فهرست شخصیت‌های دکستر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سریال دکستر در برنامه نمایش خانگی آمازون پرایم پخش می‌شود.

این فهرست شامل شخصیت‌های مجموعه تلویزیونی دکستر می‌باشد.

شخصیت‌های اصلی[ویرایش]

شخصیت بازیگر فصل
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸
دکستر مورگان مایکل سی هال اصلی
ریتا بنت جولی بنز اصلی مهمان
دبرا مورگان جنیفر کارپنتر اصلی
جیمز دوکس اریک کینگ اصلی مهمان
ماریا لاگوئرتا لورین ولز اصلی
انجل باتیستا دیوید زایاس اصلی
هری مورگان جیمز رمار اصلی
وینس ماسوکا سی اس لی دوره‌ای اصلی
توماس متیو جف پیرسون دوره‌ای دوره‌ای اصلی
جویی کویین دزموند هرینگتون دوره‌ای اصلی
جیمی باتیستا ایمی گارسیا دوره‌ای اصلی

دکستر مورگان[ویرایش]

مایکل سی هال در نقش دکستر مورگان نقش اصلی سریال حضور دارد. سه بازیگر دیگر، کودکی، نوجوانی و جوانی دکستر را بازی می‌کنند. او فرزند خوانده هری مورگان، یکی از پلیس‌های شهر میامی بوده و تحت نظر پدرش که متوجه روحیه جنایت‌کارانه دکستر شده، چگونگی به قتل رساندن قاتلین گریخته از دست پلیس و پنهان کردن و از بین بردن شواهد جرم را می‌آموزد. دکستر یک متخصص شواهد قانونی و تشخیص آثار خون است که در بخش جنایی پلیس شهری میامی به کار مشغول است. او تحت پوشش این شغل قاتلین گریخته از دست پلیس را شناسایی کرده، ربوده، و با مراسم و قواعد خاصی به قتل می‌رساند.

دبرا مورگان[ویرایش]

جنیفر کارپنتر بازیگر اصلی نقش دبرا مورگان خواهر دکستر در این مجموعه بوده‌است. او که آرزو دارد همچون پدرش پلیس موفقی باشد، درگیری‌های فراوانی دارد. از سویی دکستر به او اعتماد دارد. دو بازیگر دیگر جوانی و نوجوانی دبرا مورگان را بازی کرده‌اند.

ریتا بنت[ویرایش]

ریتا مورگان همسر دکستر که البته در قسمت‌های ابتدایی نقش نامزد او را ایفا می‌کند. دکستر سعی می‌کند در رابطه با او طوری رفتار کند که عادی به نظر برسد.

هری مورگان[ویرایش]

هری مورگان پدرخوانده دکستر است که سال‌ها پیش فوت کرده است و تنها در ذهن دکستر و یا صحنه‌های گذشته‌نمایی حضور دارد. جیمز رمار در سریال نقش هری را ایفا می‌کند.

وینس ماسوکا[ویرایش]

وینس ماسوکا (با بازی سی اس لی)، متخصص پزشکی قانونی و همکار اصلی دکستر در بخش جنایی پلیس میامی است.

ماریا لاگوئرتا[ویرایش]

رئیس بخشی از پلیس که دکستر در آن فعالیت می‌کند. او از دبرا خوشش نمی‌آید و دبرا حس می‌کند او باعث عدم پیشرفت شغلی‌اش می‌شود.

جیمز دوکس[ویرایش]

جیمز دوکس (با بازی اریک کینگ)، گروهبان پلیس در بخش جنایی است. او اولین فرد در اداره پلیس است که به رفتار دکستر مشکوک شده است، از این رو در فصل دوم فعالیت‌های دکستر را زیر‌نظر دارد و کنجکاوی او منجر به درگیری با دکستر می‌شود.

انجل باتیستا[ویرایش]

انجل باتیستا (با بازی دیوید زایس)، کارآگاه بخش جنایی پلیس میامی و بهترین دوست دکستر است. او در بسیاری از مسائل کاری و شخصی از دکستر مشورت می‌گیرد.

شخصیت‌های مکمل[ویرایش]

وابستگان دکستر و ریتا[ویرایش]

استر بنت[ویرایش]

استر بنت (با بازی کریستینا رابینسون)، دختر ریتا با همسر قبلی خود، پل بنت، است.

کدی بنت[ویرایش]

کُدی بنت، پسر ریتا با همسر قبلی خود، پل بنت، است. دنیل گولدمن در فصل ۱ و پرستون بیلی در فصل ۲ تا ۷ ایفاگر نقش کدی در سریال بودند.

