مدرسه بین‌المللی شویفات

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مدرسه بین‌المللی شویفات
موقعیت
Map
Hessa Street Al Sufouh 2 area, جمیرا


اطلاعات
نام دیگرISC
گونهمدرسه خصوصی، مدرسه بین‌المللی
تأسیس۱۹۹۳ (۱۹۹۳)
نظارتSABIS
مدیرHisam “Oxford” Hassaan
پایه‌هاKG1–12
جنسیتآموزش و پرورش مختلط
زبانEnglish, Arabic
وبگاهwww.iscdubai.sabis.net

مدرسه بین‌المللی شویفات (عربی: مدرسة الشويفات الدولية) مجموعه از مدارس بین‌المللی است که توسط نظام آموزشی سابیس (SABIS)[۱] در کشورهای مختلف خاورمیانه اداره می‌شود.[۲][۳] اولین مدرسه از مجموعه مدارس شویفات در سال ۱۸۸۶ در لبنان آغاز بکار کرد و بدنبال آن به سایر شهرهای مختلف منطقه خلیج کشانده شد. مدرسه شویفات دارای شاخه‌ای در انگلیس نیز هست که معمولاً بعنوان مدارس تابستانی شناخته می‌شود و برای دانش‌آموزان امکان فراگیری ریاضیات در فصل تابستان وجود دارد.

تاریخچه[ویرایش]

مدرسه بین‌المللی شویفات در لبنان در حقیقت مادر مجموعه مدارس سابیس (SABIS) است که در روستای شویفات لبنان در سال ۱۸۸۶ توسط طانیوس سعد و لوئیزا بروکتر تأسیس شد. لوئیزا بروکتر یک زن ایرلندی بود که در این منطقه تدریس می‌نمود؛ که در اساس به دختران درس می‌داد. در سال ۱۸۹۰ طانیوس سعد از انگلیس بخاطر بررسی سیستم آموزشی دیدار نمود که تا زمان فوت خودش در سال ۱۹۵۳ مسؤلیت این مدرسه را برعهده داشت. این مدرسه تحت نظارت اشراف و شارل سعد که به‌جای طانیوس عهده‌دار مسؤلیت آن شده بود، گسترش پیدا کرد و اولین شاخه آن در شارجه در کشور امارات در سال ۱۹۷۵ تأسیس شد و بدنبال آن در سایر مناطق کشورهای خلیج گسترش یافت. در سال ۱۹۸۳ به دلیل جنگ‌های داخلی لبنان این مدرسه جابجا شد ولی در سال ۱۹۹۱ به محل اصلی خود برگردانده شد. مدارس دیگری در انگلیس و آمریکا در سال ۱۹۸۳ و ۱۹۸۵ و در پاکستان در سال ۱۹۹۲ بازگشایی شد. اخیراً نیز در استان اربیل کردستان عراق و اردن و عمان و همچنین فلسطین شاخه‌هایی از این مدرسه افتتاح گردید.[۴][۵][۶][۷][۸]

منابع[ویرایش]

  1. "ISC - Part of the SABIS network". SABIS. Retrieved 7 May 2013.
  2. Cochran, Judith. "Leadership in the Middle East: The Story of Women in Lebanon". Middle East Institute. Retrieved 9 March 2011. {{cite web}}: Unknown parameter |تاریخ الأرشیف= ignored (help); Unknown parameter |مسار الأرشیف= ignored (help)
  3. "ISC - Part of the SABIS network". SABIS. Retrieved 7 May 2013. {{cite web}}: Unknown parameter |تاریخ الأرشیف= ignored (help); Unknown parameter |مسار الأرشیف= ignored (help)
  4. Cochran, Judith. "Leadership in the Middle East: The Story of Women in Lebanon". Middle East Institute. Retrieved 9 March 2011.
  5. "Ayesha Ahmed: The Breakthrough Junior Challenge 2018, The P vs. NP problem". Khaleej Times. Retrieved 30 October 2018.
  6. "Ayesha Ahmed: The Breakthrough Junior Challenge 2017, The String Theory". Khaleej Times. Retrieved 30 October 2017.
  7. "Finalists Announced in Breakthrough Junior Challenge". Higher Education Review. Retrieved 4 October 2018.
  8. "The P vs. NP problem, Ayesha Ahmed". Ayesha Ahmed. Retrieved 1 July 2018.

پیوند به بیرون[ویرایش]