabbia". metalunderground.com (به انگلیسی). Metal Underground. 5 مارس 2007. Retrieved 20 September 2021.
  4. Hartmann, Graham (13 سپتامبر 2012). "10 BEST MEGADETH SONGS". loudwire.com (به انگلیسی). Loudwire. Retrieved 20 September 2021.
  5. MacNeil, Jason (16 فوریه 2014). "Megadeth Unfairly Linked To Calgary Stabbing Murders". huffpost.com (به انگلیسی). Huffpost. Retrieved 20 September 2021.
  6. "Megadeth defends music Dawson College gunman loved". cbc.ca (به انگلیسی). CBC. 28 سپتامبر 2006. Retrieved 20 September 2021.
  7. "A Tout Le Monde Megadeth". billboard.com (به انگلیسی). Billboard. Retrieved 20 September 2021.