پل بنت[ویرایش]

همسر سابق ریتا است که در زندگی مشترک به علت اعتیاد پال به مواد مخدر به مشکلات زیادی بر خورده‌اند. او که از زندان بازگشته، سعی می‌کند با تحت تأثیر قرار دادن بچه‌ها، ریتا را برای برگشتن به زندگی مشترک تحت فشار قرار دهد.

برایان موزر[ویرایش]

برایان موزر (با نام مستعار رودی کوپر)، شخصیت منفی اصلی در فصل اول و برادر تَنی دکستر است که به «قاتل کامیون یخچال‌دار» معروف می‌باشد. او که به عنوان یک متخصص پروتز مشغول به کار است تحت عنوان قاتل کامیون یخچال‌دار، به قتل زنان تن فروش می‌پردازد.

شخصیت‌های اضافه شده در فصل اول[ویرایش]

کامیلا[ویرایش]

مسئول پرونده‌ها در واحد پلیس که در آستانه بازنشستگی قرار دارد. او با پدر دکستر همکار بوده و پروندهٔ قتل مادر دکستر را از بین برده است.

شخصیت‌های اضافه شده در فصل دوم[ویرایش]

فرانک لاندی[ویرایش]

فرانک لاندی (با بازی کیت کارادین)، مامور ویژه اف‌بی‌آی است که برای رسیدگی به پرونده «قصاب بندرگاه بِی» به‌همراه تیمش به میامی اعزام شده است. در حین بررسی پرونده لاندی و دبرا وارد رابطه عاشقانه می‌شوند.

لایلا وست[ویرایش]

لایلا وست (با بازی جیمی موری)، که در ابتدا خود را با نام مستعار لایلا تورنِی معرفی کرده است، حامی دکستر در انجمن معتادان گمنام و شخصیت منفی اصلی در فصل دوم است.

چینو کوچولو[ویرایش]

یک قاچاقچی مواد مخدر و اولین قربانی او که موفق به فرار می‌شود. گریختن او برای دکستر مسئله ساز می‌شود اما سرانجام او را می‌یابد و می‌کشد.

گابریل بوسکی[ویرایش]

گابریل بوسکِی، یک نویسنده است که اولین دوست‌پسر دبرا بعد از برایان موزر/رودی کوپر به حساب می‌آید.

ازمه پاسکال[ویرایش]

به جای ماریا مدتی مسئول واحد تحقیقات پلیسی می‌شود اما روابط خانوادگی اش باعث عدم تعادل روحی او می‌شود. در نهایت روابط خانوادگی توطئه‌ای از سوی ماریا بوده.

راگر هیک[ویرایش]

ماشین فروشی که به خاطر پول دست به قتل زنان می‌زده. دکستر از او یک خودرو می‌خرد و او را به قتل می‌رساند.

سانتوز جیمنز[ویرایش]

یکی از سه نفر قاتلینی که در کودکی دکستر مارد او را به قتل رسانده است. دکستر یک بار به سراغ او می‌رود اما او را ضعیف و ناتوان می‌بیند. اما بعد که با توطئه لیلا او به سراغ دکستر می رود، دکستر او را می‌یابد و به قتل می‌رساند.

خوان رینِز[ویرایش]

جاکشی که یکی از فاحشه‌های خود را به قتل رسانده است و دکستر او را در جوانی به قتل می‌رساند. دکستر در آینده متوجه می‌شود که پدرش به خاطر این حادثه خودکشی کرده‌است.

کورتیس بارنز[ویرایش]

افسر ارتش آمریکا که همسرش را کشته است و توسط جیمز دوکس به قتل می‌رسد.

کن اولسون[ویرایش]

مردی که مدعی است قصاب لنگرگاه است. سرانجام دکستر او را می‌کشد.

شخصیت‌های اضافه شده در فصل سوم[ویرایش]

میگل پرادو[ویرایش]

معاون دادستان منطقه که در گذشته با ماریا لاگوئرتا هم سروسری داشته‌است. بعد از اینکه متوجه می‌شود که دکستر، فردی به نام فریبو را که مظنون به قتل برادرش است کشته است تصمیم می‌گیرد با دکستر همدست شده و افرادی را که نمی‌پسندد به قتل برساند.

رامون پرادو[ویرایش]

برادر میگل پرادو که با درجه ستوان در حوزه کلانتری خدمت می‌کرد.

الن وولف[ویرایش]

الن وولف وکیل مدافع اصلی‌ترین رقیب میگل پرادو به‌شمار می‌رفت. درحالیکه الن اعتقاد داشت که میگل با پیچاندن قوانین، افراد بی‌گناه را روانه زندان می‌کند میگل هم اعتقاد داشت که الن به گناهکاران کمک می‌کند تا آزاد شوند.

