معبد یادگار مقدس دندان بودا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
معبد یادگار مقدس دندان بودا
عکسبرداری از معبد یادگار مقدس دندان بودا از جنوب جاده پل
Map
بنیان‌گذاری۲۰۰۲[۱]
مکان۲۸۸, جنوب جاده پل. سنگاپور ۰۵۸۸۴۰
دسترسی به ترابری همگانیایستگاه متروی زیرزمینی محله چینیها، ایستگاه متروی زیرزمینی تانجونگ پاگر
وبگاه

معبد یادگار مقدس دندان بودا (انگلیسی: Buddha Tooth Relic Temple and Museum) یک مجموعه معبد و موزه بودایی است که در منطقه چینی‌ها در سنگاپور واقع شده‌است.

بررسی اجمالی[ویرایش]

این معبد بر اساس سبک معماری سلسله تانگ بنا شده‌است و یادگار دندان بودای تاریخی را در خود جای داده‌است. مراسم شکستن زمین در ۱۳ مارس ۲۰۰۵ انجام شد. هزینه ۶۲ میلیون دلار و ۲ سال بعد یک پرتاب نرم برگزار شد تا با جشن روز وساک ۲۰۰۷ همزمان شود[۲] گفته می‌شود که یادگار بودا که از آن نام خود را می‌گیرد در ۱۹۸۰از یک گنبد فروریخته در میانمار کشف شد.[۳] این یادگار در طبقه ۴ معبد مورد بازدید عموم قرار دارد. از زمان افتتاح این معبد مورد توجه عام در محله چینی‌ها قرار گرفته‌است. غذای سبزیجاتی ساده در زیرزمین معبد سرو می‌شود، گرچه کمک‌های مالی نیز پذیرفته می‌شوند.

تاریخچه[ویرایش]

ون شی فا ژائو، رئیس‌جمهور فعلی و راهب بزرگ معبد و موزه یادگار بودا، در سال ۱۹۹۸ توسط STB برای طرح پیشنهادی یک معبد در قسمت جالی سایت مورد مراجعه قرار گرفت. چدای از اینکه تصریح شد ساختمان طراحی سنتی داشته باشد همچنین درخواست شد که این معبد هم دارای امکاناتی برای استفاده افراد محلی و گردشگران باشد و هم رویدادهایی در آنجا برگزار شود.

معبد پیش از نهایی شدن طرح، مجموعاً نه طرح را پشت سر گذاشت راهب بزرگ طرحی را که بسیار «معاصر» بود، رد کرد، لذا نظری فراتر از محله چینی‌ها داشت. او همچنین طرحی با از نوع چینی جنوبی را رد کرد، این سبکی است که معابد با قدمت طولانی در محله چینی‌ها دارند. به همین ترتیب، یک معبد با معماری جنوبی چین می‌توانست بازتاب معتبری از تاریخ مهاجرت به سنگاپور. تاشد. در عوض اما طراحی نهایی ساختمان به سبک چینی شمالی با هنرهایی از سلسله تانگ است.

شی فا ژائو همچنین بنیانگذار انجمن رفاه متا می‌باشد،[۴] یک سازمان رفاهی داوطلبانه غیرانتفاعی (VWO)که آموزش ویژه، خدمات رفاهی، مراقبت اجتماعی و پزشکی ویژه به معلولان فکری، افراد سالخورده و بیماران سخت جامعه ارائه می‌کند.

نگارخانه[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Buddha Tooth Relic Temple". myonlinetour.com. Archived from the original on 29 May 2015. Retrieved 25 October 2019.
  2. "Soft launch of the Buddha Tooth Relic Temple & Museum, Singapore". Archived from the original on 13 September 2019. Retrieved 2011-01-05.
  3. "Origin of BTRTM". Archived from the original on 2011-10-06. Retrieved 2011-01-05.
  4. https://www.metta.org.sg بایگانی‌شده در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹ توسط Wayback Machine Metta Welfare Association

پیوند به بیرون[ویرایش]