شخصیت‌های اضافه شده در فصل چهارم[ویرایش]

آرتور میچل[ویرایش]

آرتور میچل، شخصیت منفی اصلی در فصل چهارم سریال می‌باشد. در ابتدا در جامعه، او به عنوان یک معلم، سخنران و مروج مذهبی در کلیسا و یک خَیِر کارآفرین به نظر می‌رسد، اما در عین حال یک قاتل زنجیره‌ای می‌باشد. جان لیسگو ایفاگر نقش میچل در این سریال است.

شخصیت‌های اضافه شده در فصل پنجم[ویرایش]

لومن پیرس[ویرایش]

لومن پیرس، شاهد قتل‌ بوید فولر توسط دکستر است و یک تهدید جدی برای اثبات جرم دکستر به حساب می‌آید؛ اما از آن جایی که بی‌گناه است، با قانون دکستر (کُد) همخوانی ندارد و دکستر مجبور به زنده نگهداشتن اوست. در این حین، رابطه بین آن‌ها عمیق‌تر می‌شود.

جوردن چیس[ویرایش]

جوردن چیس (با نام اصلی یوجین گریر)، یک نویسنده باهوش و سخنران انگیزشی معروف و شخصیت منفی اصلی در فصل پنجم است.

شخصیت‌های اضافه شده در فصل ششم[ویرایش]

تراویس مارشال[ویرایش]

تراویس مارشال (با بازی کالین هنکس)، پژوهشگر آثار باستانی، و یک ترمیم کننده حرفه‌ای کتاب‌های مقدس قدیمی است. او با پرونده‌ای جنایی، که تحت عنوان قتل‌های روز رستاخیز شناخته می‌شود در ارتباط است و در واقع، به عنوان قاتل روز رستاخیز نیز نامیده می‌گردد و شخصیت منفی اصلی در فصل ششم است.

شخصیت‌های اضافه شده در فصل هفتم[ویرایش]

هانا مک‌کی[ویرایش]

هانا مک‌کی (با بازی ایوان استراهاوسکی)، دختری است که در زمان پانزده سالگی به همراه دوست پسر خود (وین رندال) در قتل‌هایی زنجیره‌ای شرکت داشته است. در آن زمان به علت سن پایین، و به علت متهم شدن به شریک بودن در جرایم، مدت شش سال را در بازداشتگاه نوجوانان سپری کرده است. حالا او زنی است که به علت پیدا شدن سرنخ‌های جدیدی از قتل‌های وین رندال، مجدد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این حین با دکستر وارد نوعی رابطه می‌شوند.

شخصیت‌های اضافه شده در فصل هشتم[ویرایش]

اولین وگل[ویرایش]

دکتر اِوِلین وُگِل (با بازی شارلوت رمپلینگ)، یک روان‌پزشک متخصص در بیماران سایکوپاتی (جامعه ستیز) است.

شخصیت‌های دیگر[ویرایش]

شخصیت‌های دیگر در فصل اول[ویرایش]

امت مریدان[ویرایش]

روانپزشکی که به دکستر کمک می‌کند شخصیت خود را بهتر بشناسد. اما خود او چند زن را مجبور به خود کشی کرده‌است و سرانجام توسط دکستر به قتل می‌رسد.

نیل پری[ویرایش]

یک مرد عصبی و روانی که در ابتدا به عنوان قاتل اصلی به او مظنون می‌شوند. او نگهبان محلی است که قاتل کامیون یخچال‌دار در ابتدا از آن به عنوان محل جنایات خود بهره می‌برده است.

تونی توچی[ویرایش]

نگهبان یک سالن اسکیت. او اولین مظنون قتل‌های سریالی است.

کارلوس گوئرو[ویرایش]

یکی از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر در میامی. جیمز دواک قصد دارد به نحوی او را به دام بیندازد.

جرج و والری کاستلو[ویرایش]

زوجی که در کار قاچاق انسان هستند و افرادی که نتوانند به آن‌ها پول کافی دهند را به قتل می‌رسانند. سرانجام توسط دکستر به قتل می رسند. قتل آن‌ها توسط قاتل کامیون یخچالی و اسکار دیده می‌شود.

اسکار[ویرایش]

اولین شاهد دکستر که کودکی هفت ساله است. دکستر همه وسایل خود را از بین می‌برد و با صحنه سازی جرج کاستلو را قاتل و فراری جلوه می‌دهد.

منابع[ویرایش]